اخبار

گوگل سرویس کوتاه کننده لینک خود را متوقف خواهد کرد

گوگل سرویس کوتاه کننده لینک خود را به زودی متوقف خواهد کرد. این سرویس همچنان برای مشترکان در دسترس است اما تا سال آینده به طور کامل متوقف خواهد شد.
سرویس کوتاه کننده لینک گوگل goo.gl سرویسی است که برای کوتاه سازی لینک های طولانی و سئو سازی به کار می رود. به این ترتیب اشتراک‌گذاری لینک‌ها به مراتب راحت‌تر خواهد شد. این موضوع مخصوصا برای کاربران ایرانی که به خاطر سر و کله زدن با لینک‌های متشکل از حروف فارسی، مجبور به دست و پنجه نرم کردن با لینک‌هایی بسیار طولانی و نامفهوم هستند بسیار مهم است
کوتاه کننده لینک گوگل باعث می شود که بتوان لینک های بلند را برای تبلیغات یا ارسال در شبکه های اجتماعی کاستومایز کرد. مزیت بسیار مهم دیگر کوتاه کننده لینک گوگل امکان ردیابی رفتار و وضعیت آن‌ها است.
کوتاه کننده لینک گوگل یک سرویس آنالیتیک است که می توان با استفاده از آن نوع رفتار افراد در برابر کلیک روی هر لینک را ردیابی و مشاهده کرد. اگر با خواندن این مطالب به استفاده از کوتاه کننده لینک گوگل علاقه‌مند شده‌اید، متاسفانه دیگر زمان برای اقدام دیر است، چرا که گوگل تصمیم گرفته به کار این سرویس خاتمه بدهد.
بر اساس پست وبلاگی تازه منتشر شده توسط گوگل، طی سال‌هایی که شرکت سرویس کوتاه‌کننده لینک خود را معرفی کرده است، کاربران  برای دست پیدا کردن به مطالب مورد نیازشان در اینترنت، به شیوه‌ای متفاوت در مقایسه با گذشته اقدام می‌کنند، به همین دلیل گوگل تصور می‌کند دیگر نیازی به وجود یک ابزار اینترنتی کوتاه‌کننده لینک نیست.
از روز ۱۰ فروردین ماه پشتیبانی از این سرویس برای افراد غیر عضو متوقف شد و انتظار می رود که به طور گام به گام این سرویس از دسترس خارج شود. تا سال آینده، کاربران قدیمی و جدید همچنان می‌توانند آمار و ارقام مربوط به لینک‌های خود را مانیتور کرده و اطلاعات آن‌ها را در قالب یک فایل دارای فرمت csv دریافت کنند.
این روند تا ۱۰ فروردین سال ۹۸ ادامه پیدا می کند. بعد از آن، اگرچه امکان ساخت لینک کوتاه و یا مانیتور کردن لینک‌های قبلی ساخته شده برای هیچ کاربری امکان‌پذیر نخواهد بود، اما لینک‌های قبلی همچنان کاربران را به لینک‌های اصلی ارجاع می‌دهند.
 


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا