اخبار

۲۰۰ هزار دلار جایزه برای یافتن باگ در گوشی های سامسونگ

به تازگی سامسونگ نیز به جمعیت از برند های معتبر پیوسته که برای یافتن باگ در گوشی هایش جایزه گذاشته است. مبلغ این جایزه ۲۰۰ هزار دلار است و سامسونگ ۳۸ گوشی را برای این کار انتخاب کرده است؛ محصولاتی که همچنان آپدیت‌های امنیتی ماهانه، توسط سامسونگ برای آن‌ها منتشر می‌شود. از جمله دستگاه‌های ساخت سامسونگ که شامل این برنامه می‌شوند می‌توان به گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس، گلکسی نوت، گلکسی A، گلکسی جی و تبلت‌های سری گلکسی تب اشاره کرد. افزون بر این، برنامه‌ی کشف باگ سامسونگ شامل پرچم‌داران فعلی این غول کره‌ای یعنی گلکسی اس ۸، گلکسی اس ۸ پلاس و گلکسی نوت ۸ نیز می‌شود.
علاوه بر گوشی ها نیز، سامسونگ اعلام کرده برای هر دستگاه دیگر مثل دستگاه های پوشیدنی نیز با توجه به درجه‌ی مشکلات امنیتی یافت‌شده توسط کاربران و اینکه افراد تا چه حد بتوانند طرح خود را ثابت کنند، مبلغ جایزه‌ی سامسونگ از ۲۰۰ دلار تا ۲۰۰ هزار دلار خواهد بود.
در این راستا مایکروسافت نیز ۲۵۰ هزار دلار برای یافتن باگ تعیین کرده است. فیسبوک برای یافتن مشکلات امنیتی سرویس‌های خود مبلغی به تیم‌های تحقیقاتی پرداخت می‌کند و این در حالی است که گوگل نیز برنامه‌ی مشابهی برای کشف نقطه‌ضعف‌های امنیتی سرویس‌های خود برپا کرده است. اپل نیز در اقدامی مشابه، برنامه‌ای برای کشف باگ‌ها در خدمات و محصولات خود ایجاد کرده؛ اما شرکت در این برنامه نیاز به دعوت‌نامه دارد. بد نیست اشاره کنیم که سقف جایزه‌ی اپل برای کشف مشکلات امنیتی ۲۰۰ هزار دلار است. وجود چنین برنامه‌هایی باعث خواهد شد هکرها بتوانند از راهی قانونی، به درآمدهای قابل توجه دست یابند؛ به‌عنوان مثل اخیرا یک محقق به‌تنهایی و با هک کردن مرورگرهای وب، مبلغ ۲۵۰ هزار دلار به‌عنوان پاداش دریافت کرده است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا