اخبار

کاهش سفارش قطعات وان ام ۹ اچ تی سی بدلیل فروش نه چندان خوب آن

اچ‌تی‌سی روزهای خوبی را پشت سر‌نمی‌گذارد. امروز منبعی آگاه در بخش تامین قطعات HTC، خبر کاهش سفارش‌های این بخش تا ۳۰ درصد را ‌داد، که متاسفانه نشان‌دهنده‌ی فروش کمتر از حد انتظار One M9 است.

یک منبع آگاه با اشاره به فروش کمتر از حد انتظار وان ام ۹ شباهت زیاد با نسخه‌ی قبلی و عدم برخورداری از مشخصات فنی قابل رقابت با سایر رقبا را، از دلالیل عدم موفقیت آن دانسته است. برای سال‌های متمادی اپل مشکل خاصی برای فروش آیفون‌های خود که شباهت زیادی به نسخه‌های قبلی داشته‌اند را نداشته است، اما به نظر می‌رسد این موضوع در مورد اچ‌تی‌سی صادق نیست. از طرفی به نظر می‌رسد زمان نامناسب معرفی One M9 یکی دیگر از دلایل ضعف اچ‌تی‌سی بوده است. علی‌رغم بهره‌گیری از پردازشگر قدرتمند و کیفیت ساخت فوق‌العاده، همزمانی معرفی این گوشی با معرفی بهترین گوشی سری اس سامسونگ یعنی گلکسی اس ۶، ضربه‌ی بزرگی به فروش این گوشی هوشمند وارد آورده است.
علاوه بر موارد اشاره شده، صفحه نمایش One M9 و نیز کیفیت دوربین نسبتا ضعیف آن، از دیگر دلایل فروش کم آن بوده است. همچنین عدم توجه HTC به نوآوری، در بازار رقابتی حال حاضر نیز مزید بر علت است.
در رده‌های قیمتی دیگر نیز جایگاه اچ‌تی‌سی متزلزل به نظر می‌رسد. برای مثال بازار چین، توسط سازندگان بومی اشغال شده است. شرکت‌هایی مانند شیائومی، زد تی ای، اوپو، ویوو، لنوو، هواوی و بسیاری شرکت‌های دیگر چینی، با قوانینی که دولت چین وضع کرده و نیز با بهره‌گیری از فروش اینترنتی بدون واسطه، می‌توانند گوشی‌های خود را با قیمت‌های بسیار کمتر‌ی نسبت به سایر رقبا به فروش برسانند. قیمت پایین رقابت را برای سایر شرکت‌های خارج از چین، از جمله اچ‌تی‌سی بسیار دشوار کرده است.
موفقیت HTC برای ماندن در رقابت سنگین بازار گوشی‌های هوشمند، در حال حاضر وابسته به موفقیت گوشی‌های با قیمت کمتر مانند +One M9 و نیز سری دیزایر این شرکت است. استقبال از +One M9 در بازار تایوان بیشتر از One M9 بوده است که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان در بازار کنونی به دنبال بهترین کیفیت در قبال کمترین قیمت هستند.
 
 
زومیت

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا