اخباربرنامه و بازی

معرفی اپ : برای وصل کردن تصاویر مختلف و ساخت کلاژ از اپلیکیشن Layout استفاده کنید

بعضی‌ها دوست دارند به‌جای ‌اشتراک گذاشتن یک عکس، مجموعه‌ای عکس‌های خود را در قالب یک تصویر به‌اشتراک بگذارند. اگر اهل اینستاگرام باشید، حتما متوجه منظور ما می‌شوید. برای وصل کردن تصاویر مختلف و ساخت کلاژ، اپلیکیشن‌های متنوعی وجود دارد. مدتی است که اینستاگرام خودش دست‌به‌کار شده و اپلیکیشن خوبی را با نام «لی اوت» (Layout) برای این‌کار عرضه کرده.

Layout که ابتدا برای پلتفرم iOS منتشر شد، یک برنامه‌ی ساده است که کاربر به‌وسیله‌ی آن می‌تواند تصاویر مختلفش را کنار یکدیگر گذاشته و درنهایت آن را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارد. اگر بخواهیم در یک دید کلی این برنامه را در کنار سایر رقبای هم‌جنسش قرار دهیم، باید گفت گرچه Layout در بعضی از زمینه‌ها نظیر افکت‌ها و فیلترها از سایر رقبایش عقب مانده است، اما توانسته با حفظ یک ساختار و فرم ساده، محیطی کاربر‌پسند داشته باشد. اما بهتر است نگاهی دقیق‌تر به این اپلیکیشن کاربردی داشته باشیم.  ‌‌‌    ‌‌‌

نگاه اول 

وقتی‌که برنامه را برای بار اول اجرا می‌کنید، اپلیکیشن یک تور اختصاصی کوتاه برگزار می‌کند، تا کاربر با ویژگی‌هایی نظیر اینکه چگونه باید یک عکس را از جایی به‌جای دیگر انتقال داد یا کوچک کردن عکس‌ها، آشنا شود. بعد از اینکه این مراحل به اتمام می‌رسید، وارد محیط اصلی برنامه خواهید شد.

253

این نکته را مدنظر قرار دهید که برای استفاده از این برنامه احتیاجی به حساب کاربری اینستاگرام نیست و هر کاربر بدون عضویت در اینستاگرام می‌تواند از برنامه استفاده کند و نتیجه‌اش را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارد. اگر از جمله افرادی هستید که ظاهر برنامه برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، پیشنهاد می‌کنیم تا به Layout اجازه دهید که به آرشیو تصاویر شما دسترسی داشته باشد. در صورت انجام این کار، تصاویر، دو سوم صفحه نمایش‌تان را به خود اختصاص می‌دهد؛ بقیه‌ی صفحه نمایش نیز به پوسته‌هایی که قرار است انتخاب‌شان کنید خلاصه می‌شود.  ‌‌‌

گشت‌وگذار 

به‌طور کلی می‌توان گفت چیدمان‌ها به‌صورتی طراحی شده‌اند تا بصری باشند. برای شروع کافی است روی یک عکس تپ کنید و آن را درون ترکیب‌بندی مورد نظرتان قرار دهید. این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که با این برنامه می‌توان نهایتا ۹ تصویر را در یک ترکیب‌بندی گنجاند. کار با این برنامه بسیار ساده است اگر دوست دارید که ظاهر نهایی تصویر را تغییر دهید، تنها باید از بین ۱۰ طرحی که برنامه برای کاربرانش مدنظر قرار داده یکی را انتخاب و سپس آن را شخصی‌سازی کنید. همچنین می‌توانید بعد از قرار دادن تصویر در ترکیب‌بندی مورد نظرتان آن را کوچک کرده یا حتی دوران دهید.

ios

در پایین‌ترین قسمت برنامه گزینه‌ای وجود دارد که آن را از سایر رقبایش متمایز می‌‌کند. Face Section گزینه‌ای است که کاربر به‌وسیله‌ی آن می‌تواند تصاویر گالری خود را براساس چهره‌ی افراد اولویت‌بندی کند. این تقسیم‌بندی، سرعت کاربر را بسیار افزایش خواهد داد. درست است که برنامه آن‌قدرها هم در تشخیص دادن چهره‌ی افراد ماهر نیست اما می‌توان گفت این ویژگی‌ برای اینکه عکس دوستان‌تان را در یک تصویر واحد داشته باشید، مناسب است.

درکنار Face Detection گزینه‌ای با نام Recent Detection نیز درنظر گرفته شده که تصاویر را براساس تاریخ‌شان مرتب می‌کند. اما همه چیز آن‌قدر هم مرتب درنظر گرفته نشده است؛ سازندگان برنامه هیچ توجهی به اینکه بعضی از کاربران دوست دارند تصاویرشان قاب داشته باشد، نکرده‌اند. همین موضوع می‌توان توجه طرفداران چنین برنامه‌هایی را به گزینه‌های دیگری معطوف کند. گویا طراحان این برنامه آن‌قدر غرق ساده بودن آن شده‌اند که کلید Undo یا برگشت به حالت قبلی را فراموش کرده‌اند. اگر به هر دلیلی بخواهید اشتباه خود را اصلاح کنید هیچ راهی جز شروع آن از اول، پیش روی‌تان نیست. بعد از اینکه کار روی تصاویرتان را تمام کردید، می‌توانید آن را ذخیره یا روی شبکه‌های اجتماعی گوناگون به اشتراک بگذارید.

با تمام این اوصاف Layout یک راه ساده برای کنار هم قراردادن تصاویر است. با این اپلیکیشن تنها با چند اشاره می‌توانید کلاژهای زیبایی بسازید. این برنامه را می‌توانید برای اندروید و iOS از طریق لینک‌های زیر دانلود کنید.

نکته مثبت: این برنامه درست کردن ترکیب‌بندی‌ها را برای اینستاگرام بسیار راحت کرده و به‌آسانی می‌توان از خروجی آن روی دیگر شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد.

نکته منفی: هیچ خبری از قاب، افکت یا فیلتری در این برنامه نیست. به‌علاوه در این اپلیکیشن کلید Undo برای اینکه به مرحله قبلی بروید، وجود ندارد.

لینک دانلود از گوگل پلی

لینک دانلود از پلی استور

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا