آموزش و ترفند

چرا باید از شر اپلیکیشن های اندروید استفاده نشده خود خلاص شویم؟

تقریبا همه ما تعداد زیادی اپلیکیشن در دستگاه اندروید خود داریم که مدت ها است از آن ها استفاده نمی کنیم. معمولا وقتی با یک اپلیکیشن خوب و کاربردی و یا جالب روبرو می شویم که در حال حاضر به آن نیازی نداریم ترغیب می شویم که آن را دانلود کنیم تا بعدا در صورت نیاز بتوانیم از آن استفاده کنیم چرا که ممکن است وقتی که زمانش فرار رسید و به آن نیاز داشتیم آن را پیدا نکنیم. همین طرز فکر باعث شده است که بدون این که متوجه آن شویم تعداد زیادی از اپلیکیشن های اندروید استفاده نشده را در گوشی خود جمع کنیم.

احتمالا پیش از این بارها شنیده اید که باید از شر این اپلیکیشن های اندروید غیر ضروری و استفاده نشده خلاص شوید. انواع روش و اپلیکیشن وجود دارند که برای انجام این کار و یا راحت تر کردن انجام آن برای شما، طراحی شده اند که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید. حال ما در این مقاله می خواهیم به این مسئله بپردازیم که اصلا چرا باید از شر اپلیکیشن های اندروید استفاده نشده خود خلاص شویم؟

 

تعداد اپلیکیشن های نصب شده خود را چک کنید

پیش از هر چیزی ابتدا باید تعداد اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشی خود را چک کنید. ما طی روز تنها از تعداد انگشت شماری از اپلیکیشن ها موجود در گوشی خود استفاده می کنیم در صورتی که خیلی بیشتر از این تعداد، شاید حتی نزدیک به ۱۰۰ اپلیکیشن نصب شده بر روی دستگاه شما وجود داشته باشد که مدت هاست از بیشتر از نیمی از آن ها استفاده نمی کنید.

برای چک کردن این مسئله می توانید به اپلیکیشن فروشگاه (Play store) گوشی خود بروید و بر روی پروفایل خود ضربه بزنید و سپس وارد بخش مدیریت اپلیکیشن ها و دستگاه ها (Manage Apps & Devices) شوید و از آن جا وارد بخشManage  شوید در این بخش در قسمت بالا در کنار Apps & Games یک عدد می بینید که همان تعداد اپلیکیشن های نصب شده بر روی دستگاه اندروید شما است. احتمالا از عددی که خواهید دید بسیار شوکه خواهید شد.

هیچکس به این تعداد اپلیکیشن نیاز ندارد و به صورت دائمی و روزانه از تمام آن ها استفاده نمی کند. اما متاسفانه اکثر افراد زمانی که با این برنامه های اضافه و غیر ضروری در دستگاه اندروید خود روبرو می شوند آن ها را نادیده می گیرند و هیچ تصمیم و میلی به حذف کردن آن ها نشان نمی دهند چرا که معمولا فکر می کنند که ممکن است یک روز به کارشان بیاید.

تا حدی این طرز فکر می تواند خوب و مفید باشد اما زمانی که شما تنها از ۵ اپلیکیشن به صورت مداوم استفاده می کنید در حالی که نزدیک به ۱۰۰ اپلیکیشن بر روی دستگاه خود نصب کرده اید دیگر باید دست از این طرز فکر بردارید و تنها اپلیکیشن های ضروری و مورد استفاده خود را نگه دارید.

شاید فکر کنید که نگه داشتن این اپلیکیشن ها چه بدی می تواند داشته باشد؟ نگه داشتن آنها ممکن است به چیزی آسیب برساند؟ برای پاسخ به این سوال ها و درک بهتر این مسئله در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

آزاد کردن فضای ذخیره سازی

یکی از واضح ترین بدی های داشتن چندین اپلیکیشن استفاده نشده و غیر ضروری در گوشی همین پر کردن فضای ذخیره سازی شما است. تمام اپلیکیشن ها حتی در صورتی از آن ها استفاده نمی کنید و یا آن اپلیکیشن ها هیچ عکس و فیلمی در دستگاه شما ذخیره نکرده باشند، هنوز یک بخش از فضای ذخیره سازی شما را اشغال خواهند کرد.

در واقع می توان گفت که این اپلیکیشن های غیر ضروری بخش زیادی از فضای ذخیره سازی شما را پر می کنند در حالی که شما می توانستید از آن بخش ها برای چیزهای کاربردی تر استفاده کنید. برخی از برنامه ها حتی بیشتر از باقی برنامه ها جا می گیرند برای مثال بازی ها معمولا یک بخش زیادی از فضای ذخیره سازی شما را می توانند اشغال کنند.

اگر شما جزو افرادی هستید که زمانی که یک بازی خوب به چشمتان می خورد آن را دانلود می کنید و بعد از مدت ها بازی کردن، آن را کنار می گذارید و دیگر سراغش نمی روید، ما به شما توصیه می کنیم که همین حالا بروید و تمام آن ها را از گوشی هوشمند حذف کنید.

خوشبختانه به راحتی می توانید بروید و ببینید که کدام اپلیکیشن ها از بخش بیشتری از فضای ذخیره سازی شما استفاده می کنند و پس از آن که تصمیم گرفتید می خواهید از شر کدام یک خلاص شوید به راحتی می تواند به فروشگاه (Play Store) بروید و بر روی اپلیکیشن مورد نظر زده و آن را حذف (Uninstall) کنید.

پس از اینکه از شر این اپلیکیشن های اضافه خلاص شدید و فضای ذخیره سازی خود را آزاد کردید می توانید از این فضای برای چیزهای کاربردی دیگر چون عکس و فیلم های خود استفاده کنید.

اپلیکیشن های اندروید استفاده نشده

گوشی خود را امن تر کنید

یکی دیگر از چیزهایی که باید به آن توجه کنید امنیت گوشی شما است. برخی از اپلیکیشنی ممکن است حتی در صورتی که شما دیگر از آن استفاده نمی کنید در پس زمینه در حال انجام برخی کار ها باشند و هنوز فعالیت داشته باشند.

لازم به ذکر است که نباید این مسئله را فراموش کنید که اپلیکیشن هایی که پیش از این به آن ها اجازه دسترسی به موقعیت مکانی، فضای ذخیره سازی و باقی بخش های گوشی خود را داده بودید و حال اصلا از آن ها استفاده نمی کنید هنوز به این اطلاعات شما دسترسی دارند.

خوشبختانه گوگل برای جلوگیری از این مشکل اپلیکیشن های اندروید چاره ای اندیشیده است. حال شما می توانید به صورت موقت به برنامه مورد نظر خود اجازه دسترسی به این اطلاعات را بدهید و از همه مهم تر این که در صورت غیر فعال بودن اپلیکیشن پس از مدتی این اجازه نیز لغو خواهد شد.

با وجود تمام این ها بهترین و مطمئن ترین راه برای جلوگیری از این مسئله حذف کردن آن ها است. همچنین در صورتی که می خواهید ببینید به کدام اپلیکیشن ها چه دسترسی هایی داده اید می توانید به تنظیمات اندروید خود رفته و چک کنید که کدام اپلیکیشن ها اجازه دسترسی به موقعیت مکانی، دوربین و میکروفون شما را دارند. سپس می توایند این دسترسی ها را تنظیم کرده و یا حتی اپلیکیشن های مورد نظر خود را به طور کامل حذف کنید.

 

پاک سازی گوشی برای عملکرد بهتر

در نهایت با پاک سازی گوشی می توانید از تمام چیزهای بیهوده و اضافه گوشی خود خلاص شوید که همین مسئله منجر به عملکرد بهتر گوشی شما می شود. یک گوشی با عملکرد بهتر و سریع تر یکی از آن چیزهایی است که برای هرکسی جذاب است و می تواند یک تجربه بهتر در استفاده از گوشی را برای کاربران فراهم کند.

در نتیجه ما به شما توصیه می کنیم که همین الان بروید و تمام اپلیکیشن های گوشی خود را چک کنید و در صورتی که با اپلیکیشنی مواجه شدید که مدت هاست از آن استفاده نکرده اید و دیگر به آن نیازی ندارید بدون لحظه ای درنگ آن را حذف کنید.

فراموش نکنید که حتی اگر روزی به آن نیاز پیدا کنید باز می توانید بروید و آن را دانلود کنید. در نتیجه بهتر است انقدر بیهوده گوشی خود را از چیزهای غیر ضروری پر نکنید.

 

 

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات موجود در آن برایتان مفید و سودمند بوده باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا