آموزش و ترفنداخبار

آموزش تبدیل بیت کوین به ارز

با نوسانات شدیدی که برای بیت کوین به وجود آمده و سقوط این ارز دیجیتال به زیر ۱۰ هزار دلار، بسیاری از سرمایه داران به فکر تبدیل بیت کوین به ارز افتاده اند. در ادامه کلیات این روند را آموزش خواهیم داد.
هر نوع تبدیل بیت کوین به ارز بستگی به نوع ذخیره سازی بیت کوین توسط شما دارد که در ادامه هر کدام را بررسی خواهیم کرد.
اگر بیت کوین های خود را در وبسایت CoinBase ذخیره سازی کرده باشید به آسانی می توانید آن را برداشت کنید وب‌سایت Coinbase فرایند آسانی دارد که می‌توانید از طریق وب و به کمک اپلیکیشن رسمی این وب‌سایت، آن را انجام بدهید.
ابتدا وارد حساب کاربری خود در CoinBase شوید و پس از آن به صفحه فروش بروید. میزان پولی که می‌خواهید خارج کنید را وارد کرده و حسابی که می‌خواهید پول به آن واریز کرده را وارد کنید. سپس دکمه تایید را فشار داده و فرایند فروش را تکمیل کنید.
با استفاده از اپکلیکیشن بیت کوین نیز این روند بسیار ساده است. روی دکمه تنظیمات در گوشه سمت چپ کلیک کرده و دکمه فروش را فشار بدهید. سپس جزئیات را وارد کنید و عملیات فروش را تایید کنید.
برداشت بیت کوین از این وبسایت دو روند کلی دارد، اول این که می توانید به حساب بانکی خود انتقال دهید و دوم به حساب پی پال. در زمان انتقال به حساب بانکی رود کاری حدود ۵ روز ززمان می برد اما در زمان انتقال به پی پال در آن واحد انجام خواهد شد.
در بعضی موارد وب‌سایت از شما می‌خواهد که هویت خود را از طریق کد تامین اجتماعی و شماره گواهی‌نامه رانندگی تایید کنید تا جلوی کلاهبرداری را بگیرد. اگر به مشکل بربخورید و نتوانید پول خود را خارج کنید باید با قسمت پشتیبانی مشتریان تماس بگیرید.
اگر بیت کوین آفلاین در اختیار دارید و از هک شدن آن نگران هستید باید روند طولانی تری را به منظور دریافت و تبدیل بیت کوین به ارز انجام دهید.
اگر کیف پول کاغذی دارید (منظور یک تکه کاغذ است که کد دسترسی به بیت کوین روی آن درج شده است)، بنابراین این اطلاعات برای دسترسی به پول روی کاغذ پرینت گرفته شده است. معمولا رشته‌ای از اعداد طولانی است که با عدد ۵ شروع می‌شود و به نام کلید خصوصی شناخته می‌شود.
برای این کار می بایست یک کیف پول دیگر در وبسایتی غیر از CoinBase ایجاد کنید و سپس آن را به وبسایت انتقال دهید تا بتوانید طبق روند قبلی این کار را انجام دهید.
کیف پول‌های سخت افزاری (یک دستگاه ذخیره رمزنگاری شده) طراحی شده‌اند تا بیت کوین را تا جای ممکن امن نگه دارند. در این صورت روند خارج سازی و تبدیل به ارز پیچیده تر خواهد بود.
آسان‌ترین راه خارج کردن آن‌ها از طریق سرویس خود کیف پول‌تان است. به عنوان مثال، اگر از کیف پول Trezor استفاده می‌کنید، باید از وب‌سایت آن‌ها برای این کار استفاده کنید. ابتدا باید پلاگین مربوط به مرورگر را دانلود کنید. سپس باید بیت کوین خود را درون کیف پول دیجیتال Mycelium قرار دهید که طراحی شده برای این که با کیف پول‌های سخت افزاری به خوبی کار ‌کند. سپس آن را به وب‌سایت Coinbase انتقال دهید و باقی ماجرا هم که روشن است.
همان طور که گفتیم بیرون کشیدن سرمایه از بیت کوین کار آسانی نیست. اگر بیت کوین خود را درون کیف پول آفلاین قرار داده‌اید، فرایند طولانی‌تری در انتظار شما است. البته اگر فکر می‌کنید الان وقت فروش است خودتان می‌دانید که باید چکار کنید.
توجه داشته باشید که با بالا رفتن قیمت دلار در کشور و همچنین نوسانات قیمت بیت کوین باید تصمیم بگیرید که دقیقا در چه زمان بیت کوین را به فروش برسانید.
 


بیشتر بخوانید:

گوگل کروم افزونه استخراج ارز مجازی را به کلی ممنوع کرد

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا