اخبار

نگاهی اولیه به نوکیا ۳

نگاهی اولیه به نوکیا ۳

نوکیا ۳

شرکت نوکیا پس از سال‌ها سرانجام به‌صورت رسمی به دنیای تلفن‌های همراه هوشمند بازگشته است و در کنگره موبایل بارسلون با معرفی ۴ مدل متفاوت از تلفن‌های همراه، سعی در جذب محدوده‌ای نسبتا گسترده از مخاطبان را دارد.

در این میان نوکیا ۳ ارزان‌ترین و به‌صورت بدیهی دستگاهی با امکانات کمتر در میان سه مدل اندرویدی اصلی (۳۳۱۰ در میان مدل‌های اصلی در نظر گرفته نمی‌شود زیرا یک مدل بازسازی‌شده به‌حساب می‌آید) به‌حساب می‌آید. در ادامه به بررسی مختصر این دستگاه و مواردی که باید از آن انتظار داشته باشیم خواهیم پرداخت.

این تلفن همراه از نر ظاهری بسیار ساده ولی جذاب است و بدنه‌ای مستطیلی شکل با انحنایی اندک در کناره‌ها، چهارچوب اصلی این دستگاه را تشکیل داده است. ظاهر این دستگاه به‌هیچ‌عنوان انقلابی و نوآورانه نیست ولی ازنظر کلی با در نظر گرفتن قیمت ۱۴۰ یورویی تعیین‌شده برای آن می‌توان ظاهر این مدل را قابل‌قبول دانست.

ازنظر سخت‌افزاری نیز علیرغم این‌که این دستگاه به‌عنوان یک مدل ارزان‌قیمت در نظر گرفته می‌شود ولی بازهم داشتن یک پردازنده ۴ هسته‌ای مدیاتک از نوع MTK 6737 کورتکس A53 را نمی‌توان به‌عنوان انتخابی مناسب برای این دستگاه به‌حساب آورد. رم این مدل نیز ۲ گیگابایت است که عملا موجب می‌شود تا دستگاه‌های زیادی در محدوده قیمتی مشابه با آن در بازار وجود داشته باشند که ازنظر پردازنده و رم می‌توانند گزینه‌هایی نیرومندتر به‌حساب بیایند.

حافظه داخلی نوکیا ۳ نیز تنها ۱۶ گیگابایت است که با توجه به وجود اندروید ۷ بر روی آن می‌توان انتظار داشت که در آینده‌ای نزدیک موجب دردسر برای کاربر این مدل شود. البته قابلیت افزایش این حافظه از طریق کارت‌های میکرو اس‌دی تا میزان ۲۵۶ گیگابایت وجود دارد ولی بدون شک کسی که یک همراه ۱۴۰ یورویی می‌خرد، قصد پرداخت هزینه‌ای بالا برای یک کارت حافظه حجیم را ندارد.

دوربین اصلی نوکیا ۳ نیز ۸ مگاپیکسلی است که اندکی ناامیدکننده به نظر می‌رسد ولی دوربین جلوی این دستگاه نیز کیفیتی مشابه دارد و همین امر موجب شده است که در مجموع بتوان نوکیا ۳ را ازنظر دوربین، دستگاه معقول به‌حساب آورد. نمایشگر این دستگاه نیز ۵ اینچی و از نوع  ال‌سی‌دی است که از رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند.

از دیگر امکانات این مدل نیز می‌توان به باتری ۲۶۵۰ آمپری و حسگر اثرانگشت اشاره کرد. در پایان باید یادآور شد که این متن تنها یک نگاه اولیه به این محصول است و برای این‌که بتوان به‌صورت دقیق درباره نوکیا ۳ نظر داد، باید منتظر نقدهای حرفه‌ای این مدل پس از آزمایش کردن آن نشست.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا