آموزش عکاسیآموزش و ترفند

نکات و آموزش ها و توصیه های عکاسی با گوشی ویندوزفون و برنامه های عکاسی مربوطه

درود
ابتدا عرض کنم این آموزش توسط کاربر انجمن Emperator تهیه و تنظیم شده است و کپی مطلب با ذکر نام کاربر و موبایلستان بلامانع است .
ابتدا اسم پست رو که میبینید پیش خودتون فکر میکنید که باید در انجمن عکاسی باشه این موضوع.ولی میخوام کمی تخصصی تر و ریزبینانه تر در مورد دوربین گوشی های ویندوزفون و برنامه های مربوط به عکاسی این سیستم عامل با هم دانسته ها و تجربیاتمون را به اشتراک بزاریم.
 

چند نکته خیلی خیلی کلی که اول یادآوری کنم قبل از شروع عکاسی و بعد از آن

  • لنز دوربین را پاک کنید
  • از بزرگ‌نمایی دیجیتال، استفاده نکنید
  • از نور فلش به خوبی استفاده کنید
  • با تنظیمات نرم‌افزار گوشی، سروکله بزنید!
  • رزولوشن مناسب را انتخاب کنید
  • استفاده از عکاسی بدون لرزش گوشی
  • تنظیم توازن رنگ سفید
  • اکسپوژر را تنظیم کنید
  • ویرایش عکس پس از عکاسی
  • تغییر سطوح رنگ
  • عکس‌های سیاه و سفید
  • عکس‌های بسیار بد را کهنه و خاطره‌انگیز کنید

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید</p> <p>نام: axasi.jpg<br /> مشاهده: 95<br /> حجم: 21.3 کیلو بایت

 شعار من در عکاسی: دنبال زاویه ای باشید که کسی ندیده باشه یا کمتر در دید همگان بوده قبلا

 عکس گرفتن از نزدیک و مشکل فوکوس ندادن:

یک نکته در رابطه با فوکوس و زمانهایی که نمیتوانید خیلی زیاد به سوژه مورد نظرتون نزدیک شوید و کادربندی دلخواهتان انجام دهید.

ابتدا از سوژه مورد نظر از نزدیکترین حالتی که ممکن هست و فوکوس گوشیتون اجازه میدهد عکس بگیرید.توجه کنید حتما نقطه فوکوس روی همان سوژه اصلی یا همان نقطه ای باشد که شما میخواستید خیلی زیاد نزدیک شوید به آن قسمت.
بعد از اینکه عکس را گرفتید .با بالاترین رزولوشن ممکن در تنظیمات نرم افزارتون.
مثال:

 

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید</p> <p>نام: WP_20.jpg<br /> مشاهده: 48<br /> حجم: 73.4 کیلو بایت

 
 
سپس قسمتی از عکس را که مورد نظرتون بود ولی نزدیک نمیتوانستید فوکوس کنید را از عکس جدا کنید.مثل عکس زیر.حتی قطرات آب روی گوجه واضح مشخص است.
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید</p> <p>نام: WP_20140818_14_08_08_Pro boresh.jpg<br /> مشاهده: 48<br /> حجم: 74.8 کیلو بایت

 تغییر حجم و سایز عکسی که با گوشی تان گرفتید:

یکی از مشکلاتی که اکثرا باهاش برخورد کردم آپلود عکسی که با گوشیمان گرفتیم در جایی مثل همین موبایلستان که با سرعت کم اینترنت مواجه بودیم و محدودیت حجم عکس از طرف سایتها.

خوب ایتدا در گوشیهای ویندوزفونی برنامه خوب و بسیار کارآمد Shrinkit  را نصب کنید.

 
و سپس عکستان را در این نرم افزار به رزولوشن مثلا ۴۰۰ عدد بیشتر را بدهید .و ضلع دیگر عکس را خود برنامه اتوماتیک محاسبه میکند.
هر عددی که مد نظرتون هست میتونید بدهید.ولی برای استفاده در موبایلستان و مکانهای دیگر برای حفط کمترین حجم و بهترین سایز ممکن عدد بزرگتر را ۴۰۰ قرار دهید.

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید</p> <p>نام: 1111111.png<br /> مشاهده: 44<br /> حجم: 39.9 کیلو بایتسپس گزینه SAVE را بزنید.
عکس اصلی شما جای خود در امان هست.عکسی جدید در آلبوم save picture اضافه خواهد شد. :)
به همین راحتی.حالا بروید عکستون را با گوشی هر جایی دلتان خواست راحت آپلود کنید.
نکته مهم: اصلا هیچ افت کیفیتی در عکستان ایجاد نخواهد شد.

White Balance یا تراز سفیدی:

من اکیدا و شدیدا روی این موضوع تاکید دارم که حتما رعایت کنید تا عکسهای بهتری بگیرید. مخصوصا چون امکان تنظیمش در نرم افزار Nokia Camera در دسترس هست.

 

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید</p> <p>نام: wb.JPG<br /> مشاهده: 42<br /> حجم: 80.2 کیلو بایت

چرا ما نیاز داریم که رنگ ها را به درست ترین شکل ممکن در عکس هایمان داشته باشیم؟

شاید برای شما پیش آمده باشد که بعد از گرفتن عکسی متوجه می شوید که عکس شما ته مایه ای از رنگ های نارنجی،آبی، زرد یا … دارد، با وجود اینکه چشم شما بدون هیچ مشکلی به شکل نرمال صحنه را می بیند.این اختلاف به این دلیل است که تراز سفیدی چشم شما همیشه به بهترین شکل تنظیم می شود اما شما تراز سفیدی دوربین تان را تنظیم نکرده اید.دلیل تفاوت تراز سفیدی در مکان های مختلف به این دلیل است که دمای رنگ نور هر محیط متفاوت با محیط دیگر است،به طور مثال دمای رنگ نور خورشید متفاوت از لامپ فلورسنت است.
 
تنظیمات پیشفرض تراز سفیدی:
حالت اتوماتیک یا خودکار: در این حالت دوربین به شکل خودکار با توجه به نور محیط بهترین حدس را در رابطه با تراز سفیدی می زند و همان را به کار می گیرد.
حالت تنگستن: از این حالت بیشتر برای عکس برداری با استفاده از لامپ های حبابی و در محیط داخلی استفاده می شود.در این حالت دوربین رنگ نور را کمی سرد می کند تا به تعادل برسد.
حالت فلورسنت: از این حالت برای عکس برداری زیر نور مهتابی یا فلورسنت استفاده می شود.در این حالت دوربین رنگ نور را کمی گرم می کند تا به تعادل برسد.
حالت نور روز یا آفتابی: این حالت در همه ی دوربین ها مشاهده نمی شود زیرا در این حالت تراز سفیدی به شکل نرمال تنظیم می شود و تغییری در رنگ نور عکس حاصل نمی شود.
حالت ابری: این حالت معمولا در هوای ابری استفاده می شود و رنگ نور را کمی گرم تر از حالت نرمال می کند.
حالت فلاش: معمولا فلاش دوربین نوری با دمای رنگ نور سرد از خود منتشر می کند به همین دلیل در این حالت رنگ نور عکس کمی گرم می شود تا به تعادل برسد.
حالت سایه: معمولا نوری که در سایه ها دیده می شود کمی سردتر از نور مستقیم خورشید است به همین دلیل در این حالت دمای رنگ نور کمی گرم می شود تا به تعادل برسد

مثال:همه ی عکسها در یک زمان و در نور مهتابی در اتاق گرفته شده با Lumia 820

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید</p> <p>نام: WP_20140511_13_55_07_Pro.jpg<br /> مشاهده: 42<br /> حجم: 88.8 کیلو بایت

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید</p> <p>نام: WP_20140511_13_55_37_Pro.jpg<br /> مشاهده: 4<br /> حجم: 87.5 کیلو بایت برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید</p> <p>نام: WP_20140511_13_56_36_Pro.jpg<br /> مشاهده: 4<br /> حجم: 84.0 کیلو بایت

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید</p> <p>نام: WP_20140511_14_01_19_Pro.jpg<br /> مشاهده: 41<br /> حجم: 80.2 کیلو بایت
 
 

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا