اخبار

آیا صفحه کلید می‌تواند ناجی بلک‌بری باشد؟

آیا صفحه کلید می‌تواند ناجی بلک‌بری باشد؟

بلک‌بری

تلفن همراه جدید بلک‌بری که Keyone نام گرفته است مجهز به سیستم عامل اندروید بوده و از صفحه نمایش لمسی و صفحه کلید خاص بلک‌بری به‌صورت همزمان بهره می‌برد. این تلفن همراه هوشمند که در کنگره موبایل جهانی بارسلونا رونمایی شد توسط کمپانی چینی TCL تولید می‌شود. این همکاری به‌عنوان بخشی از قرارداد جدید این دو شرکت یعنی TCL و بلک‌بری ذکر شده است.

بلک‌بری در طی چند سال گذشته کشمکش‌های فراوانی را در زمینه رقابت را رقبای اصلی خود در بازار تجربه کرده است ولی با این حال دراین‌باره چندان موفق عمل نکرده و سهم فروش این شرکت که روزی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن همراه بود در ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی معادل ۰ درصد از بازار کل تلفن‌های همراه هوشمند بوده است.

بااین‌وجود به نظر می‌رسد که این حرکت در راستای ایجاد تفاوت و جذب مشتریانی است که به‌احتمال فراوان این محصول را به محصول سایر شرکت‌ها ترجیح می‌دهند. مدیر اجرایی کمپانی TCL یعنی نیکولاس زیبل دراین‌باره اظهار کرد که: «طراحی متفاوت و مجزای مدل Keyone یادآور نحوه کارکرد ما با ارائه بازدهی بی‌بدیل و تجربه امن‌ترین تلفن همراه اندروید جهان است. ما افتخار می‌کنیم که چنین نقش عظیمی را در آینده تلفن‌های همراه هوشمند بلک‌بری ایفا می‌کنیم و با اشتیاق به جامعه بلک‌بری ثابت می‌کنیم که هیجان آن‌ها درباره این تلفن همراه هوشمند جدید بلک‌بری چیزی است که آن‌ها نیز می‌توانند به آن افتخار کنند.»

ازجمله مهم‌ترین قابلیت‌های این دستگاه، فناوری شارژ سریع است که موجب می‌شود تا باتری این تلفن همراه در ۳۶ دقیقه به میزان ۵۰ درصد شارژ شود. علاوه بر این انتظار می‌رود که در طی کنگره موبایل جهانی دیگر غول‌های تولیدکننده تلفن‌های همراه هوشمند نظیر سامسونگ، ال‌جی و هواوی مدل‌های جدید خود را رونمایی کنند. این در حالی است که غول سابق تلفن‌های همراه یعنی نوکیا نیز دستگاه‌های جدیدی را در این کنگره به نمایش عموم می‌گذارد.

به‌این‌ترتیب تنها زمان نشان خواهد داد که بلک‌بری می‌تواند به‌واسطه این همراه هوشمند نجات پیدا کند یا این‌که مسیر سقوط را ادامه خواهد داد. شایان ذکر است که تنها نقطه امید در کارنامه چند سال اخیر این شرکت، عرضه مدلی اندرویدی با صفحه کلید کامل بوده و است و شاید این محصول نیز بتوان راهی مشابه را رفته و شرایط این غول سابق دنیای فناوری را سامان بدهد.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا