اخبار

آیا می توان اسکنر عنبیه چشم نوت ۷ را برترین تکنولوژی امنیتی تاکنون دانست؟

شاید کسی انتظار به فروش رفتن یک محصول جدید ارائه شده توسط سامسونگ، در حالی که بازار هنوز مملو از مدل های پیش است را نداشته باشد، اما استراتژی قوی این کمپانی که آن را برای سالیان دراز سرپا و موفق نگه داشته، با استفاده از ترفندهای مختلف، اعم از استفاده از تکنولوژی های جدید و یا تبلیغات محصول جدید را نیز به میزان قابل توجهی حتی بیشتر از مدل های پیشین به فروش می رساند.
این بار اما گلکسی نوت ۷ کاملا متفاوت ظاهر شده است، بدین معنی که با داشتن تفاوت های عمده با مدل های قبل دیگر نیازی به استفاده از ترفندهای تبلیغاتی نداشته و از هم اکنون طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است.
گلکسی نوت 7
 
گلکسی نوت ۷ نه تنها نخستین گوشی سامسونگ، بلکه نخستین گوشی در کل دنیا و بین گوشی های هوشمند است که به همراه سیستم امنیتی جدید اسکنر عنبیه چشم معرفی شده است.
به ادعای سامسونگ و طی مدارک علمی، عنبیه چشم هر انسان بعد از تولد و تا رسیدن به ۱۸ یا ۱۹ ماهگی شکل گرفته و کاملا ثابت می ماند و از این پس هرگز قابل تغییر نخواهد بود.
 
امروز استفاده از حسگر اثرانگشت حتی در گوشی های میان رده نیز امری متداول شده است، و از همین رو سامسونگ برای مطرح و سردمدار شدن در حوزه امنیتی به فکر ارائه راهکاری جدید در آخرین محصول خود افتاد و نوت ۷ را علاوه بر داشتن حسگر اثرانگشت، به سیستم جدید اسکنر عنبیه چشم تجهیز کرد.تاکنون بانک های زیادی در کره برای هماهنگی با این سیستم جدید امنیتی اعلام آمادگی کرده اند، بدین معنی که بعد از ارائه نوت ۷ در ۱۹ آگوست، کاربران با استفاده از اسکنر عنبیه چشم می توانند وب سایت و همچنین برخی از سرویس های بانک بعد از اسکن شدن عنبیه چشم توسط نوت ۷ دسترسی داشته باشند.سامسونگ از قرار معلوم در حال مکاتبه با برخی از بانک های آمریکایی است تا آن ها نیز پشتیبانی از این سیستم امنیتی را به خدمات خود اضافه کنند.
سیستم های بانکی همواره در زمینه امنیتی پیشرو بوده اند، چون با پول کاربران و سرمایه آن ها سر و کار دارند، از این رو پشتیبانی از یک سیستم امنیتی جدید را به راحتی نمی پذیرند چون باید مسئول عواقب بعدی آن نیز باشند.آیا پشتیبانی از این ویژگی به معنی مشخص شدن قدرتمندی این سیستم امنیتی بعد از کند و کاش متخصصان امنیتی بانک ها نیست؟
 
منبع : زوم تک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا