اخبار

چرا امروزه انتخاب یک تلفن هوشمند کار بسیار سختی است؟!


اکوسیستم تلفن های هوشمند در ۵ سال گذشته تغییرات زیادی داشته است، و تلفن ها به وسایلی متفاوت و منحصر به فرد تبدیل شده اند. امروزه انواع مختلفی از تلفن های هوشمند وجود دارند، هر جور که فکرش را بکنید.
هزاران کارخانه تولید کننده وجود دارند و هر روزه یک گوشی جدید معرفی می شود. این روزها انتخاب یک گوشی کار بسیار سختی است. برای کاربران تازه کار انتخاب گوشی کار سختی است، اما کار برای کسانی دشوار تر است که به گوشی های هوشمند عادت کردند و انتظارات بیشتری دارند.
ما اول از همه باید نیاز های خود را مشخص کنیم و بعد با غربال کردن به وسلیه بودجه هدف خود را تایین کنیم. در این مرحله است که ما سردرگم می شویم و کنجکاویم تا گوشی مورد نیازمان را پیدا کنیم. شما انتظار دارید که گوشی بعدی شما هم ویژگی های گوشی فعلی تان را به علاوه ویژگی های جدید داشته باشد. اگر این ممکن بود، من میدانم که همه ما ویژگی های خاصی را از تعداد زیادی گوشی ور میداشتیم تا گوشی مورد علاقه خود را بسازیم.
متاسفانه ، چیزی به نام گوشی کامل و عالی وجود ندارد.
در کشور های غربی مردم از اپراتور هایی گوشی میخرند که تخیفاتی در ترافیک اینترنت سیم کارتشان داشته باشند. در بیشتر کشور ها نیز چنین هست[البته به جز ایران!!!] ما وارد مغازه میشویم و کمی مهلت داریم تا یک نگاه کوتاه به گوشی ها بی اندازیم و خرید کنیم و برویم.
تفاوت در سیستم عمل
معروف ترین ها ios و android هستن و بیشتر بین انتخاب این دو شک وجود دارد، سیستم های مختلفی برای گوشی های هوشمند وجود دارد مثل Windows Mobile, BlackBerry, Tizen, Sailfish OS, Ubuntu و چند مورد ناشناخته دیگر.
این مورد برای یک کاربر عادی مشکل ساز نیست، اما کسی که اولین بار است که میخواد گوشی هوشمند بخرد ممکن است که اشتباه کند. یک توضیح کوتاه در مورد وضعیت محبوبیت سیستم عامل ها میتواند به این افراد کمک کند.
اندازه صفحه نمایش
بعضا افراد صفحه های بزرگ را دوست دارند[خود من] اما بعضی دیگر صفحه های کوچک. سایز بندی گوشی های هوشمند از ۳.۵ اینچ تا سایز نسبتا بزرگ ۶ اینچ است. افراد با دست های کوچکتر گوشی های کوچکتر را ترجیح میدهند زیرا با یک دست بهتر میتوان با آنها کار کرد. کاربر های اپل هم صفحه های کوچک را ترجیح میدهند. در نهایت اندازه صفحه نمایش یک مورد مهم برای کاربر ها محسوب میشود.
برند گوشی
هزاران برند گوشی وجود دارند و هر شخص با توجه به علاقه خود از برند مورد علاقه خرید میکند.
این یکی از موارد تاثیر گذار هست – مخصوصا برای تازه کار ها !!! – با تصورات غلط بزرگ [شخصا از این اشخاص دل خوشی ندارم اما این دقیقا ترجمه کلمه به کلمه منبع هستش] . برای مثال من افرادی را دیده ام که روی Nokia تاکید داشتند. افرادی را دیده ام که به کیبرد ها کلیدی Blackberry تاکید داشتند. و افرادی را دیده ام که فکر میکنند سامسونگ تنها تولید کنند گوشی است.
اگر قرار بر این باشه تا تک تک این ها را نام ببرم ۴ سال طول می کشد!
برای تازه کار ها – چسبیدن به برند تجاری میتواند یک خرید کور کورانه باشد.
برای مثال خرید گوشی های LG و Samsung بیشتر به دلیل نام برند است.
با اطلاع رسانی عمومی که ما در XDA انجام دادیم در اینجا این مورد اصلا مهم نیست. ما میدانیم گوشی های چینی در قیمت های پایین موفق ترند.
مشخصات[روی کاغذ]
اختلاف در مشخصات یکی دیگر از مشکلات خریداران است. صفحه آن باید HD باشه یا Full HD ، یا من چند هزار میلی آمپر باتری احتیاج دارم؟ کدام نوع پردازنده بهتر است؟ چند مگاپیکسل کافیست(دوربین جلو و عقب)؟
[شخصا مخالف ۱۰۰% مقایسه گوشی ها با اکتفا به مشخصات کاغذی هستم] راحت روت و بهینه سازی میشود؟ کدام گوشی شانس بیشتری در ارائه زودتر کرنل [بحث تخصصی]دارند؟ در نظر گرفتن مشخصات در حال حال حاضر به یک تمرین ضروری قبل از خرید یک گوشی این روزها تبدیل شده است، چرا که آن فراتر از نام برند و… به نظر می رسد.
بالاخره….
هزاران گوشی هوشمند وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. همه ما به یک انتخاب متناسب با بودجه نیاز داریم، پس بهتر است اول از همه به بودجه خودمان نگاه کنیم. بهترین توصیه من به دوستان این است که قبل از اینکه پشیمان شوید کمی تحقیق کنید و به حرف های اکتفا نکنید. [متاسفانه در کشور ما شایعه های زیادی وجود داره و مردم هم همه بی اطلاع و زود باور هستند]. میتوانید از یک شخص آگاه و کارآزموده کمک بگیرید.[این اشخاص در ایران کم پیدا میشن و مردم فکر میکنند هر کسی که موبایل فروشی داشته باشه قطعا میدونه درستش چیه، اما من توصیه میکنم هیچ وقت از گوشی فروش راهنمایی نخواید و قبل از ورود به مغازه انتخابتون رو کرده باشید و فقط برای تست و پیدا کردن قیمت مناسب به مغازه برین، همچنین باید در مورد قیمت گوشی هم تحقیق کنید تا سرتون کلاه نره، اینترنت میتونه به حل تمامی مشکلاتتون کمک کنه و میتونید جواب همه سوال هاتون رو پیدا کنید].
[امیدوارم تونسته باشم کمکتون کنم] آیا شما هم در انتخابتان شک و تردید داشته اید؟
در آخر کدام گوشی را انتخاب کردید؟
معیار های شما برای خرید چیست؟
لطفا نظر بدهید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا