اخبار

از این پس می توان از ویندوز ۱۰Pro به ویندوز ۱۰S بازگشت کرد

با شروع فروش سرفیس لپتاب، ویندوز ۱۰S نیز همراه با این دستگاه به بازار آمد.
برای کاهش وجود بد افزار های ممکن در بازار ویندوزی، ویندوز ۱۰S فقط از برنامه های ویندوز استور استفاده می متد. علاوه بر این دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰S عمر باتری بهتری ارائه خواهند داد؛ زیرا وظایف پس‌زمینه‌ و سرویس‌های سیستمی در این نسخه از ویندوز محدودیت دارند.
باید در نظر داشته باشیم که طبق گفته های مایکروسافت، می توان از ویندو ۱۰S به ویندوز ۱۰Pro بازگشت کرد اما این گزینه هزینه ای گزاف نیز به همراه خواهد داشت. این شرکت به‌صراحت گفته که ارتقاء سیستم‌عامل سرفیس لپ‌تاپ به ویندوز ۱۰ پرو مثل یک جاده‌ی یک‌طرفه است و کاربران پس از این اقدام قادر نخواهند بود دوباره از ویندوز ۱۰ اس استفاده کنند. درهرحال اکنون به نظر می‌رسد مایکروسافت تصمیم گرفته است امکان بازگشت از این جاده‌ی یک‌طرفه را برای کاربران خود فراهم کند.
نکته‌ی مهم این‌که با بازگشت به ویندوز ۱۰S به گونه ای است که اطلاعات شما به کلی حذف شده و در واقع دستگاه فاکتوری ریست خواهد شد. با استناد به نگرانی‌های امنیتی موجود، مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود که امکان بازگشت مجدد به ویندوز ۱۰S اساسا وجود نخواهد داشت، زیرا برخی از اپلیکیشن‌ها اثراتی غیرقابل پیش‌بینی‌ روی کد بوت ویندوز دارند؛ به همین دلیل امکان بازگشت به نسخه‌های مختلف ویندوز بدون تأثیر بر این نوع اپلیکیشن‌ها فراهم نخواهد بود.
با توجه به آنچه گفته شد، اینکه مایکروسافت به کاربران اجازه می‌دهد از ویندوز ۱۰S به ویندوز ۱۰Pro مهاجرت کنند، منطقی به نظر می‌رسد و نکته‌ی مهم در مورد این اقدام، پاک شدن کامل اطلاعات دستگاه است تا از اثرات غیر قابل‌ پیش‌بینی برخی اپلیکیشن‌ها بر عملکرد سیستم‌عامل ویندوز جلوگیری شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا