اخبار

لنوو گزارش مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ خود را منتشر کرد

امروز شرکت لنوو اعلام کرد علیرغم پیش بینی برخی تحلیلگران، در سه ماهه سوم سال جاری (منتهی به سپتامبر) به سوددهی رسیده که علت نیز ظاهرا به خاطر فروش برخی از دارایی هایش بوده است.
با این حساب لنوو همچنان به عنوان بزرگ ترین تولید کننده پی سی دنیا که ۲۱ درصد از بازار این محصول را در اختیار دارد شناخته خواهد شد و مقام نخست جدول را به خود اختصاص می دهد.
براساس اعلام لنوو، صادرات پی سی این شرکت در بازه زمانی یاد شده ۳ درصد افت داشته در حالی که کل صنعت تنزل ۴ درصدی را تجربه کرده است. Yang Yuanqing رییس هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت نیز در این باره گفته: در کوتاه مدت بازار شرایط چالش برانگیزی را تجربه خواهد کرد اما لنوو امیدوار است که با بهره گیری از این فرصت همچنان جایگاه خود را حفظ کرده و کسب و کارش در حوزه موبایل و دیتاسنتر را تقویت نماید.
براساس گزارش منتشر شده سود این کمپانی در فصل سوم سال به رقم ۱۵۷ میلیون دلار رسیده  که در مقایسه با زیان ۷۱۴ میلیون دلاری بازه زمانی مشابه سال قبل (به خاطر خرید موتورولا و تغییرات ساختاری در شرکت) جهشی رو به جلو را نشان میدهد.
طبق این گزارش همچنین سود خالص لنوو در شش ماهه نخست سال برابر با ۳۳۰ میلیون دلار بوده  در حالی که سال قبل همین موقع با زیان ۶۰۹ میلیون دلاری روبرو گردیده. درآمدهای لنوو نیز در این بازه زمانی ۷ درصد کاهش را نسبت به ۲۱.۳ میلیارد دلار گزارش شده در سال قبل نشان میدهد.
همچنین اعلام گردیده که درآمدهای لنوو از بخش پی سی و دستگاه های هوشمند ۸ درصد، در بخش موبایل ۱۰ درصد و در حوزه دیتا سنتر نیز ۴ درصد کاهش داشته است.
در حال حاضر شرکت اچ پی با اختلافی اندک جایگاه دوم بازار پی سی دنیا را به خود اختصاص داده اما لازم به یادآوری است که دارنده جایگاه نخست یعنی لنوو مذاکراتی را با فوجیتسو آغاز کرده تا همکاری های استراتژیکش را در زمینه کسب و کار پی سی  آغاز نماید. انتظار می رود که این همکاری دست آخر به خرید واحد تولید پی سی فوجیتسو و همچنین بهبود اوضاع آن در چین بیانجامد.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا