بررسی‌ تخصصیمعرفی بهترین‌ها

معرفی ۷ اپلیکیشن آنتی ویروس برتر برای اندروید

شما باید برای حفاظت از دستگاه اندروید خود بسیار احتیاط کنید و سعی کنید که اپلیکیشن های جدید و ناشناخته را از منابع نا مطمئن دانلود نکنید و در صورت دریافت لینک های مشکوک آن ها را باز نکنید چرا که در این صورت ممکن است دستگاه اندروید شما در خطر قرار گیرد و هکرها از این طریق به آن نفوذ کنند. هیچکس واقعا دوست ندارد که این اتفاق را تجربه کند چرا که هم عملکرد گوشی و تبلت شما دچار مشکل خواهد شد و هم به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا خواهند کرد که این خود یک مشکل بزرگ است. به همین منظور شما حتما باید یک اپلیکیشن آنتی ویروس خوب و مطمئن بر روی دستگاه اندروید خود نصب کنید تا از شما در برابر چنین تهدیدات و خطراتی حفاظت کند.

در این مقاله به تعدادی از بهترین اپلیکیشن های آنتی ویروس موجود در حال حاضر خواهیم پرداخت که در عین حال که از دستگاه شما حفاظت می کنند به شما در حفظ حریم خصوصی خود نیز کمک بسزایی می کنند. تمام افرادی که از یک دستگاه اندروید استفاده می کنند به یک اپلیکیشن آنتی ویروس خوب و قوی نیاز دارند تا گوشی و تبلت خود را از بد افزارها و اپلیکیشن های مخرب حفاظت کنند و شما نباید این را فراموش کنید که شما یک استثنا نیستید.

بهترین برنامه های آنتی ویروس علاوه بر اینکه یک قابلیت تشخیص بد افزار عالی و درجه یک دارند و می توانند به خوبی از این مسئله پیشگیری کنند، محدوده حریم خصوصی و قابلیت های ضد سرقت (Anti-Theft) نیز دارند که بسیار کاربردی هستند. تعدادی از اپلیکیشن هایی که در این لیست به آن ها اشاره خواهیم کرد را می توانید به صورت کاملا رایگان دانلود کرده و استفاده کنید.

برخی قابلبت های کاربردی دیگر چون بکاپ گرفتن (Back Up) از مخاطبین و سایر اطلاعات، ردیابی گوشی و تبلت توسط GPS، گرفتن عکس از دزد گوشی توسط دوربین دستگاه و حتی امکان استفاده از ساعت هوشمند Wear OS خود برای پیدا کردن گوشی را در اختیار کاربران قرار می دهند.

 

لیست بهترین، معروف ترین و کاربردی ترین اپلیکیشن های آنتی ویروس در حال حاضر:

  1. Bitdefender Mobile Security
  2. Norton Mobile Security
  3. Avast Mobile Security
  4. Kaspersky Mobile Antivirus
  5. Lookout Security & Antivirus
  6. McAfee Mobile Security
  7. Google Play Protect

 

 

  1. Bitdefender Mobile Security

  • مشخصات:

هزینه سالانه: ۱۵ دلار (نداشتن نسخه رایگان)

تبلیغات: خیر

قفل برنامه: بله

ضد سرقت: بله

 

  • مزایا:

حفاظت بالا در برابر بد افزارها

نسخه پولی کم هزینه

قابلیت های کاربردی و به درد بخور فراوان

 

  • معایب:

فیلتر شکن (VPN) نامحدود گران قیمت

 

اپلیکشن Bitdefender Mobile Security یکی از بهترین برنامه های آنتی ویروس برای اندروید است که امروزه می توانید آن را پیدا کنید. از قابیت های این آنتی ویروس می توان به امکان حفاظت تقریبا بی نقص در برابر بد افزارها، پیوستگی با ساعت هوشمند Android Wear، یک کلاینت VPN و یک مسدود کننده وب سایت های مخرب که با اکثر مرورگرهای اندروید به خوبی کار می کند، اشاره کرد.

همچنین این اپلیکیشن قابلیت هایی چون ابزار حفظ حریم خصوصی قوی، یک قفل برنامه، اسکنر وای فای در کنار قابلیت های ضد سرقت کاربردی و نوتفیکیشن نقض اطلاعات (Data Breach) را نیز دارد که بسیار به درد بخور و کاربردی هستند.

شما می توانید از اپلیکشن Bitdefender Mobile Security به مدت ۱۴ روز به صورت رایگان استفاده کنید اما نباید آن را با نسخه رایگان این اپلیکیشن اشتباه بگیرید. در واقع یک اپلیکیشن جدا با نام Bitdefender Antivirus Free وجود دارد که کاملا رایگان است اما فراموش نکنید که از امکانات کاربردی این برنامه برخوردار نیست و تنها توانایی اسکن بد افزارها را دارد.

کلاینت VPN داخلی این اپلیکیشن به شما تنها ۲۰۰ مگابایت دیتا به صورت رایگان می دهد که هر دیتا تنها برای چک کردن ایمیلتان در حین سفر کافی خواهد بود. در صورتی که به دیتای بیشتری نیاز دارید باید ۷ دلار به صورت ماهانه و ۵۰ دلار به صورت سالانه پرداخت کنید.

اپلیکیشن Bitdefender Mobile Security بهترین برنامه آنتی ویروس برای اندروید در سال ۲۰۲۱ است. اگر به دنبال یک برنامه آنتی ویروس خوب هستید این اپلیکیشن می تواند یک گزینه عالی برای شما باشد. شما با پرداخت ۱۵ دلار در سال می توانید از این برنامه استفاده کنید که می توان گفت نسبت به قابلیت های زیاد و کاربردی که در اختیارتان قرار می دهد ارزش این پول را خواهد داشت.

 

  1. Norton Mobile Security

 

  • مشخصات:

هزینه سالانه: ۱۵ دلار (دیگر نسخه رایگان ندارد)

تبلیغات: خیر

قفل برنامه: خیر

ضد سرقت: خیر

 

  • مزایا:

تشخیص بد افزارها به صورت بی نقص

App Advisor عالی

طراحی خوب و آسان

 

  • معایب:

نبود عملکرد ضد سرقت

 

آنتی ویروس Norton Mobile Security بهتر از باقی اپلیکیشن های آنتی ویروس اندروید از گوشی و تبلت شما در برابر بد افزارها حفاظت  می کند اما متاسفانه دیگر همانند قبل قابلیت هایی چون عملکرد ضد سرقت، امکان بکاپ گرفتن از مخاطبین و حفاظت در برابر لینک های مخرب را ندارد. یکی دیگر از چیزهایی که از قابلیت های این برنامه حذف شده است امکان Free Tier است که پیش از این یکی از بهترین ویژگی های این برنامه حساب می شد و جزو بهترین ها در میان اپلیکیشن های آنتی ویروس اندروید بود که آن را با یک اپلیکیشن امنیتی جایگزین کردند که با پرداخت ۱۵ دلار در سال می توانید از آن استفاده کنید.

همچنین با پرداخت ۵۰ دلار در سال می توانید از قابلیت هایی چون سرویس VPN نامحدود و دارک وب (Dark Web)  نظارت بر اطلاعات شخصی اتان استفاده کنید.

هر کدام از این نسخه ها را که بخواهید می توانید با استفاده از اپلیکیشن Norton هزینه مورد نیاز را پرداخت کنید و عضو شوید. همچنین فراموش نکنید که از اپلیکیشن Norton می توانید به مدت ۱۴ روز به صورت رایگان استفاده کنید.

بهترین قابلیت اپلیکیشن Norton، App Advisor فوق العاده و منحصر به فردی است که دارد. App Advisor اپلیکیشن های روی دستگاه شما را چک می کند تا اپلیکشن هایی که دیتای زیادی مصرف می کنند و یا رفتار غیرعادی دارند را تشخیص دهد. حتی این امکان را به شما می دهد که قبل از نصب، برنامه های موجود در Google Play store را از نظر خطرات امنیتی و حریم خصوصی بررسی کند.

 

  1. Avast Mobile Security

 

  • مشخصات:

هزینه سالانه: رایگان، ۲۰ دلار، ۴۰ دلار نسخه های پرمیوم

تبلیغات: نسخه رایگان

قفل برنامه: تنها پرمیوم

ضد سرقت: تاحدودی پرمیوم

 

  • مزایا:

نسخه پرمیوم کم هزینه

تعداد زیادی قابلیت رایگان

 

  • معایب:

قابلیت های ضد سرقت غیرقابل اطمینان

وجود تبلیغات های خیلی زیاد در نسخه رایگان

 

اپلیکیشن Avast Mobile Security & Antivirus به نسبت باقی اپلیکشن های ذکر شده در این لیست قابلیت های کامل و کاربردی بیشتری دارد. از قابلیت هایی فراوان این آنتی ویروس می توان برای انجام کارهای مختلف چون حفاظت از حریم خصوصی خود استفاده کرد. همچنین در این برنامه یک سیستم بهینه سازی و لیست سیاه (Blacklist) قابل شخصی سازی نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

این اپلیکیشن در زمینه حفاظت در برابر بد افزارها نیز خوب عمل می کند. اما متاسفانه ایراداتی نیز دارد برای مثال از ایرادات این اپلیکیشن می توان به درست کار نکردن عملکرد ضد سرقت آن و کار نکردن قابلیت مسدود کردن تماس اشاره کرد. همچنین تعداد خیلی زیاد تبلیغات هایی که حین کار کردن با نسخه رایگان با آن ها مواجه می شوید هم می توانند بسیار آزار دهنده و مزاحم باشند. فقط در صورتی می توانید از شر آن ها خلاص شوید که یکی از نسخه های پولی را خریداری کنید. در این صورت تعدادی قابلیت ضد سرقت اضافه در کنار قفل برنامه و پشتیبانی فنی نیز دریافت خواهید کرد.

در واقع می توان گفت که این آنتی ویروس یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های موجود در این لیست است که همین محبوبیت و معروفیت آن به تنهایی می تواند یک دلیل خوب برای حداقل یک بار امتحان آن باشد.

 

  1. Kaspersky Mobile Antivirus

 

  • مشخصات:

هزینه سالانه: رایگان، ۲۰ دلار نسخه پرمیوم

تبلیغات: خیر

قفل برنامه: تنها پرمیوم

ضد سرقت: بله

 

  • مزایا:

حفاظت قوی در برابر بد افزارها

کار کردن مسدود کننده تماس

نبود تبلیغات در نسخه رایگان

 

  • معایب:

قابلیت های محدود

انجام ندادن اسکن خودکار اپلیکیشن های جدید در نسخه رایگان

 

اپلیکیشن Kaspersky Mobile Antivirus که برخی با نام Kaspersky Internet Security for Android نیز آن را می شناسند تقریبا یک حفاظت عالی و بدون نقص در برابر بد افزارها ارائه می دهد. همچنین قابلیت مسدود کردن تماس در این اپلیکیشن واقعا کار می کند.

در صورتی که با پرداخت مقداری پول، نسخه پولی آن را خریداری کنید می توانید از قابلیت هایی چون اسکن خودکار اپلیکیشن های جدید، یک قفل برنامه و امکان مسدود کردن وب سایت های مخرب استفاده کنید. در واقع یکی از کاستی های این برنامه در این است که در حالت کلی تمام قابلیت هایی که در اختیار شما قرار می دهد همین ها هستند و همانند سایر اپلیکیشن های آنتی ویروس در حال حاضر، چیزهایی چون اسکنر شبکه وای فای و قابلیت های حفظ حریم خصوصی کاربردی را به شما ارائه نمی دهند.

در صورتی که تنها به دنبال یک اپلیکیشن خوب برای مقابله با بد افزار ها هستید اپلیکیشنKaspersky Mobile Antivirus می تواند یک گزینه خوب برای شما باشد. حتی می توانید با پرداخت مقداری پول نسخه پولی آن را خریداری کنید و از امکانات بیشتری که در اختیارتان قرار می گیرد استفاده کنید.

 

  1. Lookout Security & Antivirus

 

  • مشخصات:

هزینه سالانه: رایگان، ۳۰ دلار، ۱۰۰ دلار نسخه پرمیوم

تبلیغات: خیر

قفل برنامه: خیر

ضد سرقت: تا حدودی پرمیوم

 

  • مزایا:

قابلیت حفظ هویت قوی

رابط کاربر راحت

 

  • معایب:

کم بودن قابلیت های رایگان

اسکن آرام و سنگین

 

اپلیکیشن Lookout Mobile Security که حال نامش به Lookout Security & Antivirus تغییر کرده است یکی از اولین اپلیکشن های آنتی ویروس برای اندروید بود که برای یک مدت طولانی هم به عنوان بهترین اپلیکیشن در این زمینه شناخه می شد. راحتی در استفاده از آن در کنار طراحی ساده و کم بودن تبلیغات های مزاحم یکی از چندین دلایل محبوبیت طولانی مدت این اپلیکیشن بود. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید بد افزار ها را اسکن کنید و گوشی گم شده خود را پیدا کنید.

همچنین لازم به ذکر است که نسخه پولی قابلیت هایی چون مسدود کردن وبسایت های مخرب، اسکنر شبکه وای فای و… را در اختیار شما قرار می دهد که این قابلیت ها در اکثر اپلیکیشن های آنتی ویروس به صورت رایگان ارائه می شوند. البته فراموش نکنید که تعدادی قابلیت کاربردی دیگر چون VPN نامحدود و سرویس نوتفیکیشن نقض اطلاعات (Data Breach) در نسخه پرمیوم قرار داده شده است که به همین منظور ما معتقدیم که پرداخت این پول برای خرید و استفاده از نسخه پرمیوم ارزشش را دارد.

 

  1. McAfee Mobile Security

 

  • مشخصات:

هزینه سالانه: رایگان، ۳۰ دلار و ۸۰ دلار نسخه های پرمیوم

تبلیغات: نسخه رایگان

قفل برنامه: متوقف شده

ضد سرقت: متوقف شده

 

  • مزایا:

برخی قابلیت رایگان خوب و کاربردی

VPN در صورتی ک مایل به پرداخت پول زیادی هستید

 

  • معایب:

وجود تبلیغات های زیاد در نسخه رایگان

حفاظت متوسط در برابر بد افزارها

 

همانند Avast، McAfee تعداد زیادی قابلیت کاربردی را در اختیار کاربران قرار می دهد اما یکی از ایرادات آن در این مسئله است که در نسخه رایگان آن با تعداد زیادی از تبلیغات های مزاحم روبرو می شویم. همچنین میزان حفاظت آن در برابر بد افزار ها خوب است اما نمی توان گفت که عالی عمل می کند.

متاسفانه در تابستان سال ۲۰۲۱، تعداد زیادی از قابلیت های خوب و کاربردی اپلیکیشن McAfee Mobile Security از این برنامه حذف شدند. معلوم نیست که چرا چنین کاری را انجام دادند اما در نتیجه این عمل دیگر قابلیت هایی چون قفل برنامه، حالت Guest، ضد سرقت، افزایش دهنده حافظه و پاکسازی حافظه داخلی را در این برنامه نخواهیم داشت.

لازم به ذکر است که حتی در نسخه رایگان این آنتی ویروس هم می توانید قابلیت های به درد بخور و کاربرد زیادی پیدا کنید برای مثال یک روش برای ردیابی میزان استفاده از دیتا در هر اپلیکیشن و اسکنر امنیت وای فای در آن قرار داده شده است که می توانید به صورت رایگان از آن ها استفاده کنید. در صورت خرید نسخه های پولی می توانید حتی از ویژگی ها و قابلیت های بیشتری که در اختیار شما قرار می گیرند، استفاده کنید.

البته لازم به ذکر است که پرداخت ۳۰ دلار در سال می تواند کمی پر هزینه و گران باشد چرا که اپلیکیشن های Kaspersky وBitdefender  تمام این قابلیت ها را با مقدار پول کمتری در اختیار شما قرار می دهند. همچنین با پرداخت ۸۰ دلار در سال هم قابلیت های خوب و کاربردی دیگری چون دسترسی به VPN به صورت نامحدود و… در اختیار شما قرار خواهد گرفت اما فراموش نکنید که شما تنها می توانید از آن بر روی تنها یکی از دستگاه های اندروید (یک گوشی و یا یک تبلت) خود استفاده کنید.

 

  1. Google Play Protect

 

  • مشخصات:

هزینه سالانه: رایگان

تبلیغات: خیر

قفل برنامه: بله

ضد سرقت: بله

 

  • مزایا:

قرار داده شده در اندروید

ابزار ضد سرقت خوب

 

  • معایب:

حفاظت بد در برابر بد افزارها

تعداد کم قابلیت ها

 

آنتی ویروس Google Play Protect در تمام دستگاه های اندرویدی که در آن ها Google Play اجرا می شود قرار گرفته است. این آنتی ویروس یکی از آن برنامه هایی است که اگر خوب عمل می کرد خیلی عالی می شد و دیگر نیازی یه یک اپلیکیشن آنتی ویروس دیگر نبود اما متاسفانه در برابر بد افزار ها خیلی بد عمل می کند.

از خوبی های این آنتی ویروس می توان به طراحی ساده، امکان استفاده آسان و نبود تبلیغات های مزاحم در آن اشاره کرد. همچنین بهترین ویژگی این اپلیکیشن این است که Google می تواند با استفاده از آن از راه دور اپلیکیشن های خطرناک را غیر فعال کند.

در صورتی که حتی یک آنتی ویروس جدید دانلود کرده اید و می خواهید از آن استفاده کنید، ما به شما توصیه می کنیم که Google Play Protect را غیر فعال نکنید.

همچنین نباید فراموش کنید که در حالت کلی این آنتی ویروس در برابر بد افزارها خیلی بد عمل می کند و برای حفاظت از دستگاه اندروید خود حتما باید از یک اپلیکیشن آنتی ویروس دیگر استفاده کنید و نباید تنها به این آنتی ویروس اتکا کنید.

 

 

چطور از دستگاه اندروید خود حفاظت کنیم؟

قبل از هر چیزی برای اینکه بتوانید از دستگاه اندروید خود حفاظت کنید باید نرم افزار آن را زود به زود به روزرسانی کنید. هر نسخه جدید از اندروید امن تر از نسخه قبلی آن عمل می کند و در هر بار به روز رسانی ایرادات نسخه قبلی اصلاح می شود.

همچنین تمام افرادی که از دستگاه های اندروید استفاده می کنند برای حفاظت از دستگاه و اطلاعات شخصی خود به یک اپلیکیشن آنتی ویروس خوب و کاربردی نیاز دارند تا از حریم خصوصی آن ها حفاظت شود و از دستگاه اندروید آن ها در برابر تمام تهدیدات و خطراتی چون لینک های مخرب، بد افزارها و اپلیکیشن های مخرب حفاظت کند. در حالت کلی می توان گفت که برای افرادی که دستگاه اندروید دارند استفاده از یک اپلیکیشن آنتی ویروس خوب بسیار ضروری است و ما استفاده از آن ها را به شدت توصیه می کنیم.

 

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و پس از مطالعه آن اپلیکیشن آنتی ویروس مورد نیاز خود را پیدا کرده باشید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا