اخبار

گزارش مالی سامسونگ خبر از ثبت رکورد سوددهی برای این شرکت دارد

گزارش مالی سامسونگ خبر از ثبت رکورد سوددهی برای این شرکت دارد

گزارش مالی سامسونگ

سامسونگ به‌تازگی جدول درآمدهای خود را برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ میلادی ارائه کرده است که این جدول نشان دهنده سود فراوانی برای این کمپانی در این بازه زمانی است. درآمد این کمپانی به میزان ۴۸ درصد افزایش داشته است و به رقم ۸٫۸ میلیارد دلار رسیده است و همین امر نیز موجب شده است تا بتوان هم‌اکنون سامسونگ را دومین کمپانی سود ده بازه زمانی سه‌ماهه دانست. البته می‌توان این کمپانی را اولین شرکتی دانست که توانسته است تاکنون در سه‌ماهه اول سال به این میزان درآمد دست پیدا کند ولی در نهایت رقیب سامسونگ که رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، از این رقم نیز فراتر رفت.
همچنین سود خالص این شرکت نیز با ۴۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته روبرو بوده است. اگرچه سود این شرکت به نحو قابل‌توجهی افزایش داشته است اما در کل درآمد این شرکت از ۴۴٫۱ میلیارد به ۴۴٫۷ رسیده است. بااین‌حال این کمپانی در زمینه فروش تلفن‌های همراه خود از ۳٫۴ میلیارد دلار در سال گذشته به ۱٫۸ میلیارد دلار در سال جاری رسیده است.
یکی از دلایل اصلی این کاهش فروش را می‌توان در تلفن همراه گلکسی نوت ۷ جستجو کرد. با خاتمه عرضه این تلفن همراه هوشمند و مشکلات ایجاد شده پس‌ازآن، سامسونگ مجبور شد تا تاکید خود را بسیار بیش‌تر از آن چیزی که از قبل تعیین شده بود بر روی پرچم‌دار دیگر خود یعنی گلکسی اس ۷ قرار دهد و قیمت آن را برای رقابت در بازار کاهش دهد. این تولیدکننده تلفن همراه هوشمند فروش خوبی را در زمینه تلفن‌های همراه میان رده از قبیل گلکسی A تجربه کرد و همچنین بازار تلفن‌های پایین رده مناسبی را در اختیار داشت.
بااین‌حال با نگاه به سه‌ماهه دوم سال میلادی جاری می‌توان گفت که هم‌اکنون سامسونگ تمامی تمرکز خود را به گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس متمرکز کرده است که همین امر نیز موجب افزایش سود و درآمد این شرکت خواهد شد. این کمپانی علاوه بر تاکید بر روی فروش گلکسی اس ۸، پرچم‌دار دیگر خود یعنی گلکسی نوت ۸ را در نیمه دوم سال میلادی جاری رونمایی خواهد کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا