اخبار

آیا همراه تاشوی مایکروسافت در راه است؟

همراه تاشوی مایکروسافت
شایعات جدید حاکی از آن هستند که سامسونگ موفق به طراحی و ساخت تلفن همراه هوشمند تاشویی شده است که در سال ۲۰۱۸ میلادی روانه بازار می‌شود. بااین‌حال به نظر می‌رسد که سامسونگ تنها کمپانی‌ای نیست که در این زمینه فعالیت‌هایی را انجام داده است و مایکروسافت نیز می‌تواند بر روی دستگاه تاشویی مشابه با نمونه سامسونگ کار کند و بر اساس ثبت اختراع تازه کشف‌شده‌ای از این کمپانی، شایعات در این رابطه قوی‌تر نیز خواهند شد.
بر اساس اطلاعات عرضه‌شده در این ثبت اختراع می‌توان تلفن همراهی را مشاهده کرد که صفحه نماش تاشوی آن می‌تواند مانند یک کتاب باز و بسته شود. بااین‌حال شاید ارائه چنین دستگاهی به نظر شما چندان جدید نیاید اما چیزی که ثبت اختراع مایکروسافت را از سایرین جدا می‌کند این است که لولای این دستگاه هوشمند به نحوی طراحی‌شده است که در صورت کاملاً باز به‌صورت برآمده قرار نمی‌گیرد و دستگاه می‌تواند به حالت صاف بر روی سطح جای‌داده شود.
بر اساس اظهارات مایکروسافت:« این تلفن همراه هوشمند یا تبلت با صفحه‌نمایش دوقلوی خود می‌تواند شامل موقعیتی کاملاً باز و وسیع باشد که هر دو صفحه‌نمایش کاملاً تراز باشند و به‌این‌ترتیب به کاربر حس یک صفحه‌نمایش یکپارچه را می‌دهد. هر دو صفحه‌نمایش این دستگاه در حالت بسته و فشرده  روبرو هم قرار می‌گیرند و از یکدیگر مراقبت می‌کنند. در حالت کاملاً باز هر دو صفحه‌نمایش به حالت پشت به هم قرار می‌گیرند بنابراین کاربر برای نگاه کردن به جهت دیگر دستگاه باید آن را کاملاً برگرداند.»
بااین‌حال باید به یادداشت که این اولین باری نیست که چنین ثبت اختراعی را شاهد هستیم. در ابتدای سال میلادی جاری نیز ثبت اختراع دیگری در این راستا از سوی مایکروسافت کشف شد. همچنین پایان سال ۲۰۱۶ میلادی نیز اخباری مبنی بر همکاری مایکروسافت با کمپانی‌هایی نظیر ال‌جی، اپل و گوگل برای ساخت صفحه‌نمایش‌های تاشو عرضه‌شده بود. بااین‌وجود باید به یادداشت که ثبت اختراع همیشه به معنای عملیاتی شدن ایده مطرح‌شده نیست اما گاهی اوقات نیز می‌توان شاهد ساخت نمونه واقعی آن‌ها باشیم.
به این ترتیب تنها زمان مشخص خواهد ساخت که آیا همراه تاشوی مایکروسافت به واقعیت بدل خواهد شد یا خیر. در صورت عرضه آیا همراه تاشوی مایکروسافت نیز ممکن است جرقه‌هایی از بازگشت ویندوزفون زده شود که هنوز برای قضاوت درباره آن بسیار زود است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا