اخبار

نسخه جدید تلگرام با ویژگی‌های جدید منتشر شد

تلگرام بروزرسانی جدیدی را برای کاربران خود منتشر کرده است. این آپدیت از طریق فروشگاه‌های نرم افزاری در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و iOS قرار دارد. نسخه جدید تلگرام قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در این مقاله از موبایلستان قصد داریم به بررسی آن‌ها بپردازیم.
تلگرام یکی از پیام‌رسان‌های مطرح در سطح دنیا و البته ایران است. این شبکه اجتماعی در طول روز‌های گذشته نسخه جدیدی را برای کاربران خود منتشر کرده که این نسخه در دستگاه‌های iOS با شماره ۴.۸.۳ و در دستگاه‌های اندروید با شماره ۴.۸.۱۰ عرضه شده است. در بروزرسانی مذکور شاهد قابلیت‌های جدید و متنوعی روی اپلیکیشن تلگرام هستیم.

مطالب مرتبط:

اولین قابلیتی که در نسخه جدید تلگرام به آن اضافه شده است، رسانه جایگزین است. با وجود اینکه حدود یک سال پیش قابلیت ویرایش پیام‌ها به تلگرام اضافه شد، اما این ویژگی برای پیام‌های رسانه‌ای در دسترس نبود. در واقع اگر فردی یک تصویر یا ویدیو اشتباهی را به کاربر مقابل می‌فرستاد، تنها راهکار برای رفع این مشکل حذف کردن ویدیو و ارسال مجدد ویدیو یا تصویر صحیح بود. حال تلگرام قابلیت جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار داده است که از طریق آن می‌توان رسانه‌ها را نیز ویرایش کرد. با انجام این کار می‌توان بدون پاک کردن تصویر یا ویدیو قبلی، اقدام به ویرایش و تغییر فایل ارسال شده نمود. بعد از ویرایش تصاویر و ویدیو‌های ارسال شده، همانند پیام‌های متنی واژه Edited زیر پیام مربوطه نمایش داده می‌شود که نشان از ویرایش شدن آن دارد.
تلگرام
یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در این نسخه به تلگرام افزوده شده، امکان پخش سریع‌تر وویس‌ها است. وویس‌هایی که دوستانتان برایتان می‌فرستند یا در کانال‌های مختلف گوش می‌کنید، تاکنون تنها امکان پخش با سرعت عادی را داشتند ولی از این پس یک قابلیت پخش با ۲X نیز ارائه شده است که از طریق آن می‌توان وویس‌ها را با سرعت دو برابر گوش کرد. اگر وویس‌های طولانی زیادی گوش می‌کنید و البته چندان صبر زیادی هم در این خصوص ندارید، در این صورت قابلیت مذکور می‌تواند برای شما کاربردی باشد.
ویژگی دیگری که در نسخه جدید تلگرام به آن افزوده شده، امکان علامت زدن پیام‌ها به عنوان «خوانده نشده» است. کاربران سیستم عامل iOS برای انجام این کار می‌توانند به سادگی در محیط برنامه، پیام را به سمت راست بکشند تا به عنوان خوانده نشده علامت زده شود. کاربران اندروید نیز برای انجام این کار باید انگشت خود را روی پیام نگهدارند تا گزینه‌های مربوطه نمایش داده شود و سپس نسبت به انتخاب گزینه Unread اقدام کنند.
در نسخه جدید تلگرام امکان ارسال مخاطبین قدرتمند‌تر از قبل شده است و کاربران در این نسخه می‌توانند مخاطبینی که چندین شماره دارند و اطلاعات دیگری نیز برای آن‌ها ثبت شده را به دوستان خود ارسال کنند. تا پیش از این تنها شماره اصلی مخاطب ارسال می‌شد اما اکنون می‌توان انتخاب کرد که تمام اطلاعات مخاطب در داخل vCard ارسال شوند که خود قابلیتی کاربردی به حساب می‌آید.
ورژن ۴.۸.۱۰ اندروید امکان پیش نمایش پیام‌ها را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای مشاهده پیش‌نمایش پیام‌ها، تنها کافی است که در لیست چت‌ها، انگشت خود را روی تصویر پروفایل چت خصوصی یا گروه مورد نظر قرار داده و نگهدارید تا یک پیش نمایش به صورت پاپ آپ از آخرین پیام‌های ارسال شده نمایش داده شود. البته باید توجه داشت که این قابلیت تنها مختص به سیستم عامل اندروید نیست. زیراکه پیش از این، قابلیت مذکور از طریق لمس سه بعدی (۳D Touch) به iOS اضافه شده بود.
یکی از قابلیت‌هایی که فعلا به صورت انحصاری برای سیستم عامل اندروید منتشر شده، امکان هایپرلینک کردن متن‌ها است. احتمالا شما نیز در مطالعه سایت‌های مختلف مشاهده کرده‌اید که بخشی از متن رنگ متفاوتی دارد و با کلیک روی آن وارد یک صفحه دیگری می‌شوید. برای مثال کلمه موبایلستان در این مقاله از جمله چنین لینک‌هایی است. اصطلاحا به متن‌هایی که تبدیل به لینک شده‌اند هایپرلینک می‌گویند. این قابلیت جدید باعث می‌شود کاربران بتوانند لینک‌های طولانی و البته تاحدودی زشت را تبدیل به یک هایپرلینک کنند. با انجام این کار،‌ همانند گذشته یک پیش نمایش از محتوای لینک نیز در زیر پیام نمایش داده می‌شود. البته احتمال می‌رود که در آینده کاربران iOS نیز بتوانند به این ویژگی دست یابند.
آپدیت جدید telegram برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS از طریق فروشگاه‌های نرم افزاری مربوطه نظیر گوگل پلی و آیتونز قابل دسترس است. البته باید توجه داشت که این قابلیت‌ها فعلا تنها در نسخه اصلی تلگرام قابل استفاده هستند و برنامه‌هایی نظیر موبوگرام و تلگرام طلایی چنین قابلیت‌هایی را فعلا ارائه نمی‌کنند. نظر شما در خصوص ویژگی‌های جدید تلگرام چیست؟ با ما و کاربران موبایلستان از طریق بخش دیدگاه‌ها در ارتباط باشید.


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا