اخبار

۱۰ ترفندی که هر کاربر اندروید باید بداند

در این مطلب با برخی از ترفندها و نکاتی که هر کاربر اندروید لازم است بداند آشنا می شوید.

تصویر 10 ترفندی که هر کاربر اندروید باید بداند

یکی از برتری هایی که اندروید نسبت به iOS دارد، متن باز بودن آن است که به کاربرانش اجازه می دهد گوشی خود را شخصی سازی کنند.

در این مطلب با برخی از ترفندها و نکاتی که هر کاربر اندروید لازم است بداند آشنا می شوید.

استفاده از Google Now

از Google Now می توانید به عنوان یک دستیار شخصی هوشمند استفاده کنید.

شخصی سازی بیشتر گوشی با لانچرها و قفل های صفحه نمایش

اگر از زل زدن هر روزه به ویجت های تکراری روی صفحه نمایش گوشی خود خسته شدید، به Google play مراجعه کنید و از اپلیکیشن هایی که برای این منظور ساخته شده، استفاده کنید.

برخی لانچرها مانند Next launcher و Go launcher، امکاناتی راکه به کاربرانشان ارائه می دهند، فراتر از لانچر معمولی است.

فعال سازی Power Saver

بیشتر دستگاه های هوشمند با ویژگی Power Saver ارائه می شوند.این قابلیت گوشی شما را زمانی که تنها۱۰ درصد از شارژ آن باقی مانده است، تا ۲۴ ساعت روشن نگه می دارد.

تهیه باتری اضافه

حتما باتری اضافی همراه داشته باشید. خوشبختانه باتری بعضی گوشی ها قابل تعویض است. همچنین می توانید از پاور بانک ها یا باتری های قابل حمل بهره ببرید.

وارد شدن به حساب کاربری گوگل خود در کروم

وارد کردن دوباره تنظیمات شخصی و بوک مارک ها از لپ تاپ به گوشی، کاری وقت گیر است. اما اگر دل کندن از آن ها سخت است، کافی است وارد اکانت گوگل خود در گوشی هوشمندتان شوید؛ پس از آن همه تنظیمات و بوک مارک ها به صورت خودکار اضافه می شود.

انتقال اپلیکیشن ها به پوشه در Home screen

دسته بندی اپلیکیشن ها در فولدرها، از بی نظم بودن برنامه ها جلوگیری می کند و باعث دسترسی سریع تر می شود.

استفاده از برنامه Folder organizer نیزمی تواند کمک حال خوبی برای شما باشد.

جایگزینی صفحه کلید

هیچ وقت خودتان را محدود به صفحه کلید گوگل نکنید. در گوگل پلی اپلیکیشن هایی مانند SwiftKey و Swype با قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی وجود دارد که کاربردی تر از صفحه کلید پیش فرض اندروید است.

تنظیم مدیریت پهنای باند در کروم

یکی از مفیدترین امکانات گوگل کروم، Reduce data usage است که دیتای مصرفی شما هنگام استفاده از کروم را با تبدیل عکس ها به فرمت های کوچک تر و برخی اعمال دیگر کاهش می دهد.

برای فعال سازی گوگل کروم را باز کنید و سپس به مسیر settings>Bandwidth management>reduce data usage بروید و گزینه مربوط به آن را فعال کنید.

استفاده از Google authenticator برای ایمن نگه داشتن اطلاعات

Google authenticator دو مرحله امنیتی برای اکانت گوگل شما مهیا می کند بنابراین هنگامی که به حساب خود لاگین شدید، علاوه بر رمز خودتان، به یک کد تولید شده توسط آن نرم افزار نیاز خواهید داشت.

کدهای تولید شده تنهایک بار قابل استفاده هستند و اعتبار محدودی دارند. این روش تضمین می کند هیچ فردی به غیر از خودتان نمی تواند وارد حساب شما شود.

تغییر برنامه های پیش فرض

یکی از ویژگی های محبوب اندروید، بازگذاشتن دست کاربران در انتخاب برنامه های مختلف برای انجام امور است اما اگر می خواهید تعداد گزینه های انتخابی را محدود به یک برنامه خاص کنید، می توانید از گزینه Always برای پیش فرض قرار دادن آن استفاده کنید اما اگر نیاز به غیرفعال کردن آن بود چه باید کرد؟ برای مثال اگر یک مرورگر را به صورت پیش فرض انتخاب کرده اید، برای غیرفعال سازی به مسیر settings>apps بروید؛ برنامه مورد نظر را پیدا کنید و clear defaults را بزنید تا غیرفعال شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا