اخبار تکنولوژی

ضرر ۲۰ هزار میلیاردی فیلترینگ بر درآمد ایرانسل در سه سال اخیر

ایرانسل: فیلترینگ در ۳ سال اخیر ۲۰ هزار میلیارد تومان به ما ضرر وارد کرده است

شرکت ایرانسل در نشست خبری که به مناسبت هجدهمین سالگرد فعالیت خود برگزار کرد گفت فیلترینگ اینترنت در سه سال اخیر بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان به این اپراتور زیان وارد کرده است.

بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل، در این نشست خبری درمورد تأثیرات فیلترینگ بر درآمد اپراتورها بیان کرد: «با اعمال محدودیت‌های اینترنتی که از مهر ۱۴۰۱ آغاز شد، ترافیک اینترنتی کشور یک افت ۶۵ درصدی را تجربه کرد. این کاهش به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده روی دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و واتساپ بود و بیش از یک سال طول کشید تا به وضعیت عادی بازگردد.»

وی در ادامه تأکید کرد: «در نتیجه فیلترینگ، نه تنها ضرر مالی هنگفتی به ایرانسل وارد کرد، بلکه مشکلات فنی بسیاری نیز برای شبکه ما ایجاد کرد. به‌عنوان نمونه، استفاده از فیلترشکن‌ها به دلیل تبادل دائم اطلاعات، ظرفیت شبکه را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد. همچنین، استفاده گسترده از VPNها به ایجاد حملات سایبری داخلی منجر شده است، چرا که دستگاه‌های کاربران عملاً به زامبی‌های شبکه تبدیل می‌شوند.»

عباسی‌آرند، در پاسخ به سوال خبرگزاری سیتنا نیز گفت : «به استناد آمار، دو سوم مشترکان از VPN استفاده می‌کنند و بکارگیری VPNها باعث ایجاد بار اضافی روی شبکه اپراتورها شده است.»

مدیرعامل ایرانسل همچنین با اشاره به اینکه اپراتورها در فرآیند فیلترینگ هیچ نقشی ندارند، تصریح کرد که ترافیک اینترنتی کشور در دروازه‌های ورودی محدود می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا