اخبار

مشکلی عجیب بر روی نسخه جدید اندروید

مشکل نسخه جدید اندروید بر روی وان پلاس وان

بر اساس گزارش‌های متعدد از سوی کاربران وان پلاس ۵ ، نسخه جدید اندروید موجود بر روی این تلفن همراه هوشمند نمی‌تواند تماس‌های اضطراری را برقرار کند. بر همین اساس نیز کاربران تصاویر و ویدیوهای بسیاری را از ریبوت شدن تلفن همراه خود در هنگام تماس با ۹۱۱ و ۹۹۹ و دیگر شماره‌های اضطراری محلی ضبط کرده و به مسئولان ارسال کردند.

درعین‌حال نیز وان پلاس در این مورد وارد عمل شده و به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی را بر پایه نسخه جدید اندروید طراحی کرده است که آن را بر روی این تلفن همراه هوشمند مورد آزمایش قرار داده است. خوشبختانه با این نرم‌افزار مشکل یاد شده حل شده و قرار است تا این بسته به‌روزرسانی به‌زودی به‌صورت جهانی عرضه شود.

ظاهرا این مشکل نسخه جدید اندروید تنها به این تلفن همراه محدود نمی‌شود و دیگر تلفن‌های همراه از شرکت‌های دیگر نیز این مشکل را داشته‌اند. به‌نحوی‌که حتی یکی از مشهورترین فروشندگان از سوی کمپانی ASUS دستور گرفته است که تا زمان حل شدن این مشکل هیچ نسخه‌ای از تلفن همراه هوشمند ZenFone 3  را به فروش نرساند.

بااین‌وجود به‌احتمال زیاد توسعه‌دهندگان نسخه جدید اندروید تا ماه اوت صبر کنند و به‌روزرسانی یاد شده را همراه با بسته به‌روزرسانی امنیتی این ماه به‌صورت یکجا در اختیار کاربران قرار بدهند. با این حال اگر شما در زمینه برقراری تماس‌های اضطراری نگران هستید می‌توانید تا زمان ارائه این به‌روزرسانی شماره غیرضروری محلی مراکز خدماتی نظیر پلیس، اورژانس، آتش‌نشانی و… را در تلفن همراه خود ذخیره کند و در صورت نیاز از این شماره‌ها برای درخواست کمک استفاده کنید. می‌توانید اطمینان حاصل کنید که این فرایند تنها چند دقیقه زمان می‌برد. با این حال این روش به‌هیچ‌عنوان مطمئن نیست زیرا کافی است در نظر بگیرید که شماره کلانتری محله خود را در تلفن همراهتان ذخیره کرده‌اید و در شهر دیگری حضور دارید، مسلما در این شرایط چنین راهکاری کاملا کودکانه و بی‌مصرف به نظر می‌رسد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا