آموزش و ترفند

آموزش غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی

بروزرسانی خودکار اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی برای برخی از کاربران آزار دهنده است. در این مقاله از موبایلستان قصد داریم تا به روش غیرفعال کردن آپدیت خودکار اپلیکیشن‌ها در پلی استور بپردازیم. آموزش روش بروزرسانی دستی اپلیکیشن‌ها نیز در این مقاله قرار گرفته است. پس تا انتها همراه ما باشید.
اغلب کاربران سیستم عامل اندروید ممکن است که گاهی با روشن کردن صفحه تلفن هوشمند خود متوجه شوند که گوگل پلی به صورت خودکار در حال بروز کردن اپلیکیشن‌های مختلف است. این موضوع می‌تواند تاحدودی ناراحت کننده باشد. به خصوص زمان‌هایی که از داده سیمکارت استفاده می‌کنید و یا گوگل پلی اپلیکیشن‌هایی را بروزرسانی می‌کنند که استفاده زیادی از آن‌ها ندارید. روشی وجود دارد که این کاربران می‌توانند از طریق آن به سادگی بروزرسانی اتوماتیک گوگل پلی را متوقف کنند. با انجام این کار اگر لازم باشد که اپلیکیشنی را آپدیت کنید، باید به صورت دستی نسبت به این کار اقدام نمایید.

مطالب مرتبط:

به صورت عمومی تمام اپلیکیشن‌هایی که از طریق گوگل پلی روی دستگاه‌تان نصب کرده باشید، اتوماتیک‌وار بروزرسانی می‌شوند. چنین اپلیکیشن‌هایی Auto-Update نام دارند. بدون شک آپدیت کردن اپلیکیشن‌ها و استفاده از نسخه بروز شده آن‌ها باعث می‌شود که پایداری بیشتری را در زمان استفاده شاهد باشید و برخی قابلیت‌های جدید نیز در این بروزرسانی‌ها اضافه می‌شوند. در کل بروزرسانی اتوماتیک یک قابلیت خوب و کاربردی است اما ممکن است باعث افزایش مصرف داده سیمکارت شود یا سرعت دستگاه را طول در این روند کاهش دهد. در ادامه این مقاله به بررسی روش غیرفعال کردن این ویژگی می‌پردازیم. برای انجام این کار به شکل زیر اقدام نمایید:
گوگل پلی
۱- اپلیکیشن گوگل پلی (Play Store) را اجرا کرده و گزینه‌ای که دارای آیکونی مانند سه خط است را لمس کنید (با کشیدن انگشت از چپ به راست نیز این منو نمایش داده می‌شود). حال به پایین منو اسکرول کنید تا به گزینه تنظیمات (Settings) برسید.
۲- در تنظیمات پلی استور، گزینه Auto-update apps را لمس نمایید.
۳- در صفحه‌ای که باز می‌شود،‌ سه گزینه می‌بینید که می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. این گزینه‌ها به ترتیب مربوط به عدم بروزرسانی خودکار، بروزرسانی خودکار در هر زمان و بروزرسانی در زمان اتصال به وای فای هستند.
۴- اگر نمی‌خواهید که اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی به صورت خودکار آپدیت شوند در این صورت باید اولین گزینه را انتخاب نمایید. در این صورت باید هر از چند گاهی به صورت دستی اپلیکیشن‌های خود را بروزرسانی کنید. اما اگر فقط با بروزرسانی آن‌ها در طول اتصال به شبکه داده سیمکارت مشکل دارید، در این صورت با انتخاب گزینه سوم می‌توانید گوگل پلی را محدود به بروزرسانی تنها در زمان اتصال به شبکه وای فای کنید.

چگونه به صورت دستی اپلیکیشن‌های گوگل پلی را بروزرسانی کنیم؟

اگر آپدیت خودکار اپلیکیشن‌ها را در گوگل پلی غیرفعال کرده باشید، در این صورت مجبور خواهید بود تا به صورت دستی نسبت به بروزرسانی اپلیکیشن‌های خود اقدام کنید. برای انجام این کار به شکل زیر اقدام نمایید:
گوگل پلی
۱- گوگل پلی (Play Store) را اجرا کرده و از طریق منو سمپ چپ وارد بخش My apps & games شوید.
۲- در این بخش لیستی از تمام اپلیکیشن‌های شما نمایش داده می‌شود که در قسمت بالا، اپلیکیشن‌هایی که نسخه جدید برای آن‌ها منتشر شده قابل نمایش هستند.
۳- با لمس دکمه Update می‌توانید اپلیکیشن مورد نظر را بروزرسانی کنید. در این قسمت گزینه‌ای به نام Update All نیز وجود دارد که با لمس آن، تمام اپلیکیشن‌ها بروزرسانی می‌شوند.
همان‌طور که در این مقاله از موبایلستان مطالعه کردید، با روش غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار در پلی استور آشنا شدیم و به آموزش آپدیت دستی برنامه‌ها نیز پرداختیم. شما از چه طریقی برای بروزرسانی اپلیکیشن‌های خود اقدام می‌کنید؟ از قسمت دیدگاه‌ها با ما و کاربران موبایلستان در ارتباط باشید.


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا