اخبار

آیفون های ۲۰۱۹ به سیستم عامل iOS13 مجهز خواهند شد

آیفون های ۲۰۱۹، باکیفیت تر خواهند شد و بسیاری از رسانه ها به رندرهای منتشره این نوع آیفون ها دسترسی پیدا کرده اند. این نوع گوشی ها به سیستم عامل iOS13  مجهز خواهند شد.  چنان که برمی آید شرکت اپل، گوشی های خود را به سیستمی معرفی می کند که بسیاری از کاربران با آن آشنایی دارند. نصب دوربین های باکیفیت تر نشانه خوبی برای با کیفیت بودن است.

مشخص شده که گوشی های آیفون ۲۰۱۹ در مقایسه با نسل قدیمی خود بسیار باکیفیت تر خواهند بود. در گوشی XR2019، دوربین دوگانه ای نصب می شود و دوربین اصلی سه گانه، در آیفون های  XS و XS MAX، باعث متمایز شدن این گوشی نسبت به نسخه های قبل خواهند شد. در گوشی های آیفون XR 2019، دوربین اصلی دوگانه تعبیه خواهد شد و این راهکار باعث خواهد شد تا تصاویر ثبت شده باکیفیت تر باشد.

براساس اخبار گذشته و شایعاتی که انتشار تصاویر CAD این گوشی ها در شبکه های اجتماعی و اینترنت است مشخص شده که دوربین مربعی شکل در پنل پشتی جای خواهد گرفت. ، پنل پشتی به دوربین اصلی و فلاش LED  مجهز خواهد شد. شرکت اپل در نظر دارد که گوشی آیفون XR خود در دو رنگ متفاوت به بازار عرضه کند. قاب این گوشی در رنگ های آبی و کورال عرضه خواهد شد و جایگزین رنگ های بنفش کم رنگ و سبز خواهد شد.

پیش بینی شده که گوشی های هوشمند در اواخر فصل تابستان عرضه خواهند شد. آیفون های اپل طی ماه گذشته فروش خوبی نداشت، انتظار می رود که آیفون های ۲۰۱۹ جدید و ابتکاری باشند در غیر این صورت موقعیت تجاری شرکت اپل با خطر مواجه خواهد شد.

چیپست A13 فرامین کاربر را در گوشی های جدید اپل پردازش می کند. شرکت اپل وظیفه تولید پردازنده ۷ نانومتری اپل A13 را به شرکت TSMC واگذار کرده است. این تراشه دو مزیت دارد.

  1. عملکرد و کارایی بالا
  2. مصرف کمتری انرژی

شرکت اپل در جدیدترین برنامه خود، افزایش کارایی گوشی ها را بجای تغییرات ظاهری مدنظر قرار داده است. البته ارتقای کیفیت تصویربرداری دوربین اصلی و اپلیکیشن های مهم و اصلی iOS نیز در این راستاست.

برآورد شده کاربرانی که حساب دولوپر را دارند می توانند همزمان با کنفرانس WWDC به نسخه سیستم عامل iOS13  دسترسی خواهند داشت و البته شرکت اپل نسخه بتا و آزمایشی این سیستم عامل را از سال ۲۰۱۶ به کاربران خود عرضه کرده و بدین ترتیب پیش بینی می شود که این سیستم عامل در اواخر ژوئن یا ژوئیه به بازار عرضه شده و در اختیار کاربران دیگر قرار بگیرد.

مشخص شده که این سیستم در ماه سپتامبر به صورت محصول نهایی عرضه خواهد شد. نسخه قدیمی iOS10 سال گذشته در ۱۳ سپتامبر عرضه شد و پیش بینی شده که این بار نسخه iOS13  در ۱۹ سپتامبر عرضه و معرفی شود. گاهی اوقات کاربران هر دو سیستم iOS و macOS را باهم مقایسه می کنند. مشخص شده که سیستم iOS در حالت تاریک صفحه نمایش هم کار می کند و بدین ترتیب کاربران می توانند از گجت ها و اپلیکیشن های مختلف می توانند در حالت تاریک صفحه نمایش گوشی خود استفاده کنند. میزان مصرف باتری گوشی ها نیز بهینه می شود و همین باعث افزایش کارایی و عملکرد گوشی خواهد شد. به گوشی موهاوی macOS نیز اضافه شده است. حتی کاربرمی تواند با اپلیکیشن Carplay براحتی فایل های صوتی و تصویری خود را گوش دهد و مانعی برای رانندگی وی نخواهد بود.

البته سیستم سیستم عامل OS13  در آیپدها به کار گرفته نخواهد شد. شرکت اپل از همه توسعه دهندگان نرم افزاری درخواست کرده که اپلیکیشن ها را به گونه ای طراحی کنند که در تبلت ها هم براحتی اجرا شوند.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا