اخبار

آیا اپل به صفحه کلید فیزیکی روی می‌آورد

آیا اپل به صفحه کلید فیزیکی روی می‌آورد

آیفون محهز به صفحه کلیدبر اساس اطلاعاتی که به‌تازگی درباره آیفون‌های اپل منتشر شده است، فیب چیلر به‌عنوان معاون ارشد اپل تصمیم داشته است تا آیفون‌ها را به کیبوردهایی به مانند تلفن‌های همراه هوشمند بلک‌بری مجهز کند. او بیش‌ازاندازه بر اجرایی کردن این ایده پافشاری کرد که استیو جابز مجبور به اتمام حجت با او شد.

اول از همه این‌که وجود یک صفحه کلید QWERTY در طراحی یک تلفن هوشمند بسیار قوی چندان ایده عجیبی نیست. قبل از این‌که آیفون وارد بازار شود هر شخصی تصور می‌کرد که استفاده از این کیبوردها یک راه فوق‌العاده برای تایپ متن است. حتی آخرین نسخه بلک‌بری یعنی بلک‌بری کی وان نیز به صفحه کلید فیزیکی با کارایی بسیار بالا مجهز است.

با این حال ۱۲ سال قبل اپل به فکر تحولی بزرگ در زمینه تلفن‌های همراه بود و می‌خواست چیزی را به جهانیان عرضه کند که بتواند چندین نیاز کاربران مانند گوش کردن به موسیقی، وب گردی و همچنین برقراری تماس را به‌راحتی انجام دهد. به همین دلیل نیز ایجاد یک صفحه کلید خلاقانه در این تلفن همراه بسیار مهم بود.

ایجاد یک صفحه کلید که بتواند نیاز کاربران را برطرف کند کار ساده‌ای نبود به‌این‌ترتیب ایده ایجاد صفحه کلید مجازی با اعداد، حروف و حتی ایموجی‌های بسیار متفاوت با قابلیت تصحیح خودکار کلمات تایپی می‌توانست بهترین گزینه برای کاربران باشد. پاییز سال جاری میلادی نیز وجود کیبوردی جدید و متفاوت با قابلیت‌های بیشتر بر روی iOS 11 به کاربران وعده داده شده است.

با این وجود تا به امروز وعده‌های فراوانی درباره قابلیت‌های مختلف بر روی محصولات شرکت‌های بزرگ را شنیده‌ایم که به واقعیت تبدیل نشده‌اند ولی به نظر می‌رسد که این بار ممکن است تا با یک فرایند متفاوت روبرو باشیم و می‌توان امیدوار بود که اپل به این مورد رسیدگی کند. زیرا یک آیفون مجهز به صفحه نمایش، یک محصول کم‌نظیر خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا