اخبار

کورتانا، دستیار صوتی مایکروسافت ۲ ساله شد

http://cdn01.zoomit.ir/2016/4/92202c72-f5f3-4bea-882a-c4dabc74ea8d.jpg
امروز دستیار مجازی صوتی مایکروسافت ۲ ساله شد. کورتانا دوم آوریل سال ۲۰۱۴ و در کنفرانس توسعه دهندگان Build معرفی شد. این دستیار شخصی ابتدا در ویندوزفون ۸.۱ می‌توانست درخواست‌های جستجو و دستوراتی که با صدا داده می‌شد را انجام دهد.
کورتانا طی دو سال اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته و مایکروسافت توانسته آن را برای ویندوز ۱۰، اندروید و iOS عرضه کند. حالا این دستیار صوتی می‌تواند دستورات بین پلتفرمی را هم انجام دهد.
چندی پیش اعلام شد که ویژگی جدید کورتانا این است که می‌تواند کاربران اندروید را در زمان استفاده از دستگاه‌های مختلف درباره اعلانیه‌‌های دستگاه آن‌ها مطلع کند. دستیار شخصی کورتانا همچنین به شما کمک می‌کند تا از طریق کامپیوتر شخصی خود متن‌ها را ارسال کنید. از ویژگی‌های دیگر این دستیار شخصی با نام Cortana Collection می‌توان در فروشگاه ویندوز دیدن کرد. در واقع Cortana Collection مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها است که دستیار شخصی شما برای دریافت آن پیشنهاد می‌دهد. به علاوه، کورتانا در طول دوره‌های روزانه می‌تواند پیشنهاد‌هایی را برای شما ارسال کند؛ برای مثال در وقت ناهار، دستور سفارش یک غذا را برای شما ثبت کند یا پیشنهاد دهد یا وضعیت ترافیک را چک کند و در صورت امکان یک تاکسی برای شما بگیرد.
البته کورتانا دو رقیب پیرتر از خود هم دارد که با نام‌های گوگل ناو و سیری به ترتیب در سیستم عامل اندروید و iOS حضور دارند. با این حال کورتانا به عنوان یک دستیار صوتی شخصی طرف سوم در هر دو سیستم عامل گوگل و اپل حضور دارد و در صورت دلخواه کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.
از عرضه کورتانا برای ویندوز ۱۰ مدت زمان زیادی می‌گذرد و مایکروسافت زودتر از اپل توانسته دستیار دیجیتالی خود را به کامپیوتر‌های شخصی بیاورد.
زومیت

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا