اخبار

اختراع جدید سامسونگ نمایشگر را به دوربین سلفی بدل می‌کند

اختراع جدید سامسونگ نمایشگر را به دوربین سلفی بدل می کند
شرکت سامسونگ به‌تازگی اختراع جدیدی را به ثبت رسانده است که موجب می‌شود تا نمایشگر تلفن‌های همراه با دوربین سلفی آن‌ها یکی شود.
دوربین‌های سلفی امروزه به بخشی جدایی‌ناپذیر از تلفن‌های همراه هوشمند بدل شده است و کمتر کسی حاضر است که یک تلفن همراه فاقد دوربین سلفی را خریداری کند. با این وجود رویکرد جدید در طراحی تلفن‌های همراه و استفاده از نمایشگرهای بدون لبه موجب شده است تا طراحان با چالشی جدید روبرو باشند.
این چالش به وضعیت نمایشگر و عدم فضای مانور دادن برای طراحی دوربین سلفی باز می‌گردد. این امر موجب شده است تا ایده‌های مختلفی به ذهن طراحان برسد ولی سامسونگ پیش‌دستی کرده و به سراغ ثبت یک اختراع جدید رفته است که موجب می‌شود تا این دردسر از سر راه طراحان کنار برود.
ماجرای این اختراع از این قرار است که سامسونگ به‌تازگی در سازمان ثبت اختراعات،مدارکی را ارائه کرده و به ثبت رسانده است که نشان از تحولی بزرگ در تلفن‌های همراه دارد. این اختراع، همان‌طور که می‌توانید آن را در عکس مشاهده کنید، شامل یک سری حسگر ویژه است که موجب می‌شوند تا نمایشگر دستگاه‌هایی مانند تبلت و تلفن همراه هوشمند بتوانند تصویر مقابل خود را برداشت کرده و به ثبت برسانند.
این امر از طریق استفاده از نمایشگرهای OLED شفاف انجام می‌شود. به‌این‌ترتیب دیگر نیازی نیست تا دوربین در بالای نمایشگر جای بگیرد بلکه به‌سادگی می‌توان آن را در پشت نمایشگر جای داده  و از خدمات دوربین بدون ایجاد مزاحمت فیزیکی برای نمایشگر استفاده کنید.
البته هنوز مشخص نیست که این اختراع چه زمانی به یک محصول فیزیکی مناسب بدل خواهد شد. تجربه ثابت کرده است که سرعت تبدیل چنین اختراعاتی به تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌های واقعی موجود در بازار، چندان بالا نیست و به همین دلیل نیز ممکن است در سال ۲۰۱۸ شاهد شروع طراحی محصولاتی بر پایه این اختراع نباشیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا