اخبار

پنج راه ساده برای عکس برداری بهتر با تلفن همراه هوشمند

پنج راه ساده برای عکس‌ برداری بهتر با تلفن همراه هوشمند

عکس

امروزه عکس‌برداری با تلفن‌های همراه هوشمند به یکی از عادت‌های روزانه بسیاری از کاربران این دستگاه‌ها تبدیل شده است و البته تجهیز این گجت‌ها به لنزهای با فناوری پیشرفته و به‌روز نیز در این امر چندان بی‌تاثیر نبوده است. بااین‌حال همیشه راه‌هایی وجود دارد تا بتوان از این قابلیت تلفن‌های همراه خود بهترین استفاده را کرد. در ادامه به پنج راه اشاره خواهیم کرد که می‌تواند قابلیت عکس‌برداری با تلفن‌های همراه هوشمند را بهبود ببخشد:

  1. تمرین همیشه بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت

به توانایی‌های تلفن همراه هوشمند خود باور داشته باشید. شما یکی از بهترین فناوری‌های قرن را در کنار خود دارید پس به دوربین تلفن همراه خود اعتماد کنید و آن را همیشه همراه داشته باشید و از هر چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند عکس بگیرید. به‌این‌ترتیب رفته به رفته مهارت شما بیشتر خواهد شد

  1. به ایجاد تضاد بپردازید

زمان‌بندی به‌اندازه ترکیب‌بندی فریم عکس مهم است. سعی کنید خطوط معماری قوی را با شکل‌ها و حرکات طبیعی ترکیب کنید. این نوع تضاد می‌تواند عکس‌های شما را به‌خوبی جذاب‌تر از عکس‌های دیگر کند. برای مثال اگر بتوانید تصویر یک ساختمان مستطیل شکل را در بازتاب آن در یک شیشه یا آب بگیرید، تضاد فوق‌العاده‌ای از خطوط صاف و موج برداشتن سازه در اختیار خواهید داشت.

  1. عکس را بی‌هدف نگیرید بلکه آن را از پیش در ذهن خود بسازید

تنها به‌صورت منفعل از اشیا عکس نگیرید بلکه سعی کنید عکس را بسازید. قبل از تصویربرداری فکر کنید که چه در ذهن دارید و سپس سعی کنید همان را پیاده‌سازی کنید. این امر موجب می‌شود تا به‌تدریج بتوانید به قابلیت درک بهتر از کادربندی و درک بهتر از رنگ‌بندی و نورپردازی دست پیدا کنید و دیگر با تصوری اشتباه عکس‌برداری نکنید.

  1. برای خود چندین سوژه در دسترس ایجاد کنید

یکی از اصلی‌ترین مزایای تصویربرداری با تلفن همراه هوشمند این است که زمانی که در انتظار اتوبوس یا قطار هستید می‌توانید برای خود سوژه‌های تصویربرداری کوچکی خلق کنید. می‌توانید در این مدت از سوژه‌هایی مانند ایستگاه اتوبوس، مردم، علائم راهنمایی و رانندگی موجود در خیابان، چراغ‌ها و… عکس‌برداری کنید و این کار به‌خوبی به بهبود تکنیک عکاسی شما کمک خواهد کرد.

  1. عکس‌های اضافه را حذف کنید

در پایان هر روز به عکس‌هایی که گرفته‌اید نگاه کنید و خود را قضاوت کنید. عکس‌های بیهوده و بد را حذف کنید زیرا می‌توانید در آینده تصاویر بهتری بگیرید. به‌این‌ترتیب به‌تدریج عکس‌های شما بهتر و بهتر خواهند شد زیرا عکس‌های جدید را با بهترین عکس‌های پیشین مقایسه می‌کنید.

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا