اخبار

چیپست قدرتمند A10X ساخت اپل در پایگاه داده Geekbench رؤیت شد

دو روز قبل خبر دادیم که در سال ۲۰۱۷ باید منتظر سه آیپد پرو با ابعاد متفاوت از سوی اپل باشیم. حال اطلاعات بیشتری از بخش سخت افزاری این دستگاه ها منتشر شده، که به چیپست A10X مجهز خواهند شد. همان طور که می دانید چیپ های مجتمع به کار رفته در آیپد، نسخه بهینه تری از چیپ آیفون های همان سال هستند و اهالی کوپرتینو برای نشان دادن این موضوع از پسوند X بهره می گیرند.
بر همین اساس، باید قدرت پردازشی بالایی را از چیپست A10X را انتظار داشت، و طبق اطلاعاتی که به تازگی از پایگاه داده وب سایت Geekbench به دست آمده، با یک هیولای به تمام معنا روبرو هستیم.
 

a10x-geekbench-results

در تست Geekbench مشخص شده که A10X در حالت تک هسته ای به امتیاز ۴۲۳۶ و در حالت چند هسته ای به امتیاز ۶۵۸۸ دست یافته. برای مقایسه، می توان به نتایج چیپست A10 به کار رفته در آیفون ۷ ها اشاره کرد که به ترتیب امتیاز ۳۴۹۰ و ۵۵۸۰ را در تست های تک- و چندهسته ای کسب کرده است.
همچنین مغز متفکر آیپد پرو های کنونی یعنی A9X نیز در تست های مشابه به امتیاز ۳۰۱۰ و ۴۹۹۰ دست یافته، که اختلاف قابل توجهی با نتایج چیپست بعدی اپل دارند.
گفتنی است سه مدل آیپد پروی آتی اهالی کوپرتینو در بهار سال آینده معرفی شده و نسخه بهینه تری از مدل ۱۲٫۹ اینچی کنونی خواهند بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا