اخبار

از کنسول پلی استیشن ۴ پرو رسما رونمایی شد

همانطور که انتظار می‌رفت، شرکت سونی رسما در مراسم خود از کنسول قدرتمندتر خود که پلی استیشن ۴ پرو نامیده می‌شود رونمایی کرد. این کنسول قدرتمند مکمل پلی استیشن ۴ استاندارد خواهد بود. نام پرو به این دلیل انتخاب شده است که نشان دهد علاوه بر اینکه این کنسول یک پلی استیشن ۴ است، برای بازیکنان حرفه‌ای که همیشه بهترین‌ها را می‌خواهند ساخته شده است.
 
در جریان مراسم پلی استیشن آقای «اندرو هاوس» (Andrew House) درمورد تصمیمات سونی مبنی بر دنبال کردن تکنولوژی‌های ۴K و HDR صحبت‌هایی را انجام داد و گفت که این تکنولوژی‌ها برای رسیدن به جلوه‌های بصری بالاتر طبیعتا مورد نیاز هستند. سپس او آقای «مارک سرنی» (Mark Cerny)، طراح ارشد کنسول، را به جایگاه معرفی کرد. مارک گفت:
 

شرکت سونی می‌خواهد تجربه‌ای که بازیکنان با پلی استیشن ۴ داشته‌اند را چند پله بالاتر ببرد.
 

هدف ما این است که تجربه گرافیکی عمیق‌تر و بهتری را به وجود بیاوریم و قصد داریم تا ابزاری را در اختیار سازندگان قرار دهیم تا بتوانند دیدشان را بیشتر به معرض نمایش بگذارند.
پلی استیشن ۴ پرو نسبت به نسخه استاندارد دارای قدرت گرافیکی دو برابر بوده و از معماری پولاریس شرکت AMD بهره می‌برد. این قدرت به پلی استیشن ۴ پرو اجازه می‌دهد تا به رزولوشنی دست یابد که تا کنون در کنسول‌ها مشاهده نشده است. همچنین سرعت کلاک CPU این کنسول نیز افزایش پیدا کرده است.
سرنی در ادامه تعدادی از بازی‌هایی را که در پلی استیشن ۴ پرو قابل اجرا خواهند بود را روی یک تلویزیون ۴K به نمایش گذاشت. این بازی‌ها عبارت انداز: Spider-Man، For Honor و Deus Ex: Mankind Divided.
سرنی قابلیت‌های کنسول جدید را متحول کننده دانست.
 
سپس او درمورد تکنولوژی HDR صحبت کرد و به وسیله بازی Days Gone نشان داد که این تکنولوژی چه مزیت‌هایی را خواهد داشت. سرنی گفت:
 

این تکنولوژی به چنان حدی از واقعیت نزدیک می‌شود که تا به حال تجربه نکرده‌اید.
 

سرنی توضیح داد که انتظار ندارد سازندگان بلافاصله از این تکنولوژی در بازی‌هایشان استفاده کنند، اما اگر آنها از HDR بهره ببرند، حتما تفاوت زیادی را احساس خواهند کرد.
از بازی‌های دیگری که در رزولوشن ۴K و با قابلیت HDR نشان داده شدند می‌توان به Uncharted 4: A Thief’s End، Infamous: Last Light، Shadow of Mordor و Horizon Zero Dawn اشاره کرد.
 
سرنی گفت:

برای لذت بردن از قابلیت‌های پلی استیشن ۴ پرو نیازی نیست که حتما از یک تلویزیون ۴K استفاده کنید.
 

سازندگان می‌توانند از قدرت اضافی کنسول جدید برای ارتقای گرافیک بازی‌هایشان و یا بهبود آن‌ها استفاده کنند تا کسانی که تلویزیون ۴K ندارند نیز بتوانند از توانایی‌های کنسول بهره ببرند.
 
بیش از چند عنوان مختلف در حال آماده سازی برای کنسول جدید هستند و سازندگان ترد پارتی نیز از همین الان شروع به بهینه سازی بازی‎‌های خود کرده‌اند. همچنین سونی اعلام کرد که تمام بازی‌های موجود بر روی پلی استیشن ۴ استاندارد، بر روی پرو که دارای یک هارد یک ترابایتی بوده نیز اجرا خواهند شد.
 
سونی برای اولین بار در ماه ژوئن به این کنسول اشاره کرد. در مراسم E3 نیز اعلام کرد که در حال کار بر روی این کنسول هستند، اما از انتشار اطلاعات بیشتر اجتناب کرد. قبلا اعلام شده بود که این کسول جدید از رزولوشن ۴K پشتیبانی کرده و همان بازی‌های پلی استیشن ۴ استاندارد را نیز اجرا خواهد کرد. همچنین اعلام شده بود که در کنار پلی استیشن ۴ استاندارد، پلی استیشن ۴ پرو هم به فروش خواهد رسید و نقش مکمل را برای آن ایفا خواهد کرد. بعد از مدتی شرکت مایکروسافت در نمایشگاه E3 از کنسول ایکس باکس وان اس و پروژه اسکورپیو معرفی به عمل آورد، اما سونی تا قبل از این مراسم اطلاعات بیشتری را منتشر نکرده بود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا