اخبار

پیکسل های گوگل ۱۰ درصد عرضه گوشی‌های اچ تی سی را شامل می‌شود

گوگل شب سه شنبه، ۱۳ مهرماه نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود را با نام پیکسل و پیکسل ایکس ال رونمایی کرد. گوگل خود طراحی این دو گوشی هوشمند را برعهده داشته و تنها تولید آن را به اچ‌تی‌سی سپرده است، بر این اساس بیش از ۱۰ درصد از عرضه سالیانه‌ی گوشی‌های اچ‌تی‌سی به محصولات گوگل اختصاص خواهد داشت.
این اطلاعات برگرفته از داده‌هایی است که یکی از کاربران شبکه‌ی اجتماعی Weibo در حساب کاربری خود به اشتراک گذاشته است. براساس اطلاعات ارائه شده اچ‌تی‌سی سفارش تولید بیش از ۵۰۰٫۰۰۰ دستگاه از هر نسخه‌ی پیکسل‌های گوگل را برای سال جاری میلادی دریافت کرده است. با توجه به اینکه اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۶ قریب به ۱۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند راهی بازار کرده، از این‌رو پیکسل و پیکسل ایکس ال نزدیک به ۱۰ درصد عرضه‌ی سالیانه‌ی اچ‌تی‌سی را به خود اختصاص داده‌اند.
اچ‌تی‌سی در سال‌های اخیر با مشکلات عدیده‌ای روبرو است و پایین بودن فروش محصولات این کمپانی و رسیدن آمار ۱۰ میلیون دستگاه در سال چندان جای تعجبی ندارد. اچ‌تی‌سی که روزگاری یکی از نام‌های بزرگ در عرصه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند بود، حال آماری را به ثبت رسانده که در مقایسه با سایر کمپانی‌ها بسیار ناچیز است. برای مثال هواوی در ردای بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی چینی در نیمه‌ی ابتدایی سال جاری میلادی موفق به عرضه‌ی ۶۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند شده است. در این لیست می‌توان نام‌هایی چون اپو، ویوو و شیائومی را نیز مشاهده کرد که تولید و عرضه‌ی محصولات بیشتری به شکل سالانه‌ی در مقایسه با اچ‌تی‌سی دارند.
اچ‌تی‌سی اعلام کرده که تمرکز خود را روی هدست واقعیت مجازی قرار داده و از چند ماه پیش دیگر نمی‌توان گوشی‌های هوشمند را محصول اصلی اچ‌تی‌سی خواند. به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک، سرنوشت بخش تولید گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی نیز شبیه به نوکیا و بلک‌بری خواهد بود.

منبع gizmochina
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا