اخبار

ثبت اختراع انقلابی برای ساعت‌های هوشمند سامسونگ

ثبت اختراع انقلابی برای ساعت‌های هوشمند سامسونگ

اپل باعرضه گزینه‌های دریاب سلامت فراوان بر روی ساعت هوشمند خود تحولات زیادی را در صنعت ساخت این دستگاه‌ها ایجاد کرده است و البته دلیلی منطقی نیز برای این کار داشته است. بخش مراقبت از سلامت درواقع یک صنعت ۳ تریلیون دلاری است که حتی بخش بسیار کوچکی از آن می‌تواند پتانسیل درآمدی بسیار زیادی را برای کمپانی‌ها داشته باشد. ساعت اپل نیز به دلیل موقعیت خود به‌عنوان محبوب‌ترین گجت پوشیدنی دنیا درگیر یکی از بزرگ‌ترین مطالعات قلب شده است و البته اپل نیز تصمیم دارد تا این محصول خود را در آینده‌ای نزدیک باقابلیت‌های سلامت بیشتری همراه کند.
یکی از قابلیت‌هایی که بسیاری از ردیاب‌های سلامت امروزه از ارائه آن غافل شده‌اند اندازه‌گیری فشارخون است. امروزه اندازه‌گیری ضربان قبل در دستگاه‌های ردیاب سلامت بسیار طبیعی شده است اما هیچ‌کدام از تولیدکننده‌ها تا به امروز موفق به ارائه قابلیت اندازه‌گیری فشارخون برای ردیاب سلامت خود نشده‌اند. بااین‌حال چنانچه از ثبت اختراع سامسونگ برمی‌آید به نظر می‌رسد که این شرایط در حال تغییر است و به خصوص برای ساعت‌های هوشمند سامسونگ شاهد روزگاری خوش خواهیم بود.
البته لازم به ذکر است که چندی پیش ساعت هوشمندی به نام Omron HeartGuide عرضه شد که می‌توانست بدون استفاده از نرم‌افزارهای سوم شخص به اندازه‌گیری فشار خود افراد بپردازد که البته ایراد اصلی آن نیز بزرگی و تورم بیش‌ازاندازه صفحه این دستگاه بود. بااین‌حال به‌تازگی سامسونگ اختراعی را ثبت کرده است که حتی از این ساعت هوشمند نیز کوچک‌تر به نظر می‌رسد و می‌تواند با استفاده از الگوریتم‌های بسیار پیچیده فشارخون شما را اندازه‌گیری کند.
این سازه به نحوی ساخته‌شده است که می‌تواند به‌صورت دائم به اندازه‌گیری فشارخون شما بپردازد و در صورت وجود خطر در کنار هشدار به کاربر، دکتر و اطرافیان او را نیز باخبر سازد. این اختراع در نوع خود بسیار مهم است زیرا در صورت تولید انبوه می‌تواند افراد بسیار زیادی را از خطر سکته آگاه کرده و جان آن‌ها را نجات دهد. به این ترتیب ممکن است به زودی شاهد عرضه این فناوری روی ساعت‌های هوشمند سامسونگ باشیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا