بررسی‌ تخصصیمعرفی بهترین‌ها

مروری بر محصولات موبایلی سامسونگ که در سال ۲۰۲۲ معرفی شدند

روزهای پایانی سال فرصت خوبی برای مرور اتفاقات و رخدادهایی است که طی ۱۲ ماه گذشته سپری شده است. در دنیای فناوری نیز این رویدادهای مهم، معمولا به رونمایی از محصولات و راهکارهای جدید و نوآورانه اختصاص دارد. سال ۲۰۲۲ شرکت سامسونگ با رویکرد شخصی‌سازی گسترده و ارائه قابلیت‌های نوآورانه، محصولات موبایلی خود را معرفی و عرضه کرد. در این سال سامسونگ علاوه بر معرفی نسل چهارم گوشی‌های تاشو خود، با معرفی گلکسی S22 Ultra، Tab S8 Ultra، ساعت هوشمند Watch5 Pro و هدفون Buds2 Pro بسیاری از مرزها و محدودیت‌های گذشته را جابجا کرد.

سری S22 : جاودانه‌کردن هر لحظه

دومین ماه از سال ۲۰۲۲ با خبرهای رونمایی از جدیدترین گوشی‌های سری S سامسونگ همزمان شد. سامسونگ گلکسی‌های S22، S22+ و S22 Ultra را با سخت‌افزاری فوق‌العاده قدرتمند، دوربین‌هایی پویا و پیشرفته، طراحی جسورانه‌ و زیبا و در عین حال سازگار و آگاه به دغدغه‌های زیست محیطی معرفی کرد.

گلکسی S22 Ultra به عنوان قدرتمندترین گوشی سری S سامسونگ با تجهیز به S Pen داخلی قابلیت‌های محبوب سری Note را با جنبه‌های مشهور سری S ترکیب کرد تا یک تجربه موبایلی بی‌همتا را ارائه دهد.

مدل‌های سری S22 نیز تجربه جدیدی از کار با دوربین گوشی‌های هوشمند را ارائه می‌دهد تا تا کاربران بتوانند هر جا که هستند به یکدیگر متصل شوند و تصاویر خود را به اشتراک بگذارند. قابلیت جدید Nightography سری S22 این امکان را به کاربران می‌دهد تا حتی در شب، عکس‌هایی با جزئیات بالا و رنگ‌های بهتر و دقیق‌تر بگیرند.

سامسونگ برای ساخت گوشی‌های سری S22 از پلاستیک‌های بازیابی شده استفاده کرد تا آسیب‌های ناشی از تورهای ماهیگیری رها شده در اقیانوس و دریاها را کاهش دهد. سامسونگ با همکاری سازمان‌های پیشرو، به بازیابی تورهای ماهیگیری دور انداخته شده و تبدیل آن‌ها به موادی باکیفیت برای گوشی‌های هوشمند کمک می‌کند. این مواد در ساخت کلیدهای سری گلکسی S22 شامل ماژول بلندگو و همچنین قسمت‌های داخلی کلیدهای پاور و صدا نقش داشته‌اند. بسته‌بندی این گوشی‌ها نیز با کاغذ ۱۰۰ درصد بازیافت شده و یک پوسته محافظ از پلاستیک بازیافتی طراحی شده است.

گلکسی Tab S8 : فراتر از مرزها

سال ۲۰۲۲ سامسونگ برای اولین بار نسخه اولترای تبلت‌های سریTab  خود را معرفی کرد. تبلت Tab S8 Ultra در کنار Tab S8 و Tab S8+ سه مدل جدید این خانواده بودند که در رویداد مجازی Galaxy Unpacked 2022 همزمان با گوشی‌های S22 رونمایی شدند.

گلکسی Tab S8 Ultra با داشتن یک نمایشگر ۱۴.۶ اینچی Super AMOLED و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی، باریک‌ترین بدنه را در میان تبلت‌ها داشته و در لبه‌ها به ۶.۳ میلی‌متر می‌رسد. در بدنه این تبلت از باریک‌ترین، سبک‌ترین، اما قدرتمندترین قاب آلومینیوم مسلح با ۳ درصد مقاومت بیشتر در برابر خراش و ۴ درصد احتمال تاشدگی کمتر، استفاده شده است.

تبلت‌های سری Tab S8 از پردازنده ۴ نانومتری و قلم S Pen بهره می‌برند و اولین تبلت‌های سامسونگ به شمار می‌روند که از نسخه Wi-Fi 6E پشتیبانی کرده و پهنای باند و حداکثر سرعت Wi-Fi 6 را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

هر سه مدل با امکاناتی مثل دوربین اولترا واید در جلو، میکروفون با امکان تنظیم سه حالته و فناوری فریم‌بندی خودکار هوشمند، حس تازه‌ای از تجربه تماس ویدئویی را منتقل می‌کنند. همچنین این تبلت‌ها از شارژ فوق سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کنند و باتری آن در ۸۰ دقیقه بصورت کامل شارژ می‌شود.

گلکسی Z Fold4 و Z Flip4: فلسفه عدم محدودیت

اواسط تابستان سال ۲۰۲۲ سامسونگ طی مراسمی رسمی از نسل جدید گوشی‌های پیشگام تاشوی خود رونمایی کرد. گلکسی Z Fold4 و Z Flip4 با فلسفه و رویکردی خاص طراحی شدند. این فلسفه که مبتنی بر عدم محدودیت بنا شده، فرصت‌هایی جدید با قابلیت شخصی‌سازی کامل در سخت‌افزار و رابط کاربری را فراهم می‌کند.

گلکسی Z Flip4 به شکلی طراحی شده که حتی بدون نیاز به باز کردن گوشی می‌توان کارهای بیشتری را با آن انجام داد. همه کارها مانند تماس گرفتن، پاسخ به پیام‌های متنی، باز کردن درِ خودرو یا حتی کنترل کردن ویجت SmartThings Scene از روی نمایشگر کاور انجام می‌شود. طراحی این گوشی با لولایی باریک‌تر، لبه‌های صاف‌تر، شیشه چند رنگ در پشت و قاب فلزی، بسیار بهینه‌تر از قبل شده است. کاربران می‌توانند با استفاده از Galaxy Theme روی هر دو نمایشگر داخلی و کاور، داخل و بیرون گوشی گلکسی Z Flip4 را کاملا شخصی‌سازی کرده و آن را مطابق با سلیقه خود هماهنگ کنند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند با استفاده از پس زمینه‌ها و ساعت‌ها، به شکل‌های مختلف مانند عکس، گیف یا حتی ویدیو، نمایشگر کاور را تغییر دهند.

دیگر عضو این سری یعنی Z Fold4 با نمایشگری فراگیر و بزرگ، طراحی نوآورانه و امکانات متنوع مولتی‌تسکینگ، علاوه بر شکستن مرزها و محدودیت‌های معمول گوشی‌های هوشمند، سبک جدیدی از تعامل و ارتباط را برای کاربران خود خلق کرده است. ویجت‌ها و تسک‌بار و میانبرهای رابط کاربری این گوشی تاشو به گونه‌ای طراحی شده که انجام همزمان کارها را به سطحی مشابه کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها رسانده تا سطح بهره‌وری کاربران ارتقا یافته و تجربه‌ای کم‌نظیر از گوشی‌های تاشو را دریافت کنند.

گلکسی Z Fold4 اولین گوشی مجهز به اندروید ۱۲L است. این نسخه ویژه از اندروید، توسط گوگل و برای ارتقا تجربه کاربر روی صفحه نمایش‌های بزرگ (شامل صفحه نمایش‌های تاشو) طراحی شده است.

سری A: تنوع پایان ناپذیر

سال ۲۰۲۲ برای طرفداران گوشی‌های سری A سامسونگ حامل خبرهای خوش و غافلگیری‌های زیادی بود. در این سال سامسونگ ضمن افزایش تنوع گوشی‌های این سری، قابلیت‌های پیشرفته سری‌های پرچمدار را به برخی از مدل‌های سری A آورد. سامسونگ در سومین ماه از سال ۲۰۲۲ به طور همزمان از سه گوشی جدید A73، A53 و A33 رونمایی کرد.

گلکسی A73 بزرگترین و در عین حال یکی از سبک‌ترین گوشی‌های معرفی شده سری A سامسونگ بود. A73 با نمایشگری ۶.۷ اینچی، باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی، پردازنده‌ای هشت هسته‌ای و دوربین چهارگانه ۱۰۸ مگاپیکسلی و با وزنی ۱۸۱ گرمی طراحی شده است.

گلکسی A53 با نمایشگری ۶.۵ اینچی و A33 با صفحه نمایشی ۶.۴ اینچی معرفی شدند که هر دو نیز از دوربین هوش مصنوعی مخصوص گلکسی، صفحه نمایش گسترده و روان و عمر باتری دو روزه، امنیت فوق‌العاده و طراحی سازگار با محیط زیست بهره می‌برند.

در این سال نیز گلکسی‌های A23، A13 و A04 با قیمتی اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه به بازار عرضه شدند.

گلکسی Watch5 و Watch5 Pro: نگاهی جامع به سلامتی

سری جدید ساعت‌های هوشمند گلکسی Watch5 و Watch5 Pro با هدف شکل‌دادن به عادات سلامتی و تندرستی از طریق اطلاعات بصری، ویژگی‌های پیشرفته و قابلیت‌هایی قدرتمندتر در سال ۲۰۲۲ به بازار آمدند. ساعت‌های جدید گلکسی Watch5 با استفاده از حسگر پیشرفته BioActive سامسونگ، این امکان را به کاربران می‌دهد تا همیشه کامل‌ترین تصویر از وضعیت سلامتی‌شان را همراه خود داشته باشند. سنسور BioActive که اولین بار در سری واچ Watch4 معرفی شد، از یک تراشه منحصربه‌فرد استفاده می‌کند که سه حسگر سلامت قدرتمند (ضربان قلب، سیگنال قلب و تحلیل امپدانس بیوالکتریک) را ترکیب می‌کند تا داده‌های گسترده‌ای شامل ضربان قلب، سطح اکسیژن خون و حتی سطح استرس را پوشش دهد.

گلکسی Watch 5 Pro قوی و بادوام ساخته شده و دارای بزرگترین باتری در سری گلکسی واچ است. این محصول دارای کریستال یاقوت کبود بهبود یافته است که مقاومت بالایی در برابر سایش و برخوردها دارد و یک یک بدنه تیتانیومی بادوام به عنوان محافظ صفحه نمایش آن را همراهی می‌کند.

گلکسی Buds2 Pro: صدا، نزدیک‌تر از همیشه

سامسونگ همزمان با معرفی گوشی‌های جدید گلکسی Z، گلکسی buds2 Pro را معرفی و عرضه کرد. گلکسی Buds2 Pro به کمک فناوری‌ صدای ۲۴ بیتی Hi-Fi، و قابلیت‌هایی مثل حذف نویز فعال یا ANC، صدای ۳۶۰ درجه و طراحی ارتقا یافته، فراگیرترین تجربه صدای بی‌سیم را ارائه می‌دهد. فناوری صدای ۲۴ بیتی Hi-Fi، قابلیتی است که با محدوده دینامیکی بالایی که در اختیار شما قرار می‌دهد سبب می شود حتی در بلندترین حالت هم با نهایت کیفیت، صدا را تجربه کنید و در شلوغ‌ترین موسیقی‌ها بتوانید به‌راحتی صداها را از هم تشخیص دهید.

ظرفیت باتری باکس هدفون جدید سامسونگ ۵۱۵ میلی‌آمپر است و برای هرکدام از گوشی‌ها این ظرفیت به ۶۱ میلی‌آمپر می‌رسد. در نتیجه با حالت حذف نویز فعال تا ۵ ساعت قابل استفاده هستند و این زمان با احتساب باکس آن‌ها به ۱۸ ساعت می‌رسد. در حالت خاموش بودن حذف نویز فعال هم با احتساب ظرفیت باتری باکس آن، حدودا تا ۲۹ ساعت قابل استفاده است.

فهرست محصولات و راهکارهای معرفی شده سامسونگ در سال ۲۰۲۲ به اینجا ختم نمی‌شود و برای تکمیل آن می‌توان به دستگاه‌هایی همچون گوشی مقاوم XCover6 Pro، تبلت همه‌کاره و محکم گلکسی Tab Active4 Pro، رابط کاربری جدید One UI 5 با قابلیت‌های شخصی‌سازی گسترده و… اشاره کرد.

 

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا