اخبار تکنولوژی

گلکسی S25 به باتری ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی مجهز است

سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ شامل مدل استاندارد، گلکسی اس ۲۴ پلاس، و گلکسی اس ۲۴ اولترا با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید و پردازنده‌های ارتقا یافته در ژانویه وارد بازار شد. در حالی که انتظار نمی‌رود جانشینان آنها برای چندین ماه وارد بازار شوند، شایعات در مورد گوشی‌های سری گلکسی اس سال آینده در حال حاضر به صورت آنلاین منتشر شد. در چند هفته گذشته، جزئیاتی در مورد دوربین‌ها و چیپست گوشی ادعایی سامسونگ گلکسی S25 کشف کرده‌ایم. اکنون جزئیات باتری گوشی به صورت آنلاین منتشر شده است.

گلکسی کلاب گزارش می‌دهد که گلکسی اس ۲۵ به باتری ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی مجهز خواهد شد، درست مانند مدل نسل فعلی گلکسی اس ۲۴. گفته می‌شود باتری گوشی آینده مانند نسل قبلی خود دارای ظرفیت نامی ۳۸۸۱ میلی آمپرساعت خواهد بود و این می‌تواند به ظرفیت معمولی تبلیغ شده ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی تبدیل شود.

این نشریه همچنین بیان می‌کند که شرکت فناوری کره جنوبی برای محافظت از برند، نام «گلکسی اس ۲۵» را در مکزیک به ثبت رسانده است. گفته می‌شود این گوشی دارای شماره مدل SM-S931 است. ظرفیت باتری گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس طی چند سال گذشته دستخوش تغییراتی شده است.

مدل‌های قدیمی‌تر گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۱ با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه شدند، در حالی که گلکسی اس ۲۲ باتری کوچک‌تری با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت داشت. سامسونگ مدل گلکسی اس ۲۳ را که در ژانویه ۲۰۲۳ عرضه شد به باتری ۳۹۰۰ میلی آمپرساعتی مجهز کرد.

ظرفیت باتری گلکسی اس ۲۴ بین ۱۰۰ تا ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت افزایش یافته است. در حالی که علاقه‌مندان ممکن است انتظار افزایش ظرفیت باتری بیش از ۴۰۰۰ میلی آمپرساعت در سال ۲۰۲۵ را داشته باشند، این گزارش نشان می‌دهد که ممکن است این اتفاق نیفتد. گلکسی اس ۲۴ پلاس و اس ۲۴ اولترا به ترتیب به واحدهای باتری ۴۹۰۰ و ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز هستند.

گلکسی S25 باتری متفاوتی ندارد

سامسونگ می‌تواند سری تولید گلکسی S25 را با تغییرات قابل توجه در طراحی در ژانویه ۲۰۲۵ بر اساس برنامه‌های عرضه قبلی این شرکت معرفی کند. مدل ساده با صفحه نمایش بزرگ‌تر ۶.۳۶ اینچی عرضه می‌شود و مدل موجود دارای صفحه نمایش ۶.۲ اینچی است. احتمالاً در همه بازارها بر روی چیپست Exynos 2500 اجرا می‌شود. شایعه شده است که سامسونگ سنسورهای ISOCELL را کنار گذاشته و از سنسورهای تصویر سونی به عنوان دوربین اصلی در گلکسی اس ۲۵ و گلکسی اس ۲۵ پلاس استفاده می‌کند.

در دیگر خبرها ممکن است کوالکام با نسل بعدی چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۵ خود همه چیز را تغییر دهد و برای تولید آن با سامسونگ و TSMC همکاری کند. طبق گزارش Business Korea، این نکته از سوی کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، طی یک جلسه توجیهی رسانه‌ای تایوان در ۴ ژوئن بیان شد.

در طول جلسه توجیهی، آمون با پیشنهاد همکاری با سامسونگ و TSMC برای ساخت تراشه در آینده، به سؤالی در مورد خطرات تکیه بر یک سازنده واحد پاسخ داد. او درباره دلایل خاص این تغییر توضیحی نداد، اما احتمالاً با ترکیبی از عوامل، از جمله ملاحظات هزینه، تمایل به تنوع بخشیدن به شرکای تولیدی، و اعتماد به پیشرفت‌های اخیر سامسونگ در تولید تراشه، هدایت می‌شود.

کوالکام قبلاً با سامسونگ بر روی تراشه‌های اسنپدراگون ۸۸۸ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ همکاری کرده بود، اما این همکاری‌ها منجر به برخی از ناکارآمدترین پرچم‌داران اندرویدی در حافظه اخیر شد. کوالکام برای Snapdragon 8+ Gen 1 و نسل‌های بعدی به TSMC بازگشت که منجر به بهبود بسیار مورد نیاز در عمر باتری و عملکرد حرارتی پرچمداران اندروید شد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا