آموزش و ترفنداخبار

آشنایی با قابلیت های جدید اندروید

در نسخه های جدید اندروید تنظیمات و ترفند های جدیدی اضافه شده که در ادامه مطلب به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. در ادامه قابلیت های جدید اندروید را نیز بررسی خواهیم کرد.
در دو نسخه آخر یعنی اندروید نوقا و اندروید اوریو، تغییرات بسیار زیادی در این سیستم عامل گوگل صورت گرفته است که شاید با آن های آشنا نباشید.
قابلیت هایی دیگر نیز هستند که شاید زیاد با آن ها سر و کار نداشته باشیم و از یاد ما بروند. بنابر این تا پایان مطلب همراه ما باشید تا تمام قابلیت های جدید اندروید در نسخه های اندروید نوقا و اندروید اوریو را بررسی کنیم

 سرعت انتقال سریع بین برنامه های

قابلیت های جدید اندرویدیکی از بهترین قابلیت های جدید اندروید، سریعتر شدن انتقال بین برنامه ها است که همچون عملکرد دکمه های آلت+تب در ویندوز می توان در اندروید انجام داد.
در اندروید نوقا دکمه ای قرار داده شده تا با دوبار زدن روی آن بتوان به برنامه های دیگر در آن واحد دسترسی داشت. با این کار حتی اگر صفحه‌ی باز فعلی هوم اسکرین باشد، می‌توانید به آخرین برنامه‌ای که باز کرده بودید بروید.

ترتیب دهی به گزینه های اشتراک گذاری

در اندروید های جدید تر امکان اشتراک گذاری به صورت کاملا جدید درآمده و می توانید هر چیز را به راحتی share کنید.
تبرای این کار می توانید زمانی که قصد اشتراک گذاری یک فایل یا یک برنامه را داشتید روی برنامه مورد نظر در بخش اشتراک انگشت خود را نگه دارید سپس گزینه pin را لمس کنید. امکان پین کردن چند برنامه نیز وجود دارد که در این صورت برنامه‌های پین شده به ترتیب الفبا در بالای فهرست ظاهر خواهند شد.
البته هر برنامه ای این سیستم را ندارد و مثلا برنامه گوگل فوتوز سیستم اشتراک گذاری مخصوص به خود را در اختیار دارد. در چنین مواردی فهرست مرتب شده‌ی شما ظاهر نخواهد شد.
با این وجود، در بسیاری موارد دیگر که به اشتراک گذاشتن یکی از گزینه‌های موجود در اپلیکیشن است، می‌توانید هنگام اشتراک‌گذاری به راحتی به اپلیکیشن محبوب خود دسترسی داشته باشید.

قابلیت های جدید اندرویدپین کردن صفحه

پین کرده صفحه اندرویدی یکی از قابلیت های اصلی است که می توانید با استفاده از آن یکی از صفحات را همیشه پین کنید و در اختیار داشته باشید تا جایی که نتوانید به صفحات دیگر بدون وارد کردن رمز بروید.
پین کردن صفحه زمانی به درد می خورد که مثلا گوشی خود را به فرد دیگری می دهید و تنهای می خواهید که آن صفحه  را ببیند و به قسمت دیگری نرود، به طور خودمانی فوضولی نکند!
برای استفاده از این قابلیت ابتدا به قسمت تنظیمات امنیتی گوشی خود رفته و مطمئن شوید Screen pinning فعال است. سپس دکمه‌ی مربوط به مشاهده‌ی برنامه‌های باز را بزنید و تمام پنجره‌ها را تا حد ممکن به سمت بالا هدایت کنید.
بعد از این کار درسمت پایین سمت راست آیکون دایره‌ شکلی ظاهر خواهد شد. روی آن بزنید تا برنامه‌ی حاضر به صفحه سنجاق شود. چنان‌چه بخواهید از این وضعیت خارج شوید باید دکمه‌های برگشت به عقب و دکمه‌ی مشاهده‌ی برنامه‌های باز را با هم بزنید و رمز گوشی را وارد کنید تا بتوانید به قسمت‌های دیگر گوشی دسترسی پیدا کنید.

قابلیت های جدید اندروید کاستومایز کردن پنل تنظیمات یا اعلان

پنل تنظیمات سریع در بخش استاتوس بار یا پنل اعلان قرار دارد که می توانید از آن جا به گزینه هایی همچون اینترنت، وایرلس، هات اسپات، درصد باتری و غیره دسترسی داشته باشید.
یکی از قابلیت های جدید اندروید امکان کاستومایز کرقابلیت های جدید اندرویددن این بخش است. با شخصی‌سازی این قسمت می‌توانید تعیین کنید چه تنظیماتی با چه ترتیبی در آن به نمایش در بیایند.
از اندروید نوقا تا نسخه‌های کنونی، این امکان وجود دارد که ترتیب قرار‌گیری آیکون‌های این پنل را تعیین کنید. این یعنی می‌توانید موارد پرکاربردتر را در بالای فهرست قرار دهید تا با یک بار لمس نوار وضعیت به آن‌ها دسترسی داشته باشید. کافی است روی آیکونی که شبیه به مداد است بزنید تا به قسمت ویرایش پنل دسترسی پیدا کنید. البته مرتب کردن این آیکون‌ها تنها بخشی از ویژگی اضافه شده به این قسمت است. گوگل حتی اضافه شدن آیکون‌های جدید به این قسمت را ممکن ساخته است.

همزمان در کروم ۲ صفحه را باهم ببینید

قابلیت اسپلیت اسکرین که در نسخه های جدید اندروید به دست کاربران رسید یکی از مفید ترین گزینه های اندروید است. شما می توانید با استفاده از این گزینه مثلا دو آدرس متفاوت در گوگل کروم باز کنید و بخوانید.
قابلیت های جدید اندرویدبا فرض بر اینکه شما از گوشی هوشمندی استفاده می‌کنید که از اسپلیت اسکرین اصلی گوگل بهره می‌برد، دکمه‌ی مربوط به مشاهده‌ی برنامه‌های باز را بزنید و اسپلیت اسکرین را فعال کنید. وقتی این حالت فعال شد، در مرورگر کروم دکمه‌ی مشاهده‌ی صفحات باز را بزنید و Move to other window را انتخاب کنید. این کار صفحه‌ی در حال مشاهده‌ی شما را به قسمت دیگر صفحه‌نمایش هدایت خواهد کرد و می‌توانید دو صفحه‌ی وب مجزا را در دو سمت گوشی باز و مرور کنید.

Do not disturb

یکی از گزینه های مناسب برای به کلی قطع کردن صداهای گوشی ، گزینه Do not Disturb است.
در تنظیمات گوشی خود به قسمت sound بروید. در این قسمت باید گزینه‌ی Do Not Disturb را مشاهده کنید. روی آن بزنید تا به تنظیمات شخصی‌سازی آن دسترسی پیدا کنید و با استفاده از قواعد موجود برای گوشی تعیین کنید که در چه مواقعی از چه تنظیمات صدایی استفاده کند.
پس از آن می‌توانید با آسودگی در کلاس‌ها و جلسات خود شرکت کنید و آسوده‌خاطر باشید که گوشی هوشمند شما بی‌موقع به صدا در نخواهد آمد.

تعیین نوتیفیکیشن و سیستم اعلان

تعیین و یا تنظیم سیستم اعلان در اندروید اوریو قابل دسترسی است و یکی از گزینه هایی بوده که می توان با استفاده از آن سیستم اعلان برای هر برنامه را تنظیم کرد.
سیستم اعلانات در اندروید اوریو امکانات زیادی جهت کنترل چگونگی ظاهر شدن نوتیفیکیشن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. به کمک این امکان می‌توانید تعیین کنید که کدام نوتیفیکیشن‌ها از یک برنامه‌ی خاص قابل مشاهده باشند و کدام‌ نوتیفیکیشن‌ها ظاهر نشوند.
گوگل مپس یکی از بهترین برنامه هایی است که از این قابلیت استفاده می کند کافی است وارد این اپلیکیشن شوید و به محض اینکه اولین نوتیفیکیشن را از آن دریافت کردید، در پنل نوتیفیکیشن انگشت خود را روی اعلان مربوطه نگه دارید و گزینه‌ی All Categories را لمس کنید. وارد تنظیماتی مانند تصویر زیر خواهید شد که در آن می‌توانید نوتیفیکیشن‌های مربوط به موضوعات مختلف این برنامه را غیرفعال یا فعال کنید. شاید جالب باشد که بدانید هم‌اکنون این امکان برای پیام‌رسان محبوب تلگرام نیز در دسترس است.
قابلیت های جدید اندروید
 


بیشتر بخوانید:

بهترین ترفند های دوربین نیکون

چگونه نور صفحه نمایش در ویندوز ۱۰ را تنظیم کنیم؟

ترفندهایی که تجربه کار با iOS ۱۱ را دگرگون می‌کنند (بخش دوم)

ترفندهایی که تجربه کار با iOS ۱۱ را دگرگون می‌کنند (بخش اول)

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا