اخبار

آیا میدانید اپلیکیشن فیسبوک ۱۵ درصد سرعت دستگاه شما را کاهش می‌دهد ؟

به تازگی آزمایشی درون گوشی‌های اندرویدی گرفته شده که نشان می‌دهد چگونه حذف اپلیکیشن فیسبوک می‌تواند به سرعت بیشتر دستگاه شما کمک کند. اما قبل از اینکه وارد جزییات بشویم، بگذارید مفهومی به نام Wakelock را توضیح دهم.
زمانی که دستگاه شما در حالت استراحت (Sleep) قرار دارد و یک اپلیکیشن برای نشان دادن اطلاع‌رسانی‌های خود آن را مجبور به بیدار شدن می‌کند، Wakelock اتفاق می‌افتد. در واقع زمانی که دستگاه شما در حالت خواب قرار دارد، به سختی انرژی باتری را مصرف می‌کند؛ اما زمانی که wakelock دائم دستگاه را روشن کند، مصرف انرژی باتری دستگاه چندین برابر خواهد شد.
فیسبوک یکی از استادان wakelock و اجبار دستگاه به روشن کردن برای نمایش اطلاعیه‌ها است و به صورت دائم با انجام اینکار میزان مصرف باتری شما را افزایش می‌دهد.
 
facebook d8ae0
 
همچنین در زمینه‌ی مصرف حافظه‌ی رم نیز اپلیکیشن فیسبوک برای در اختیار گرفتن منابع زیاده‌روی می‌کند و با در اختیار گرفتن مقدار زیادی از حافظه‌ی رم، از سرعت دستگاه کم می‌کند. برخی از کاربران گفته‌اند که حتی زمانی که دستگاه‌ آن‌ها به هیچ ارتباط اینترنتی متصل نیست، باز هم برنامه فیسبوک مقدار زیادی از حافظه رم آن‌ها را اشغال کرده است.
اما همان کاربران عملکرد دستگاه را پس از حذف کردن برنامه نیز برآورد کرده‌اند. در نهایت این آزمایش نشان داده که سرعت دستگاه‌های اندرویدی پس از حذف برنامه فیسبوک تا ۱۵ درصد سریع‌تر شده است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا