ریپورتاژ آگهی

گوشی ارزان قیمت اما باکیفیت بخریم!

امروزه تنوع گوشی های موبایل در بازار تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است که همین موضوع باعث شده شما نتوانید به راحتی یک گزینه مناسب را برای خودتان انتخاب کنید. اما نکته مهم اینجا است که قیمت برخی از این تلفن های همراه بسیار زیاد است و بیشتر افراد به دنبال خرید آن ها نمی روند. اما در میان گوشی های اقتصادی و میان رده هم، محصولات خوب و بد زیادی وجود دارد که شما باید با چشم باز آن ها را خریداری کنید. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم راهنمای خرید گوشی ارزان اما باکیفیت را به شما ارائه دهیم.

کیفیت صفحه نمایش

کیفیت صفحه نمایش یکی از مهم ترین مواردی است که شما باید در زمان خرید گوشی های ارزان به آن دقت کنید. به طور معمول نمایشگرهایی که در گوشی های اقتصادی نصب می شوند، از نوع IPS LCD یا LED هستند. این نوع از صفحه نمایش ها، معمولا تصاویر را با کیفیت حدود ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل نمایش می دهند که در نوع خود برای تماشای فیلم یا بازی کردن خوب است. به علاوه در بیشتر تلفن های همراه میان رده، از یک روکش مات بر روی نمایشگر استفاده شده که مانع از رسیدن اشعه های مضر به چشم ها می شود و آن ها را بری استفاده طولانی مدت مناسب می کند.

گوشی ارزان قیمت اما باکیفیت بخریم!

ساختار بدنه

در بیشتر نسخه های راهنمای خرید گوشی ارزان، به دقت بر روی کیفیت و ساختار بدنه تاکید زیادی شده است. معمولا برای ساختن این سری از تلفن های همراه از موادی مانند پلاستیک یا شیشه استفاده می کنند که کیفیت چندانی ندارند. اما دقت کنید که حتما برای محفاظت صفحه نمایش در برابر خط و خش، باید یک لایه گوریلا گلس یا مواد محافظتی دیگر، بر روی آن قرار گرفته باشد. به علاوه گوشی هایی که ابعاد خیلی بزرگ و وزن سنگینی دارند خریداری نکنید. زیرا این نوع از تلفن های همراه ممکن است که دستان شما را دچار آسیب کنند.

برند سازنده

یکی دیگر از نکات مهم در زمان خرید بهترین گوشی های ارزان قیمت بازار، برند سازنده آن است. امروزه شیائومی به عنوان بهترین تولیدکننده انواع تلفن های همراه اقتصادی در جهان فعالیت می کند و محصولاتی با کیفیت قابل قبول را به بازار ارائه می دهد. اما نکته مهم اینجا است که گوشی های اقتصادی بر خلاف ظاهر فریبنده ای که دارند، ممکن است سخت افزار ضعیفی داشته باشند. به همین دلیل حتما باید آن ها را از فروشگاهی تهیه کنید که گارانتی موبایل معتبر را به شما ارائه می دهد. در نتیجه در صورت بروز هرگونه مشکل، خیالتان از بابت تامین قطعات راحت خواهد بود و می توانید به راحتی برای تعویض یا تعمیر گوشی با کمترین هزینه اقدام کنید.

پردازنده مرکزی

قدرت پردازنده مرکزی به طور مستقیم تعیین کننده قابلیت های سخت افزاری گوشی و توانایی مدیریت داده ها است. مشهورترین شرکت هایی که CPU های قدرتمند و اقتصادی را تولید می کنند، کوالکام و مدیاتک هستند. البته شرکت هایی مانند سامسونگ و هواوی از پردازنده های اختصاصی خود در تلفن های همراه اقتصادی و ارزان قیمت استفاده می کنند. به همین دلیل اگر برای خرید گوشی به نمایندگی موبایل سامسونگ ، هوآوی، شیائومی و یا هر برند دیگری مراجعه کردید، باید درباره نوع پردازنده آن سوال کنید. نکته ای که اهمیت دارد، فرکانس کلاک پردازنده است. هرچه این عدد بالاتر برود، گوشی شما قدرت بیشتری در اجرای برنامه های سنگین یا مدیریت همزمان چند عملکرد خواهد داشت.

پردازنده گرافیکی

از دیگر نکات مهم در راهنمای خرید گوشی ارزان، قدرت پردازنده گرافیکی آن است. قدرت پردازنده گرافیکی تعیین می کند که آیا شما می توانید بازی هایی را بر روی این گوشی اجرا کنید یا نه؟ همچنین مشخص کننده کیفیت نمایش فیلم و تصویر در نمایشگر هم هست.

حافظه داخلی و رم

نکته مهم دیگری که باید در زمان خرید یک گوشی اقتصادی به آن توجه کنید، حافظه داخلی تلفن همراه است. برخی از این گوشی ها تنها ۳۲ گیگابایت حافظه در اختیار شما قرار می دهند و حتی یک اسلات میکرو اس دی برای ارتقا فضای ذخیره سازی هم ندارند. واضح است در دنیایی که ما بیشتر کار خود را با تلفن های همراه سر و سامان می دهیم، چنین فضایی واقعا ناکافی است. پس گوشی خریداری کنید که امکان ارتقا حافظه را به شما داده باشد و بتوانید مقدار زیادی داده را در آن ذخیره کنید. به علاوه به خاطر داشته باشید که حافظه رم گوشی موبایل هم باید به قدر کافی برای اجرای همزمان برنامه ها، بدون کاهش سرعت، ظرفیت داشته باشد. در راهنمای خرید گوشی ارزان آمده که برای تلفن های اقتصادی، رم ۴ گیگابایت ایده آل خواهد بود.

طول عمر باتری

نکته مهم دیگری که در زمان خریدن گوشی های اقتصادی باید مورد توجه قرار بگیرد، طول عمر باتری آن ها است. شما ممکن است مدت زیادی در بیرون از منزل و بدون دسترسی به انرژی برق به سر ببرید، در نتیجه باتری گوشی باید بتواند حداقل تا ۴ الی ۵ ساعت، انرژی مورد نیاز شما را تامین کند. برای بیشتر گوشی های ارزان قیمت، ظرفیت باتری بین ۳ تا ۴ هزار میلی آمپر ساعت است که می تواند در صورت استفاده معمولی، در طی یک روز کاری، انرژی مورد نیاز را بدون شارژ شدن تامین کند.

کیفیت دوربین ها

در دنیای امروز هدف بسیاری از ما از خرید گوشی، داشتن یک دوربین عکاسی سیار است که بتواند در ثبت لحظات به ما کمک کند. به همین دلیل در همه نسخه های راهنمای خرید گوشی ارزان، تاکید شده که در زمان بررسی یک گوشی، به کیفیت دوربین های آن دقت کنید. تلفن های همراه برند شیائومی معمولا دوربین های باکیفیتی دارند و یا یک مجموعه چندتایی از لنزها، می توانند تجربه خوبی از عکاسی با موبایل را برای شما به ارمغان آورند. به علاوه در میان گوشی های اقتصادی سامسونگ هم می توانید گزینه هایی را پیدا کنید که دوربین سلفی مجهز به فلش LED دارند و عکاسی با دوربین جلو را برای شما راحت تر خواهند کرد.

گوشی ارزان قیمت اما باکیفیت بخریم!

پشتیبانی از اینترنت پرسرعت

هرچند در میان گوشی های ارزان قیمت موجود در بازار نمی توانید گزینه ای را پیدا کنید که از شبکه ۵G پشتیبانی کند، اما خوشبختانه دسترسی به اینترنت پرسرعت ۴G در بسیاری از آن ها وجود دارد. به همین دلیل حتما دقت کنید که محصولی را خریداری نمایید که قابلیت اتصال به شبکه های پرسرعت را داشته باشد و بتواند تجربه خوبی را از وبگردی برای شما به ارمغان آورد.

سخن پایانی

در این راهنمای خرید گوشی ارزان سعی کردیم همه نکاتی را که باید برای داشتن یک تلفن همراه باکیفیت و با قیمت مناسب در نظر داشته باشید، به شما گوشزد کنیم. نکته مهم اینجا است که این محصولات را باید از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید که گارانتی موبایل طولانی مدت با پوشش های زیادی را در اختیار شما قرار دهد. در نتیجه اگر تلفن همراه مشکلی داشت و یا اینکه به دلایلی دچار ایراد شد، می توانید خیلی راحت به نمایندگی مراجعه کرده و ایراد به وجود آمده را بدون هزینه یا با کمترین پرداختی، برطرف کنید. شرکت خدماتی و تجاری مهر سرمستان از بهترین ارائه دهندگان خدمات مختلف برای گوشی های هوشمند است که ضمانت نامه های طولانی مدتی را به مشتریان خود عرضه می کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا