اخبار

در آپدیت جدید اندروید، وب سایت و اپلیکیشن ها براساس موقعیت جغرافیایی پیشنهاد داده می‌شوند

گوگل قابلیت Nearby را به واسطه‌ی ابزار Eddystone beacons به اندروید اضافه کرده است. گوگل از طریق این قابلیت، وب سایت و اپلیکیشن‌هایی را براساس موقعیت جغرافیایی فعلی کاربر پیشنهاد می‌دهد.
گوگل امیدوار است تا به کمک این فناوری بتواند اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های بیشتری را به کاربران اندروید معرفی کند. در حال حاضر بیش از ۱.۵ میلیون اپلیکیشن در گوگل پلی وجود دارد و پیدا کردن اپلیکیشن‌های مختلف در بین این تعداد اپلیکیشن کار ساده‌ای نیست. به همین دلیل گوگل مدام در حال بررسی و ارائه‌ی روش‌های مختلفی است تا اپلیکیشن‌های بیشتری را به کاربران پلتفرم اندروید معرفی کند.
 
Nearby Google
برای استفاده از قابلیت Nearby باید بلوتوث و موقعیت‌یاب جغرافیایی گوشی اندرویدی فعال باشد. کاربر از طریق یک اعلانیه متوجه‌ی اپلیکیشن یا وب‌سایت‌های مرتبط با مکانی که در آن حضور دارد، می‌شود و اگر آن اعلانیه‌ی خاص را لمس کند مستقیما وارد وب‌سایت یا دانلود اپلیکیشن‌ می‌شود.
مثلا اگر در فروشگاه باشید، گوگل نرم‌افزار بارکد اسکنر را به شما پیشنهاد می دهد تا بتوانید قیمت و اطلاعات مربوط به محصولات را بدست آورید یا مثلا اگر در موزه هستید اپلیکیشن یا وب‌سایت مربوط به موزه به شما پیشنهاد داده می‌شود تا بتوانید در باره‌ی موزه و آثار آن اطلاعات تکمیلی بیشتری بدست آورید. حتی وقتی در تورهای معروف شرکت می‌کنید صدای راهنمای مربوط به آن تور به شما پیشنهاد داده می‌شود.
توسعه دهندگان برای استفاده از این سرویس باید ابزار Eddystone beacons را خریداری کنند یا از سرویس‌های مشابه برای ارسال اطلاعات از طریق بلوتوث بهره ببرند. به این ترتیب افرادی که در اطراف فرستنده‌ی بلوتوث قرار دارند اطلاعات اولیه را دریافت کرده و از طریق نوتیفیکیشن، متوجه‌ی وب‌سایت یا اپلیکیشن مرتبط می‌شوند. البته اگر از هر مخابره‌کننده‌ی بلوتوث استفاده شود باید فرمت ارسال اطلاعات براساس Eddystone Format باشد.
 
منبع : گوگل
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا