اخبار

هواوی سرانجام به بازار امریکا خواهد رسید

 
هواوی در سال ۲۰۱۷ به عنوان سومین شرکت برتر تولید محصولات هوشمند معرفی شد. هر چند که این شرکت هنوز هم نتوانسته به بازار آمریکا راه پیدا کند با این وجود مدیر گروه تجارت هواوی، ریچارد یو، می‌گوید این شرکت دست از بازار آمریکا نخواهد کشید.
مدیر بازرگانی شرکت هواوی اعلام کرد که:

ما به بازار آمریکا پایبند هستیم و تلاش می‌کنیم برای جلب اعتماد کاربران آمریکایی محصولات بسیار باکیفیت و نوآورانه‌ی خود را به دست این کاربران برسانیم.

در سال ۲۰۱۸ قرار بود که هواوی سرانجام از طریق شرکت های ارتباطی آمریکا به این کشور راه پیدا کند، اما این گونه نشد و شرکت At&T هم از این مساله دست کشید. ورایزن نیز تحت فشارهای سیاسی اقدام مشابهی  انجام داد. اخیرا بست‌بای، بزرگ‌ترین فروشنده‌ی ایالات متحده نیز هواوی را از فهرست محصولات خود حذف کرد.
 
سیستم های امنیتی FBI و CIA در امریکا اجازه خرید و فروش دستگاه های هواوی را به علت مشکلات امنیتی به شهروندان نمی دهند و هنوز هم دلیل این امر مشخص نیست.
یو این ادعا را رد می‌کند:

نگرانی‌ها در خصوص وجود خطر امنیتی بر پایه‌ی اتهامات بی‌اساس و صراحتا غیر منصفانه است. اگر غیر از این باشد، ما آماده‌ی یک بحث باز و شفاف هستیم. ما با ۴۶ اپراتور از ۵۰ اپراتور جهانی همکاری داریم و از سابقه‌ی امنیت بسیار خوبی هم برخورداریم؛ زیرا اساسا امنیت یکی از اولویت‌های ما است.

به گفته‌ی یو، هواوی در ۱۳ دفتر ایالات متحده، ۱۰۰۰ نفر کارمند دارد. هرچند این شرکت به کمک بازار آمریکا می‌تواند سریع‌تر رشد کند؛ اما لزوما نیازی به این بازار ندارد. یو معتقد است:

حتی بدون بازار آمریکا، ما در جهان اول خواهیم شد.

هواوی حتی بدون حضور در کشور ایالات متحده امریکا پیشرفت ۲۸٫۱ درصدی در فروش خود در سال ۲۰۱۷ میلادی داشته است. این شرکت در سال گذشته ۱۵۳ میلیون گوشی راهی بازار کرد و درآمد آن‌ها از این تعداد، ۳۲ درصد بیش از سال پیشین بود.
در مقام مقایسه، اپل، سودآورترین شرکت در بازار گوشی‌ هوشمند، ۲۱۶.۸ میلیون آیفون را در مدت مشابه به فروش رساند.
از آن‌جایی که آمریکا با داشتن ۱۱.۶ درصد از کل بازار گوشی هوشمند جهان، بعد از چین بزرگ‌ترین بازار به‌حساب می‌آید، حضور در آمریکا می‌تواند در هر صورت به نفع هواوی باشد. به گزارش IHS Markit، چین با ۳۰.۴ درصد و هند با ۸.۵ درصد، رتبه‌های اول و سوم را در میزان سهم از بازار جهانی موبایل دارند.
وین لام، یکی از تحلیل‌گران آی‌اچ‌اس مارکیت، می‌گوید:

هواوی به دلیل طراحی و نوآوری‌هایی که دارد، بدون بهره بردن از بازار آمریکا نیز موفق خواهد بود؛ زیرا همچنان بازارهای جهانی زیادی وجود دارند که هواوی می‌تواند به آن‌ها ورود کند و موفقیت به دست آورد.ما می‌دانیم که در آمریکا برند شناخته‌شده‌ای نیستیم و لازم است روی این موضوع کار کنیم. گام اول برای ما جلب اعتماد کاربران است.

 


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا