اخبار

استفاده از هواوی در آمریکا ممنوع خواهد شد؟

استفاده از هواوی در آمریکا ممنوع خواهد شد؟

بعد از قرارداد کمپانی هواوی با اپراتورهای آمریکایی ورایزن و AT&T برای افزودن تلفن همراه هوشمند هواوی میت ۱۰ به سری تلفن‌های همراه قفل‌شده بر روی این اپراتورها به نظر می‌رسد که این قرارداد با دخالت قانون‌گذاران آمریکایی به حالت تعلیق درآمدهاست. این قانون‌گذاران هم‌اکنون به‌صورت دائمی به بزرگ‌ترین اپراتور به یسیم آمریکا فشار آورده و سعی دارند تا ارتباط این کمپانی با هواوی را قطع کرده و با قوانین مرتبط با China Mobile برای ورود به بازارهای آمریکایی جلوگیری کنند.
به گزارش رویترز، قانون‌گذاران در حال حاضر در تلاش هستند تا ارتباطات میان AT&T و هواوی با به دلیلی مشکلات امنیتی قطع کرده و این اپراتور را از عقد قرارداد با هواوی و China Telecom منصرف کنند. دیگر کمپانی‌های آمریکایی نیز که به دنبال عقد قراردادهایی با شرکت‌های چینی ذی‌ربط بوده‌اند درزمینهٔ هرگونه ارتباط با این کمپانی‌ها منع شده‌اند.
یکی از سناتورها به همراه چند تن از اعضای کاخ سفید نیز در همین راستا به AT&T برای پایان به همکاری با هواوی برای محیا کردن استانداردهای مناسب برای شبکه‌های نسل جدید ۵G فشارهایی را اعمال داشته‌اند. بااین‌وجود کمپانی AT&T تاکنون از ارائه هرگونه نظری دراین‌باره سرباز زده است ولی اظهار داشته است که درباره تأمین‌کنندگان فناوری ۵G هنوز تصمیم قطعی نگرفته است. این کمپانی همچنین به رویترز اظهار داشته است که محصولات این شرکت به بیش از ۵۰ اپراتور برتر ۴۵ کشور جهان فروخته می‌شود و امنیت و حریم شخصی کاربران از سیاست‌های اصلی و الزامی این شرکت است.
قانون‌گذاران ایالات‌متحده نگران این هستند که اطلاعات جمع‌آوری‌شده از دستگاه‌های هواوی ازجمله موقعیت مکانی کاربران، تحت نظارت دولت چین قرار بگیرد. البته لازم به ذکر است که این اولین باری نیست که چنین اتهامی از سوی کمپانی‌های آمریکایی به کمپانی‌های چینی روا داشته می‌شود و البته در سال ۲۰۱۲، هواوی و ZTE در رابطه بااینکه آبا تجهیزات آن‌ها موجب تهدیداتی برای ساختارهای آمریکایی شده است یا خیر نیز مورد بازخواست و تحقیق و بررسی قرارگرفته بودند

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا