اخبار

گوگل برنامه ای برای ساخت محصولات نکسوسی جدید ندارد

با معرفی دو گوشی‌هوشمند پیکسل و پیکسل ایکس‌ال، این سوال پیش می‌آید که برنامه‌ی کمپانی گوگل برای محصولاتی که تحت برند نکسوس تولید می‌شدند چه خواهد شد. دستگاه‌های سری نکسوس از سال ۲۰۱۰ و با عرضه‌ی گوشی‌هوشمند نکسوس وان آغاز شد و تا کنون هشت گوشی، چهار تبلت و دو مدیاپلیر با این نشان تجاری روانه‌ی بازار شده‌ است. حال بنا به اعلام گوگل، این کمپانی برنامه‌ای برای ساخت محصولات جدید نکسوسی ندارد.
برنامه‌ی یاد شده چندین سال تکرار شد تا از این طریق گوگل مثالی از روش ساخت محصولات اندرویدی را در اختیار دیگر کمپانی‌ها قرار دهد. گوشی‌ها و تبلت‌های نکسوسی اولین محصولاتی بودند که نسخه‌های جدید سیستم‌عامل محبوب اندروید به محض انتشار، برای آن‌ها عرضه می‌شد. علاوه بر این، دستگاه‌های برند مورد اشاره مجهز به ویژگی‌های سخت‌افزاری مخصوصی بودند تا از این طریق قابلیت‌ها و امکانات نسخه‌های جدید اندروید به عنوان نمونه در اختیار همه قرار گیرد. علاوه بر این، گوگل محصولات یاد شده را با قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رساند. این کمپانی گوشی‌های هوشمند رده‌بالایی را با قیمت ۶۰۰ دلار روانه‌ی بازار کرد و علاوه بر این، محصولات میان‌رده دیگری را با قیمت پایین‌تر در دسترس کاربران قرار داد.
عده‌ای از کاربران به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های نکسوسی علاقه‌ی فراوان داشتند ولی این محصولات عموما با استقبال چندان چشمگیری مواجه نشدند. این گفته بدان معناست که برای خرید نکسوس‌ها حتما باید از طریق خود گوگل اقدام می‌کردید و در واقع این محصولات در فروشگاه‌های محلی زیادی در دسترس علاقمندان قرار نداشت. علی‌رغم اینکه دستگاه‌هایی که اخیرا تحت برند نکسوس معرفی شد، محصولاتی شایسته بودند، اما همیشه گزینه‌های بهتری با رنج قیمتی مشابه با این نوع دستگاه‌ها، در اختیار کاربران قرار داشت که از جمله می‌توان به گوشی‌های هوشمند ساخت سامسونگ و بسیاری از کمپانی‌های دیگر که محصولات اندرویدی تولید می‌کنند اشاره کرد.

به سختی می‌توان تفاوتی را بین نکسوس و پیکسل مشاهده کرد !

با توجه به آنچه تا کنون می‌دانیم، به سختی می‌توان بین استراتژی جدید پیکسل و برنامه‌ی محصولات نکسوسی گوگل تفاوتی را مشاهده کرد. گوشی‌های جدید پیکسل گوگل، همچنان به صورت محدود عرضه خواهند شد و از نظر طراحی و شکل ظاهری و نیز قابلیت‌ها و امکانات، نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند رده‌بالای سال جاری، برتری خاصی در آن‌ها دیده نمی‌شود. مهم‌ترین مزیت خرید گوشی‌های پیکسل، این است که دقیقا همانند محصولات نکسوسی، می‌توان استفاده از اندروید خالص را بر روی آن‌ها تجربه کرده و نیز از بروزرسانی‌های نرم‌افزاری مستقیم گوگل بهره برد. به احتمال زیاد استقبال کاربران از گوشی‌های جدید پیکسل گوگل چیزی شبیه آنچه خواهد بود که در مورد گوشی‌های سری نکسوس دیده بودیم.
البته گوگل می‌تواند با کارهایی که در مورد دستگاه‌های نکسوسی بخوبی انجام نداده بود، از جمله تبلیغات مناسب و نیز عرضه‌ی گسرده‌تر محصولات جدید خود، وضعیت یاد شده را تعییر دهد.
در هر حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم شرایط گوگل پس عرضه‌ی این محصولات چگونه خواهد بود و آیا تغییری در روش‌های این کمپانی اعمال خواهد شد یا خیر.

منبع theverge
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا