اخبار تکنولوژی

آیفون SE نسل چهارم سریع ترین کاهش ارزش را خواهد داشت

آیفون‌های مقرون‌به‌صرفه اپل، انتخابی وسوسه‌انگیز برای علاقه‌مندان به فناوری در سراسر جهان هستند و عملکرد چشم‌گیری نسبت به قیمت ارائه می‌دهند. با این حال، گزارش‌های اخیر از SellCell نشان می‌دهد که آیفون SE نسل چهارم بازطراحی شده ممکن است ارزش فروش مجدد خود را مانند دستگاه‌های پرچمدار برتر اپل حفظ نکند.

محصولات اپل به دلیل حفظ ارزش خود شناخته شده‌اند، اما گزارش اخیر نشان داده که مدل‌های آیفون SE سریع‌تر از سایر خطوط آیفون استهلاک می‌کنند. به عنوان مثال، نسل سوم SE که در سال ۲۰۲۲ عرضه شد، ۴۲.۶ درصد از ارزش خود را در ماه اول از دست داد، در حالی که تنها ۱۸.۷ درصد برای آیفون ۱۳ بود. این استهلاک سریع می‌تواند بر جذابیت iPhone SE به عنوان یک سرمایه‌گذاری تأثیر بگذارد. در حالی که این دستگاه‌ها ویژگی‌های عالی ارائه می‌دهند، پتانسیل فروش مجدد آنها ممکن است کمتر از مدل‌های دیگر باشد.

آیفون SE نسل چهارم متحول شده است

محصولات اپل به دلیل حفظ ارزش خود شناخته شده‌اند، اما گزارش اخیر نشان می‌دهد که مدل‌های آیفون SE سریع‌تر از سایر آیفون‌ها استهلاک می‌کنند. آیفون SE 2022 در ماه اول ۴۲.۶ درصد از ارزش خود را از دست داد، در مقایسه با ۱۸.۷ درصد برای آیفون ۱۳. این نگرانی‌ها را در مورد جذابیت سرمایه‌گذاری آیفون SE افزایش می‌دهد. ویژگی‌های احتمالی آیفون SE4 به این صورت خواهد بود.

  • نمایشگر :صفحه نمایش LCD مایع شبکیه چشم ۵.۷ 0r 6.1 اینچی
    طراحی مشابه آیفون XR (با بریدگی)
  • پردازنده: Apple A15 Bionic (مورد استفاده در سری آیفون ۱۳)
  • دوربین: دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسلی، مشابه مدل های قبلی SE
    دوربین جلو بهبود یافته است
  • باتری: حدود ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت، بهبود قابل توجهی را نسبت به مدل قبلی SE ارائه می دهد
    ذخیره سازی: گزینه های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی
    دیگر: قابلیت اتصال ۵G، شناسه لمسی (در دکمه هوم)، IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، تنوع گزینه های رنگ

در دیگر خبرها مارک گورمن، تحلیلگر بلومبرگ، در آخرین خبرنامه هفتگی Power On خود، به اشتراک گذاشت که اپل در مسیر درستی قرار داشته تا دو ایرپادز جدید و یک ایرپاد مکس جدید را در اواخر سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه کند. این اطلاعات به عنوان بروزرسانی بسیار مورد نیاز در گزارش قدیمی او در اکتبر ۲۰۲۳، که برای اولین بار به توسعه اشاره کرد، منتشر شد. در آن زمان، گورمن گفته بود که دو نوع هدفون استریو بی‌سیم (TWS) جایگزین نسل دوم و سوم AirPods خواهند شد.

این گزارش نشان می‌دهد که هدفون‌ها می‌توانند کاملاً از بالا به پایین طراحی شوند. گفته شده که دارای پایه کوتاه‌تر، طراحی جدید هدفون و ظاهری جدید برای کیس شارژ هستند. انتظار می‌رود کیفیت صدا نیز شاهد ارتقاء باشد. در بین این دو نوع، مدل پایه می‌تواند طراحی جدید هدفون و کیس شارژ داشته باشد، اما قابلیت حذف نویز فعال (ANC) را از دست خواهد داد.

در همین حال، گفته می‌شود که نوع گران‌تر دارای ANC و یک بلندگوی کیس شارژ است که می‌تواند از طریق ویژگی ردیابی موقعیت مکانی برنامه Find My، صدا را پخش کند.به هر حال برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا مشخص شود این برند چه برنامه‌ای دارد. انتظار رفته محصولات جدیدی توسط اپل بزودی معرفی شود.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا