اخبار

نمایش قدرت اپل با یک نشست نه چندان ویژه

نمایش قدرت اپل با یک نشست نه چندان ویژه

اولین نشست رسمی اپل در سال ۲۰۱۸ میلادی برای تاریخ ۲۷ ماه مارس برنامه‌ریزی شده بود (دیروز) که البته این نشست با سایر گرد هم‌آیی‌های بهاره این کمپانی که در سال‌های گذشته انجام می‌شد اندکی متفاوت بود. اولین تفاوت درباره محل برگزاری این مراسم بوده و به نظر می‌رسد که اپل این بار مکانی در شیکاگو را برای برگزاری این مراسم در نظر گرفت است. همچنین تمرکز اصلی این نشست در رابطه با تحصیلات و راه‌هایی که فناوری برای بهبود کیفیت آن می‌تواند ارائه دهد، بود که در نوع خود منحصربه‌فرد به‌حساب می‌آمد.
با این حال از همان ابتدا انتظار نمی‌رفت که اپل در این نشست از فناوری ویژه‌ای رونمایی کند و احتمال قوی داده می‌شد که انجام این کار را تا نشست بعدی آن‌ها در آمفی‌تئاتر استیو جابز به تاخیر خواهد بیفتد. با تمامی این تفاسیر، این نشست پیش رو نیز خالی از لطف نبود و اپل در طی آن از چند دستگاه ویژه و جدید خود رونمایی کرد که یکی از آن‌ها عرضه ارزان‌ترین آیپد این کمپانی (که در عمل بازهم چندان ارزان به‌حساب نمی‌آید) بود.
لازم به ذکر است که آیپدها همیشه یکی از دوستان اصلی دانش آموزان بوده‌اند و ایده اصلی استیو جابز از همان ابتدای عرضه این دستگاه‌ها تصویرسازی کلاس آموزشی مجازی برای دانش آموزان و دوست داران دانش با کمک این دستگاه بوده است. در سال گذشته میلادی نیز اپل در نشست بهاره خود از آیپدی ۹٫۷ اینچی رونمایی کرد و به این ترتیب در سال جدید نیز نسخه‌ای به‌روز شده از این دستگاه هوشمند برای دوست داران و طرفداران این کمپانی رونمایی شد. همچنین برخی از متخصصان بر این باور بودند که این آیپد جدید به احتمال بسیار قوی با ویژگی‌هایی از قبیل لبه‌های بسیار نازک عرضه می‌شود و به‌نوعی تداعی کننده آیفون X خواهد بود. همچنین سایر ویژگی‌های آیفون X از قبیل فیس آیدی و دوربین TrueDepth نیز در این آیپد به کار خواهد رفت که در عمل این پیش‌بینی چندان درست از کار درنیامد.
با این شرایط می‌توان گفت که اپل با نشست ویژه نه‌چندان ویژه‌اش نمایش قدرت را به اجرا گذاشت و به شرکت‌های دیگر نشان داد که چطور می‌توان نشستی درجه‌دو (در مقایسه با رخدادهای اصلی اپل) ترتیب داد ولی بازهم بازار را به لرزه درآورد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا