برنامه و بازی

آگاهی از موقعیت مکانی افراد خانواده با اپلیکیشن Family Locator

Family Locator بدون شک یک اپلیکیشن فوق العاده و بی نظیر است که بنا بر دیدگاه کاربران، می‌تواند به عنوان یک ابزار عالی، یا یک نقض‌کننده‌ی حریم خصوصی تعبیر شود. شما به کمک این اپلیکیشن و نصب آن روی تلفن همراه اعضای خانواده‌ی خود (یا هر شخص دیگری) و البته با شرط روشن بودن GPS دستگاه، می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز، از موقعیت مکانی آن‌ها با خبر باشید. شرایط بسیاری وجود دارد که ممکن است چنین امکانی را به یک موضوع باارزش تبدیل کند. برای مثال نصب بودن چنین اپلیکیشنی روی گوشی افراد مسن، یا کودکان می‌تواند در مواقع ضروری که از موقعیت فرد مورد نظر آگاهی ندارید بسیار کارآمد باشد. در ادامه به معرفی بخشی از امکانات جالب این اپلیکیشن خواهیم پرداخت که در نوع خود، بسیار جالب و کاربردی خواهند بود.

locator

منطقه‌ی خطر و امن:
شاید جالب‌ترین بخش اپلیکیشن Family Locator را بتوان Safe/Danger Zones دانست. توسط این قابلیت می‌توانید بخش‌هایی از نقشه را به عنوان مکان‌های امن (برای مثال محل کار، تحصیل یا حتی منزل خود یا اقوام) علامت‌گذاری کنید و بخش‌هایی دیگر مانند مکان‌هایی دورتر از شعاع X کلیومتری منزل را به عنوان منطقه‌ی خطرناک برای این اپلیکیشن مشخص کنید. با اینکار، به محض آنکه اعضای حاضر در گروه به این مناطق وارد شوند، پیغامی به صورت نوتیفیکیشن برای شما ارسال خواهد شد تا از مناسب بودن یا نبودن موقعیت فعلی عزیزان خود با خبر شوید. مطمئنا وقتی مطمئن شوید که فرزند شما (یا هر شخص مهم دیگری) به سلامت به مدرسه یا دانشگاه رسیده است می‌توانید با خیال راحت تری به انجام کارهای روزمره‌ی خود بپردازید.
نگهداری مسیرها و موقعیت‌های مکانی تا یک هفته:
این بخش که برای فعال شدن آن نیاز به پرداخت درون برنامه ای خواهید داشت، مسیر طی شده و موقعیت مکانی‌های ثبت شده را تا ۷ روز گذشته در خود ذخیره می‌کند؛ به طوری که می‌توانید رفت و آمد‌های طی شده در هفته‌ی اخیر را، به صورت یک‌جا روی یک نقشه مشاهده کنید. این امر می‌تواند علاوه بر آنکه ابزاری مفید برای والدین باشد، برای خود کاربر نیز جذاب باشد که مشاهده کند در هفت روز گذشته، چه مسیرهایی را گذرانده است. گاهی نگاه به امور روزمره، می‌تواند تلنگری برای ما باشد که وقت بیشتری را به تفریح، یا بالعکس به کار و درس اختصاص بدهیم.

locator2

 
امکان گفتگوی متنی آنلاین:
بخش مفید دیگری که در Family Locator قرار دارد امکان گفتگوی متنی آنلاین با اعضای گروه است؛ به طوری که به راحتی می‌توانید با آن‌ها در تماس باشید و برای مثال از تصمیم خود برای یک گردش ناگهانی به آن‌ها خبر دهید. البته با وجود اپلیکیشن‌های پیام‌رسان همچون وایبر، تلگرام و واتس اپ وجود چنین بخشی چندان کارامد نخواهد بود؛ اما با این حال، یک امتیاز مثبت برای Family Locator به حساب می‌آید.
همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، مطمئنا کاربرانی وجود خواهند داشت که چنین موضوعی را نقض حریم شخصی دانسته و علاقه‌ای به استفاده از این اپلیکیشن نشان نخواهند داد. اما شکی در این موضوع وجود ندارد که به همین میزان، کاربران دیگری به شدت دنبال چنین امکانی هستند تا همیشه و همه جا، از امنیت عزیزان خود با خبر باشند. اگر شما جزء دسته‌ی دوم هستید، می‌توانید از طریق لینک‌ زیر به دانلود این اپلیکیشن بپردازید.
 

download1

منبع : زومیت

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا