اخبار

معرفی شیائومی می ۸ (Xiaomi Mi 8 ) توسط تیزر رسمی شیائومی

شرکت چینی شیائومی امروز با انتشار یک تیزر رسمی به معرفی اجمالی پرچمدار جدید خود یعنی شیائومی می ۸ پرداخت. با موبایلستان همراه باشید تا با مشخصات این گوشی هوشمند شگفت‌زده‌تان کنیم.
پیش از این قرار بود شیائومی در رویدادی در ۳۱ می ۲۰۱۸ ( ۱۰ خرداد ۹۷ ) از چند محصول خود که شامل پرچمدار جدیدش با نام شیائومی می ۸ هم می شد رونمایی کند. اما با فاش شدن برخی از مشخصات این گوشی هوشمند آن هم در  زمانی که تنها چند روز به برگزاری و رونمایی رسمی آن باقی مانده است٬ شیائومی را وادار ساخت تا تیزر رسمی این کمپانی که در آن به معرفی اجمالی شیائومی می ۸ می‌پردازد را منتشر کند.
رویداد بزرگ شیائومی که در شنزن چین برگزار خواهد شد با معرفی می بند ۳ و رابط کاربری MIUI 10‌ و شیائومی می ۸ تکمیل می‌گردد. در ادامه به مرور و معرفی مشخصات این گوشی هوشمند بسیار زیبا می‌پردازیم؛

شیائومی می 8

مشخصات شیائومی می ۸ :

حتی با یک نگاه سریع به تصاویر منتشر شده می‌توان به ظاهر زیبا و طراحی چشم‌نواز این گوشی هوشمند پی برد. بریدگی بالای صفحه (NOTCH) حالا برای اکثر پرچمداران ۲۰۱۸ تبدیل به یک ترند شده است و در گوشی هایی مانند: آیفون ۱۰ ٬ هوآوی P20 ٬ زن‌فون ۵ ٬ وان‌پلاس ۶، ال‌جی G7 ٬ شارپ Aqous S3 و … مشاهده می‌شود. شیائومی می ۸ هم از طراحی بریدگی بالای صفحه نمایش بهره‌مند شده است اما تصاویر منتشر شده ناچ عریض‌تری در مقایسه با دیگر گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار را به نمایش می‌گذارند همچنین این گوشی هوشمند از نمایشگر ۶.۲ اینچی OLED با رزولوشن FHD+ و نسبت ابعاد ۱۹:۹ بهره می‌گیرد. در قسمت بریدگی بالای صفحه نمایش  دوربین سلفی و سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی جای گرفته اند. این گوشی از دو سیم‌کارت نانو پشتیبانی می‌کند و در حدود ۱۷۲ گرم وزن دارد.
شیائومی می ۸ احتمالا اولین گوشی اندرویدی موجود در بازار خواهد بود که به سیستم تشخیص چهره سه بعدی مجهز می‌شود. شیائومی با استفاده از ترکیب فناوری‌های حسگر مجاورت‌سنج٬ لنز مادون قرمز، تابشگر نور مادون‌قرمز٬ دوربین سلفی٬ حسگر تشخیص نور محیط و دات پروژکتور توانسته پرچمدار جدید خود را به سیستم تشخیص چهره سه بعدی مجهز کند تا پیش از سامسونگ گلکسی اس ۱۰ نام خود را به عنوان اولین کمپانی عرضه کننده گوشی هوشمند اندرویدی با چنین قابلیتی ثبت کند. البته این کمپانی چینی یک حسگر اثر انگشت درون نمایشگر نیز برای این محصول شگفت‌انگیز خود در نظر گرفته است.
شیائومی می 8
قلب تپنده ی می ۸  پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی است و پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۳۰ آن را همراهی می‌کند. یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انرژی لازم برای این گوشی را تأمین خواهد کرد همچنین این گوشی از فناوری شارژ سریع ۴.۰ پشتیبانی می‌کند. سیستم عامل اندروید ۸.۱ اوریو و رابط کاربری MIUI 9 برای این محصول جدید شیائومی در نظر گرفته شده است.
شیائومی می 8
می ۸ که حدود ۴۷۰ دلار (برای مدل پایه) قیمت خواهد داشت٬ دارای یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است و برای دوربین اصلی از یک دوربین دوگانه با سنسورهای ۲۰ مگاپیکسلی و ۱۶ مگاپیکسلی بهره خواهد برد.
احتمال عرضه ی می ۸ چند نسخه با رم و حافظه داخلی متفاوت وجود دارد؛ مدل پایه با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است و مدل بعدی با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. این گوشی هوشمند در  ۴ رنگ مشکی٬ مشکی سرامیکی٬ آبی و سفید برای کاربران و طرفداران برند شیائومی روانه بازار خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

 
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا