اخبار تکنولوژی

صفحه کلید لنوو MK9 با ۹۸ کلید معرفی شد

لنوو به تازگی صفحه کلید مکانیکی سیمی لنوو MK9 را معرفی کرده که اکنون در پلتفرم‌های تجارت الکترونیک مانند JD.com در دسترس است. قیمت این صفحه کلید از ۹۹ یوان (۱۴ دلار) شروع می‌شود و به‌زودی برای پیش فروش در JD.com در دسترس خواهد بود.

MK9 در چهار گزینه رنگی عرضه می‌شود: ساکورا سفید، مشکی ابسیدین، صورتی زیبا و آبی آسمانی که انتخاب‌های متنوعی را برای ترجیحات زیبایی شناختی مختلف ارائه می‌دهد.

صفحه کلید MK9 دارای ساختار Gasket و طرح ۹۸ کلید است. این طراحی در مقایسه با طرح‌بندی‌های سنتی ۱۰۴ کلیدی، تقریباً ۲۰ درصد منطقه استفاده را کاهش می‌دهد و آن را فشرده‌تر و از نظر فضا کارآمدتر می‌کند.

ساختار این کیبورد شامل کلیدهای تزریق دوتایی بوده که از دو رنگ پلاستیک برای ایجاد فونت‌های واضح استفاده می‌کند و باعث کاهش سایش کاراکترها و بهبود طول عمر کلیدها می‌شود. سوئیچ‌های کلیدی که از نوع سوئیچ قرمز هستند، برای تجربه تایپ نرم طراحی شده‌اند و بازخورد لمسی عالی را ارائه می‌دهند.

طول عمر کلیدها ۲۰ میلیون ضربه کلید، به لطف تماس‌های مواد ویژه‌ای است که به کاهش اکسیداسیون و برآورده کردن الزامات استفاده طولانی مدت کمک می‌کند.

علاوه بر این، صفحه کلید دارای یک بالشتک ضد صدا PET است که عملکرد صدای ضربه زدن به کلید را بهینه می‌کند و آن را ساکت‌تر و مناسب‌تر برای محیط‌های اداری می‌کند. MK9 از رابط Type-C با طراحی کابل جداشدنی استفاده می‌کند که قابلیت حمل و ذخیره‌سازی آن را افزایش می‌دهد.

لنوو MK9 از راه رسید

صفحه کلید لنوو MK9 با 98 کلید معرفی شد

از نظر ارگونومی، MK9 مجهز به طراحی دو مرحله‌ای پشتیبانی از پا است که سه ارتفاع قابل تنظیم را ارائه می‌دهد. این ویژگی راحتی و سازگاری را برای موقعیت‌های مختلف تایپ تضمین می‌کند. این صفحه کلید همچنین دارای یک میله متعادل کننده محور ماهواره‌ای است که پایداری و عملکرد کلیدهای بزرگ‌تر را افزایش می‌دهد.

MK9 همچنین دارای یک دکمه تنظیم صدا چرخشی است که امکان کنترل بصری و آسان سطوح صدا را فراهم می‌کند. این دستگیره همچنین از عملکرد بی صدا با یک کلید پشتیبانی می‌کند و به راحتی صفحه کلید می‌افزاید. ابعاد صفحه کلید تقریباً ۳۸۹.۷۹ در ۱۴۳.۷۹ در ۴۱.۷۲ میلی‌متر است و وزن آن حدود ۵۰±۷۸۰ گرم بوده که آن را به گزینه‌ای مستحکم برای کاربران تبدیل می‌کند.

در دیگر خبرها پیشتر از لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Yoga 2024 رونمایی شد. این مدل با پردازنده اینتل Meteor Lake-U عرضه می‌شود. دارای پردازنده اینتل Core Ultra 7 155U بوده که یک پردازنده میان رده است. ThinkPad X1 Yoga 2024 جانشین لپ‌تاپ‌های نسل ۸ فعلی لنوو بوده که از پردازنده‌های نسل سیزدهم Raptor Lake استفاده می‌کنند.

لنوو ThinkPad X1 Yoga مدل ۲۰۲۴، با وجود اینکه دارای یک پردازنده میان رده است، هنوز بسیاری از ویژگی‌های لپ تاپ‌های یوگا را حفظ کرده است. دارای یک لولا ۳۶۰ درجه بوده که به محصول اجازه می‌دهد تا به تبلت تبدیل شود. فرم همه کاره ThinkPad X1 Yoga جدید همچنین به این معنی است که می‌توان آن را برای راحتی روی یک پایه یا میز قرار داد. این لپ تاپ دارای شاسی باریکی است و وزن آن نیز به ۱.۳۵ کیلوگرم می‌رسد. از یک شاسی آلومینیومی درجه یک  استفاده می‌کند و ضخامت آن بیش از ۱۵.۵ میلیمتر است.


 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا