برنامه و بازی

آشنایی با نرم‌افزار چشمان من باش

نرم افزار چشمان من باش

نرم افزار چشمان من باش نرم‌افزاری رایگان در دسته‌بندی نرم‌افزارهای سبک زندگی است که افراد نابینا یا کم‌بینا را به داوطلبان بینایی وصل می‌کند و این افراد از طریق تماس‌های ویدیویی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. هدف این نرم‌افزار بالا بردن کیفیت زندگی افراد نابینا یا کم‌بینا با استفاده از کمک‌های افراد بینا است. همه‌روزه افراد بینا با استفاده از تماس ویدیویی درون این نرم‌افزار چشم‌های خود را به افراد نابینا قرض می‌دهند و به آن‌ها در انجام وظایف کوچک یا بزرگ از قبیل مسیریابی، خواندن دستورالعمل‌ها، پیدا کردن وسایل کم شده و… کمک می‌کنند.

مطالب مرتبط

نرم افزار کاربردی ایرانسل من به روزرسانی شد
نرم افزار Outlook برای اندروید به روز رسانی شد
آپدیت نرم افزاری هواوی Mate 10 lite عرضه شد
برای درک بهتر این موضوع شرایطی را تصور کنید که در آن فرد نابینا یا کم‌بینا در پی آن است که تاریخ انقضای کالایی را بررسی کرده و سپس آن را مورد استفاده قرار دهد. از آنجا که نوشته‌های این کالا برای این دسته از افراد ناخوانا است از طریق این نرم‌افزار با یک داوطلب بینا ارتباط برقرار می‌کند و با راهنمایی‌های فرد بینا به تاریخ انقضای کالای یاد شده پی می‌برد.
افراد کاربر نرم افزار چشمان من باش به دو دسته نابینا/ کم‌بینا و افراد بینای داوطلب دسته‌بندی می‌شوند. افراد دسته اول در هنگام نیاز با چند کلیک ساده از طریق این نرم‌افزار با افراد دسته دوم تماس ویدیویی برقرار می‌کنند و از آن‌ها کمک می‌خواهند. افراد داوطلب نیز با راهنمایی‌هایی نظیر موقعیت قرارگیری دوربین، روشن یا خاموش کردن فلش و… به افراد کم‌بینا کمک می‌کنند.
در حال حاضر این نرم‌افزار هنوز در مراحل تکامل خود قرار دارد و تعداد مخاطبان آن در دسته افراد کمک گیرنده ۸۷,۲۹۴ نفر و در دسته داوطلبان ۱,۵۰۵,۲۱۲ است. همچنین نرم‌افزار چشمان من باش هم‌اکنون در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا فعال است. علاوه بر این بیش از ۱۸۰ زبان در این نرم‌افزار برای برقرار ارتباط به کار می‌رود و سیستم‌عامل‌های پشتیبانی کننده از آن اندروید و iOS هستند. پس شما نیز به‌راحتی می‌توانید به‌عنوان یکی از داوطلبان در این نرم‌افزار ثبت‌نام کنید و به‌راحتی به هم نوعانتان کمک کنید. همچنین اگر فردی نابینا یا کم‌بینا هستید می‌توانید زندگی را با استفاده از این نرم‌افزار برای خودتان راحت‌تر کنید. البته به یاد داشته باشید که هیچ‌گاه اطلاعات شخصی از قبیل تصویر پاسپورت، کارت‌های اعتباری و… را در اختیار نفر مقابل قرار ندهید.

مطالعه بیشتر

فناوری جدید ایزوسل پلاس (ISOCELL Plus) سامسونگ چیست؟
بررسی تخصصی اچ تی سی U12 پلاس
اطلاعاتی در خصوص آیپد پرو ۱۱ اینچی و سایز نمایشگر نسخه‌های جدید اپل واچ منتشر شد

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا