اخبار

همراه‌های شیائومی به پردازنده‌های ساخت این شرکت مجهز خواهند شد

همراه‌های شیائومی به پردازنده‌های ساخت این شرکت مجهز خواهند شد

شیائومی

 

شرکت شیائومی قصد دارد تا تلفن همراه هوشمند نسل جدید خود یعنی Mi 5C را به پردازنده تولید شده توسط خود این شرکت با نام V670 CPU مجهز سازد. بااین‌حال بنابر نظر کارشناسان، این اقدام شیائومی با توجه به حجم فروش پایین این شرکت کمی عجیب به نظر می‌رسد.

استراتژی ساخت پردازنده‌های مبتنی بر معماری‌های شرکت ARM پیش‌ازاین توسط کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ، ال‌جی و هواوی پیاده‌سازی شده و تا حدی نیز منطقی به نظر می‌رسید زیرا این فروشندگان را از قیدوبند قیمت و شرایط عرضه پردازنده‌های ساخته شده توسط تولیدکنندگان دیگر رها می‌کرد.

کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ، ال‌جی و هواوی با تلاش بسیار زیاد و سال‌ها سرمایه‌گذاری فراوان توانسته‌اند تمامی موانع تکنولوژیکی ساخت این تراشه‌ها را از میان راه خود بردارند و البته نتیجه تلاش خود را نیز دیده‌اند. بااین‌حال حجم فروش نیز یکی از فاکتورهای کلیدی موفقیت این شرکت‌ها بوده است.

سامسونگ توانست با فروش ۳۱۱٫۴ میلیون تلفن همراه هوشمند در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان برترین و بزرگ‌ترین تولید کننده و فروشنده در سطح جهانی عمل کند. همچنین هواوی نیز با فروش ۱۳۹٫۱ میلیون دستگاه جایگاه سوم را از آن خود کرد. ال‌جی هم از این قافله عقب نمانده و با فروش ۷۵ میلیون تلفن هوشمند در سطح جهانی ششمین شرکت فروشنده این گجت‌ها در سال ۲۰۱۶ میلادی شد.

عرضه تلفن‌های همراه هوشمند کمپانی شیائومی در سال ۲۰۱۵ میلادی به سقف ۷۰ میلیون رسید و این در حالی بود که فروش این شرکت در سال ۲۰۱۴ رقمی معادل ۶۱٫۱۲ میلیون دستگاه بود. بااین‌حال این ارقام در سال ۲۰۱۶ روندی نزولی داشته و با ۱۵٫۶ درصد کاهش به ۶۱ میلیون رسید. از طرفی دیگر سایر فروشندگان محلی چینی ازجمله اوپو (oppo) و ویوو (vivo) به ترتیب فروشی ۹۹٫۴ و ۷۷٫۳ میلیونی را در سال ۲۰۱۶ میلادی تجربه کرده بودند.

انتظار می‌رود که تعداد تلفن‌های همراه عرضه‌شده توسط شیائومی در سال ۲۰۱۷ میلادی نزدیک به ۵۰ تا ۵۵ میلیون دستگاه باشد که این رقم برای راه‌اندازی خط تولید پردازنده‌های داخلی با نام و برند شیائومی ناکافی به نظر می‌رسد.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا