اخبار

پتنت جدید اپل از ساخت نمایشگر منعطف برای گجت‌های پوشیدنی حکایت دارد

رفته رفته به زمان معرفی مهم‌ترین گجت پوشیدنی اپل یعنی نسل دوم ساعت هوشمند اپل واچ نزدیک می‌شویم و به همین دلیل از چند هفته‌ی گذشته تا به حال، فعالیت‌های این کمپانی در زمینه‌ی محصولات و فناوری‌های مربوط به این دسته از دیوایس‌های خود مانند نمایشگر منعطف شدت دو چندانی گرفته است.
طبق گزارشی که دقایقی پیش منتشر شده است، اپل پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که در آن از ساخت یک نمایشگر منعطف صحبت کرده است. این پتنت جدید که به احتمالا قریب به یقین در آینده‌ی ساعت هوشمند اپل نقش تاثیرگذاری خواهد داشت، با نام «نمایشگر پوشیدنی» به ثبت رسیده است و در آن اطلاعاتی مبنی بر ساخت یک دیوایس الکترونیکی قابل انطباق با شکل‌های مختلف (انعطاف پذیر) نوشته شده است.
اگر بخواهیم به مطالب داخل اسناد این پتنت استناد کنیم، این نمایشگر از انحنای لازم برای چرخش به دور دست برخوردار است و می‌تواند برای ساخت یک دستبند هوشمند و یا یک ساعت الکترونیکی مورد استفاده قرار بگیرد. نمایشگر از یک لایه‌ی سیلیکونی ساخته خواهد شد که حدود ۵۰ میکرومتر و یا کمتر از آن ضخامت دارد و این ضخامت کم به آن این امکان را می‌دهد که به راحتی خم شود و شکل‌های دایره‌ای و منحنی را به خود بگیرد.
جالب است بدانید که این پتنت جذاب ابتدا در سال ۲۰۱۴ و به نام Andreas Bibl و Hsin-Hua Hu در اداره‌ی ثبت اسناد پتنت‌ها و علائم تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا ثبت شده بود. Andreas Bibl مدیر سابق کمپانی LuxVue است؛ این کمپانی که چندی پیش توسط مدیران اپل خریداری شد، در زمینه‌ی ساخت میکرو ال ای دی و فناوری‌های ساخت آن تخصص دارد و طبق اطلاعات مندرج در اسناد پتنت اپل، برای ساخت این نمایشگر خمیده نیز از آرایه‌ای از ال ای دی‌ها استفاده خواهد شد.
نکته‌ی عجیب اینجاست که خبر ثبت شدن این پتنت به نام کمپانی کوپرتینویی دقیقا در زمانی صورت گرفته است که کمپانی لنوو در رویداد تک ورد و توسط مگان مک‌کارتی که یکی از شخصیت‌های شناخته‌شده‌ی یوتیوب است، نمونه‌های اولیه‌ای از تبلت و اسمارت فون قابل انعطاف هیجان‌انگیز خود را به نمایش گذاشته بود و می‌توان این اقدام اپل را به نوعی یک مقابله به مثل رسانه‌ای با محصولات آن کمپانی دانست.
 
منبع :Phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا