اخبار

نسل جدید مک بوک پرو در راه است

شرکت اپل در نظر دارد که مک بوک پرو و آیپد خود را با صفحه نمایشگر OLED منعطف عرضه کند. شرکت سامسونگ در نظر دارد که قطعه مورد نیاز کوپرتینویی‌ها را بهبود داده و به شرکت اپل عرضه کند. براساس آخرین اطلاعات و اخبار مشخص شده که صفحه نمایش کلیه دستگاه های اپل با فناوری  OLED عرضه خواهد شد. البته قبل از این کوپرتینویی‌ها، صفحه نمایش آیفون ۱۰ و برخی مدل های خود را با فناوری OLED عرضه کرده و موفقیت هایی را کسب کرده اند.

صفحه نمایش های OLED در مقایسه با LCD ها تصاویر را با وضوح بیشتری به نمایش می گذارند. امروزه اکثر صفحه نمایش های مک بوک LCD هستند. شرکت اپل تصمیم گرفته که صفحه نمایشگر کلیه دستگاه های خود را با فناوری  OLED عرضه کند. کوپرتینویی ها، در نظر دارد که صفحه نمایش مک پرو و آیپد پرو با فناوری OLED معرفی و عرضه خواهد شد. اندازه صفحه نمایش مک پرو ۱۶ اینچ و آیپدپرو ۱۱ اینچ است.

شرکت سامسونگ هم بیکار ننشسته و صفحات نمایشگر را با فناوری TFE یا Thin Film Encapsulation عرضه خواهد کرد و شرکت سامسونگ در زمینه تامین صفحات نمایشگر OLED سرآمذد سایر شرکت هاست. در فناوری تولید صفحه نمایش با تکنولوژی TFE با یک لایه فیلم نازک بجای گلس، نمایشگر را ثابت نگه می دارند و بنابراین صفحه نمایش باریک تر خواهد بود. علاوه براین، از آن جایی که صفحات نمایشگر OLED روشن به نظر می رسند مانند LCD لازم نیست که از ماژول های نور در آن ها استفاده شود.

بنابراین می توان انتظار داشت که مک بوک پرو و آیپد پرو با صفحه نمایش باریک تری به بازار عرضه شود. صفحات نمایشگر محصولات اپل نیز OLED بوده و با همان اندازه های قبلی عرضه شده و باتری قوی تری داشته باشند.

البته صفحه نمایش OLED منعطف در حال جایگزینی به جای صفحه نمایش های قدیمی بوده ولی محصولات اپل تاشدنی نیست و شاید سبک تر و باریک تر نیز عرضه شوند. شرکت سامسونگ دوست دارد که صفحات نمایش محصولات اپل را با فناوری تاشو طراحی و تولید کند. حتی سامسونگ یک نمونه در همین رابطه به شرکت اپل ارسال کرده بود. این نمونه ها در ماه مارس مصادف با فروردین به شرکت اپل ارسال شده بود و در آن زمان گوشی گلکسی سامسونگ تاشو نیز عرضه نشده بود. در اول ماه اسفند سال گذشته گوشی گلکسی تاشو معرفی و عرضه شد و این محصول در دنیای گوشی غوغایی به پا کرد. آیا محصولات اپل با صفحه نمایش های جدیدی عرضه خواهد شد؟

در هر نسخه آیپد پرو با صفحه نمایش ۱۱ اینچ مربوط به ۲۰۱۸، و آیپد پرو ۹ اینچ مربوط به سال ۲۰۱۹، صفحه نمایش liquid Retina  خواهد بود و فناوری True Tone در آن استفاده خواهد شد. نرخ نوسازی تصویر با کمک تکنولوژی Pro motion، ۱۲۰ هرتز است و کاربر می تواند کلیه انمیشن ها را خیلی راحت مشاهده کند.

شرکت سامسونگ دوست دارد که به عنوان شریک تجاری شرکت اپل نمایان شود و صد البته این قضیه موجب افزایش اعتبار شرکت سامسونگ خواهد شد.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا