اخبار

اختتامیه کارگاه مربیان کتابخانه های دیجیتال گویای سامسونگ

اختتامیه کارگاه مربیان کتابخانه های دیجیتال گویای سامسونگ ویژه کودکان و نوجوانان نابینا و کم بینا

 

 

یکشنبه ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۵، اختتامیه چهارمین کارگاه آموزشی مربیان کتابخانه های دیجیتال گویا، ویژه کودکان و نوجوانان نابینا و کم بینا به همت شرکت سامسونگ در هتل هویزه تهران برگزار شد.
شرکت سامسونگ ۳ سال پیش راه اندازی «کتابخانه های گویا» برای کودکان نابینا و کم بینا را شروع کرد. این کتابخانه ها بخشی از پروژه مسئولیت اجتماعی سامسونگ به نام «کودکان امید» هستند که با هدف ترویج و تسهیل آموزش و شرایط زندگی برای کودکان به فعالیت خود ادامه می دهند.
در این اختتامیه، علی اکبر جمالی، رئیس انجمن نابینایان ایران، خدمت به کودکان، نوجوانان و کلیه نابینایان در سنین مختلف و خانواده هایشان از طریف برگزاری کارگاه های آموزشی و برنامه های حمایتی را از رسالت های انجمن دانست و گفت:«از مهم ترین وظایف انجمن نابینایان ایران، معرفی توانمندی های نابینایان به جامعه و برعکس است.»

 

 

سامسونگ در این هفته، برنامه سه روزه ای برای مربیان کتابخانه های گویا برپا کرد تا مربیان به بهترین نحو و با دانش کافی به کمک کودکان نابینا و کم بینا بروند و آن ها را برای ورود به اجتماع آماده کنند.
فرناز فرضی، مدیر روابط عمومی و مسئول روابط اجتماعی سامسونگ در رابطه با این عنوان توضیح داد:«شرکت های داخلی و بین المللی به این نوع فعالیت های اجتماعی می پردازند. سامسونگ نیز در این راستا برنامه های جدی دارد. اگر مجموعه ای در این جامعه زندگی می کند، باید به عنوان یک شهروند مسئولیت شهروندی اش را نزی به عهده بگیرد.»
فرضی ادامه داد:«فعالیت های فرهنگی سامسونگ در چهار محور اصلی اشتغال، آموزش، سلامت و محیط زیست قرار دارد.»
در این مراسم، که با مجری گری یک فرد نابینا برگزار شد، برخی از نابینایان و کم بینایان نیز حضور داشتند و به اجرای سرود پرداختند.

 

 

ساخت کتابخانه های گویا از ۳ سال پیش توسط سامسونگ در ایران شروع شده و در حال حاضر ۱۳ کتابخانه گویا در ۱۳ شهر ایران فعال هستند. بیش از هزار و ۴۰۰ کتاب صوتی در این کتابخانه ها در دسترس کودکان قرار دارد تا به آن ها گوش دهند.
هر کتابخانه گویا فضایی برای نشستن و فعالیت ۳۰ تا ۵۰ کودک در روز را دارد. در این کتابخانه ها، کودکان پس از گوش دادن به قصه ها، درباره آن ها با مربیان خود صحبت می کنند. هم چنین، کارگاه های تاتر برای کودکان ترتیب داده می شود تا قصه های مورد علاقه شان را بازی کنند.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا