اخبار تکنولوژی

منتظر جانشین سونی Xperia Pro-I با نمایشگر کوچک باشید

سونی چند روز قبل اکسپریا ۱ VI و اکسپریا ۱۰ VI را معرفی کرد. اکنون به گفته‌ی مشاور @INSIDERSONY در X، جانشین سونی Xperia Pro-I در دست توسعه است که گمان می‌رود Xperia Pro C نامیده می‌شود. طبق اطلاعات فاش شده، جانشین یک دستگاه جمع‌وجور خواهد بود که بسیار کوچک‌تر از دستگاه موجود سونی است. گو

طبق گزارش‌ها، این گوشی یک پنل اولد ۶.۰ اینچی ۲K دارد که از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و مهم‌تر از آن، یک پوشش ضد انعکاس پشتیبانی دارد. برای زمینه، گلکسی اس ۲۴ اولترا امسال با پوشش شیشه گوریلاگلس آرمور عرضه شد که دارای پوشش ضد انعکاس است و  در دید در شرایط بیرونی تفاوت ایجاد می‌کند.

در حالی که سونی دیگر سعی نمی‌کند در بازار گوشی‌های هوشمند رایج رقابت کند، اگر این شایعه درست باشد، Xperia Pro C می‌تواند توجه حداقل برخی از علاقه‌مندان به دوربین را که گوشی‌های جمع‌وجور را ترجیح می‌دهند، جلب کند. اکثر کوچک‌ترین پرچمداران ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ بیش از ۶ اینچ هستند. آیفون ۱۵ یکی از نزدیک‌ترین‌ها با نمایشگر ۶.۱ اینچی است. پیکسل ۸ و گلکسی اس ۲۴ پایه نمایشگر ۶.۲ اینچی دارند، شیائومی ۱۴ دارای صفحه نمایش ۶.۳۶ اینچی است و وان پلاس ۱۲ دارای صفحه نمایش ۶.۸ اینچی است.

با حرکت به سمت عملکرد، جانشین Xperia Pro-I بر روی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ اجرا می‌شود، نه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ آینده. مدل پایه می‌تواند با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه شود. انرژی این گوشی توسط یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی تامین می‌شود و از شارژ سریع ۴۵ واتی PD پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی می‌تواند از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ۱ اینچی استفاده کند و میدان دیدی معادل ۲۰ میلیمتر، دیافراگم f/1.8 و پشتیبانی از OIS ارائه دهد. با این کار، این گوشی می‌تواند از ۱۲ بیت RAW و ۱۴ بیت DCG RAW پشتیبانی کند. این گوشی دو حسگر دوربین ۱۲ مگاپیکسل حرفه‌ای هم خواهد شد.

سونی Xperia Pro-I و جانشینی کوچک

در دیگر خبرها همانطور که انتظار داشتیم، سونی امروز از دو گوشی جدید اکسپریا رونمایی کرد. این دو مدل Xperia 1 VI و اکسپریا ۱۰VI هستند. مدل نخست یک گوشی پرچمدار است در حالی که دومی یک مدل میان رده. Xperia 10 VI به‌عنوان جانشین Xperia 10 V سال گذشته معرفی شد. این برند تغییرات جزئی در جدیدترین نسخه ایجاد کرده و  برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

اکسپریا ۱۰VI همچنان به دارای طراحی بلند است و نسبت تصویر ۲۱:۹ دارد. مدلی که صفحه نمایش ۶.۱ اینچی اولد Triluminious با وضوح +FHD و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز شامل آن شد. نمایشگر همچنین محافظ Corning Gorilla Glass Victus دارد و دستگاه دارای گواهی IP68 برای محافظت در برابر برابر گرد و غبار و آب است. یک اسکنر اثر انگشت جانبی در دکمه پاور تعبیه شد.

سونی Xperia 10 VI دارای طراحی مینیمالیستی با یک قسمت برجسته به شکل بیضی در سمت چپ بالای پنل عقب است که شامل دو سنسور دوربین شده و توسط یک واحد فلاش LED همراهی می‌شود. سیستم دوربین شامل یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با OIS همراه با یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی می‎‌شود. سونی دستگاه تله فوتو را از مدل قبلی خود کنار گذاشته و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در جلو وجود دارد.


 

مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا